şükela:  tümü | bugün
  • bir dönem istanbul devlet opera ve balesi müdürlüğü de yapmış olan, turandot'u sahneyen, sahnelemekle kalmayıp şatafatlı bi yurtdışı turne düzenleyen, benim bizzat kendi de oynadı diye hatırladığım ama arkadaşın hayır diye üstelediği balıketini 10 kilo kadar geçmiş, güleryüzlü, sıcakkanlı bir hanım
  • istanbul devlet operasinin sopranolarindandir kendisi, ama uzun zamandir sahneye cikmiyor bildigim kadariyla. istanbul devlet opera ve balesinin mudurlugunu yaptigi donemde bazi operalari farkli yorumlarla sahnelemisti, la boheme'in gectigi donemi degistirip, sahneye motorsiklet cikarmak gibi atraksiyonlar eklemisti yanlis hatirlamiyorsam.
  • msü devlet konservatuvarı'nda sahne dersi vermektedir. sessiz ve utangaç insanları hiç sevmez. sahneye koyduğu eserlerde cinselliği ön plana çıkarır. aslında çok asabi ve ciddi bir insandır. notu çok kıttır. inanılmaz karakter tahlili yapar. çok iyi gözlemler. sadece akıllı insanların anlayabileceği türden iğnelemeler yapar ama şan bölümündeki akıl seviyesi bilindiğinden herkes iyi birşeyler söylendiğini sanır.
  • dün gece; beraberce en sevdiklerimizden birini (bkz: cemalettin kurugüllü) yad ettiğimiz örnek alınası kişi...
    yıllar evvelinden kalma bir ateştir opera kayıtlarım için; "aa bende yok bana da kopyala" demiş şen kahkahalarımızla kokteylleri cınlatmamızı sağlamış hoca...
  • arkadasim seytan filminde gencligi gorulebilecek han'fendi.
  • karşısına tekrar çıkabilmek için son olarak emdr yöntemini deneyeceğim sahne hocam.. bu da işe yaramaz ise bekle beni boğaz köprüsü..
  • ekşi sözlük takipçileri imiş kendileri.. kendileriyle ilgili yazılanları okumalarının yanısıra, yazarların kimliklerini de bilirlermiş. sahne dünyasının bizzat içinde yaşayan bir insan olan yekta hanım, zaten gizli nicklerle, sahte övgü dolu dalkavukluklara kanacak bir insan değildir. kimlikler bilinebilir. önemli olan iyi de olsa, kötü de olsa düşüncelerin arkasında durabilmektir.
    16 yıl dersine girdiğim yekta hanım'ın tarzını, zekasını ve başarılarını, bakış açısını, 2-3 senelik insanlardan çok çok daha fazla bilebilirim. benim başarısızlığımın sebebi kendilerinin korkutucu bir insan olmalarından değil, katılımsızlığım, aşırı gözlemlemem, kendimi yetersiz bulmam, çok çalışmama rağmen kendimi bulunduğum sınıfa layık görmemem, sesime doğru teşhis* koyulamamasından ileri gelen kimliksizlik ve fazla düşünüp gözümde büyütmemdir* .

    edit: kendilerinin bana ders içerisinde rosina diye seslenmeleri de dışarıdan benim çok üzüldüğüm yönünde yorumlanmış olabilir. üzüldüğüm nokta, kimliğimin afişe olması değil, ki; üzeceğim ya da üzüleceğim birşey yazmadım, yazdığım herşeyin arkasındayım; güvenilecek insan kalmamış olmamasıdır. taşıyıcılara duyurulur.
  • okulumun* bünyesinde bulunduğu (daha doğrusu kendisiyle aynı çatı altında bulunduğum) için gurur duyduğum, tüm sene boyunca düzenlediği sgm aktiviteleriyle kampüste sıyırmanın eşiğinden dönmemizi sağlayan, şenlik** için ne zaman kapısını çalıp fikrini sorsak, yardımını istesek elinden geleni yapan insan.
  • istanbul devlet opera ve balesinde herkesin önünde tirtir titrediği tek kadın..
    ilk bakıldığında tonton şirin biri gibi duran ancak herhangi bir provada sahnede yersiz gülen yada onu sallamayan biri olduğunda onu binadan kovdurtacak kadar da arkası sağlam olan bir kadın...
    çalışması zor ancak insana çok şey katan biri...
    şimdilerde operada romeo ve juliet i tekrardan isim değiştirerek ve yeni bir kurgu ile sahneye koymaya çalışıyor...