şükela:  tümü | bugün soru sor
  • uzun zamandır sebebini merak ettiğim sorunsaldır.
    kanımca metal müzik dünyanın en güzel şeyi iken yeni çocuklardaki bu kadar rap müzik hayranlığına anlam veremiyorum. metal müzik yetişkinlere göre bir müzik türüdür desen olmaz çünkü ben ve çevremde tanıdığım her metalci bu aşka çocukluktan başlamış insanlar.
    bundan 30 yıl sonra metal müziğin unutulacak olması beni çok üzüyor.
    bakın metal müzik dinlenmiyor demiyorum, ama gençler dinlemiyor.
    gençler neden rap müzik dinliyor diye de sormuyorum, neden metal dinlemiyorlar?
    bu sorun beni deli ediyor ve geceleri uykumu kaçırmama sebep oluyor.
    not:derdimi sikenin, derdini sikerim.
  • am neredeyse gençlik oradadır.

    iron maiden, manowar gibi çer çöp tayt metal gruplarını geçtim, bizim ergenlik zamanımızda (95-2005 arası) converge dinleyen kızlar bile vardı piyasada. daha da şevkle dinlerdik, msn'den eşle dostla müzik paylaşırdık. inanır mısın, kolayca düşerdi.

    şimdiki kızlar ne dinliyor? oscar and the wolf, ezhel, tash sultana, khontkar, aleyna tilki, drake, yüzyüzeyken konuşuruz, tyga, lorde, vs vs. özetle spotify ne sunarsa o. onlara yanlamak isteyen erkekler ne dinleyecek? tabii ki aynısını.

    hiç müzikalite notasyon kalite teknik vb geyiklere girmeyelim. sebep gayet açık.

    kib öpt bye.
  • doğru bir tespittir. çünkü o kadar bozuk bir yeni nesil yetişiyor ki kendi kararlarını alan, kendini geliştirebilen, kendi kişiliğine sahip olan çok az birey yetişiyor. sebebinin bir çok parametresi vardır fakat bunun en büyük sebeblerinden biri instagramdır. gençler artık instagramda gördüklerine özeniyor. teknolojinin gelişmesi doğal olarak elektronik müziğin yaygınlaşmasını sağladı. şu da var, 2000lerin başında pop müzik ve elektronik müzik o kadar kötüydü ki en azından türkiye'de rock/metal dinlemekten başka çare yok gibiydi. bi de türkiye ile abd ve avrupayı karşılaştırmamak lazım. avrupa'da ve özellikle abd'de metal müzik peak yılları olmasa da sağlam dinleyici kitlesine sahiptir. ben bile up uzun saçlarımı 6 sene önce kestirdim, davayı sattım elektronik müziğe** döndüm. sonuç olarak değişim şarttır, değişim iyidir, değişim kaçınılmazdır.

    edit: yeni nesil eski nesil olayına ben de birşeyler eklemek istedim. abi şimdi şöyle ben yeni nesilden iron maiden, metallica, testament, exodus efendime söyliyim death metal falan filan dinlemesini beklemiyorum, bekleyemem de. ama metalcore diye bişi var lan hiç mi denk gelmediniz. güzel türdür, bir çok genre'yı barındırır içinde. değişimden kastım birazcık buydu. birazı da dubstep tabii. metalcore'a şimdi gay vocalli ağlak metal falan diyen tipler de vardır da neyse. ama 2020 yılına merdiveni dayamışken hala demet akalın konserlerinin full olması, her beach'in çakılı olması üstüne bi de playback yapılması falan ne biliyim. daha bir ton söylenecek şey var da değişen dünya'ya bizim ayak uyduramamız sıkıntılı gözüküyor.
  • aslında dinlenmiyor değil hala metroda falan sağdan soldan son ses kulaklıklardan master of puppets sesleri geliyor ama hakkaten profil düşmüş eli yüzü düzgün bir tipe denk gelmedim hiç. böyle ezik gibi tipler asosyal şişman kızlar ebleh oğlanlar falan dinliyo, bizim zamanımızda öyle değildi, en havalı tipler metal dinlerdi en güzel kızlar.. hatta bir sürü habeci o kızlara şirin gözükmek için dinliyor gibi yapardı.

    eskiden youtube falan yoktu, hatta mp3 yoktu. evde bilgisayar da yoktu amk.. internet kafeye girer bilgisayarda kayıtlı 3-5 metal şarkının klibini döndüre döndüre izler ve dinlerdik..

    walkman in pili bitmesin diye geriye sarmaz albümü komple sindire sindire dinlerdik illa geri alacaksak kasete kalem sokar elimizle çevirip geri alırdık şarkıları, şimdiki piçler gibi hızlı tüketmezdik herşeyi.. adamlar da ona göre albün yapardı.

    dinlemeyin amk ne bok yerseniz yiyin metal müzik de yok olsyn zaten ne kaldı ki.
  • yeni nesil genel olarak müziği sevmiyor. müzik setleri, walkman'ler, mp3'ler artik yok. surekli dikkat kesilmeniz gereken sosyal medya hesaplari ve oyunlar var. bizim neslimizde müzik bir yaşam tarziydi. şimdi sadece ara sira dinlenen şarkilar..
  • sebebi, metal ve türlerinin müziğin genel kurallarını takip eden, armoni bilgisi olan insanlar tarafından icra edilen bir müzik olmasıdır.

    bizim millete de çok sesli ve düzgün armoni ile yazılmış müzikler ters gelir. ille de atonal, basit, anti melodik ve bol bol da ajitasyon içerikli olmalıdır. yoksa insanlar dinlediklerinden bir halt anlamazlar, keyif almazlar, kafaları karışır. arabesk ve arabesk rap neden bu kadar tutuyor sandınız?
  • bunun doğru olduğunu savunmuyorum çocukluğumda ve ergenliğimin bir kısmında küçük bir ilçede yaşıyorduk buna rağmen ben babamın beni ilk önce disco/funk müzikle tanıştırması ardından dire straits adlı muhteşem grubu tanımamla bütün fikirlerim değişti çocukluğum boyunca ben queen dinlerken arkadaşlarım demet akalın , serdar ortaç ve türevi şeyler dinlerken ben bu tür şarkıları dinlediğim için pek çok zaman müzik hakkında konuşacak insan bulamadım . niye kimse metal dinlemiyor derken kendimi büyük bir şehirde buldum daha farklı müzik türleri tanıdım, dinlemeye çalıştım ancak metal kadar güzel bir şey daha bulamadım.cem karaca'nın esamesi okunmazken çevremde ben anadolu rockla tanıştım insanların dertlerini sıkıntılarını ülkenin çıkmazlarını dinledim deneyimlerinden yararlandım söyleyeceğim şu ki evet zaman garip ve kalitesiz özensiz müzik ön plana çıkartılıyor ancak insanın içinde rock aşkı varsa siz onu fizanda olsa bile gidip alırsınız
  • south park’ın bir bölümünde stan artık büyüdüğü için arkadaşlarının dinlediği/izlediği vs. popüler şeylerden tat alamıyor ve hepsini bok olarak görüyordu. günümüzde insanların dinlediği birçok şey de bende aynı etkiyi bırakıyor, yukarıda biri de yazmış ezhel mezhel allahım duydukça kusasım geliyor. pop müziği falan zaten geçiyorum da son zamanlarda çıkan trap türü tam kanser. neyse ki liseye geçtiğim yıldan beri sıkı bir metalciyim, folk death viking thrash ara ara türü değişiyor ama tilki ve kürkçü dükkanı misali sonunda aradığımı metalde buluyorum hep.
    not:ben de klasik müzikten 90lar rapine farklı genrelar dinliyorum evet ama metal kültürü ve topluluğu çok ayrı her zaman.

    edit: beni rahatsız eden başka bir şeyi daha yeni bir entry yazmak yerine buraya eklemek istedim. eski veya yeni fark etmiyor metal gruplarına, konserlerine ve genel olarak “community”ye baktığımızda bir kasıntılık gerçekten yok. türkiye ve yurtdışında birçok konsere ve festivale katıldım, gerçekten de düşününce en mutlu ve kendimi ait hissettiğim ortamlardı sanırım. herkes kendi halinde ve olduğu gibi. günümüzde ise her şey bir ürün şeklinde gösteriliyor, tüm o popçuların rapçilerin arkasında kocaman ajanslar var. gizliden veya açıktan insanlara bir şeyleri satmaya çalışıyorlar. sözde sanatçılarının giydiği dondan sahnede içtiği suya kadar senaryo, sürekli strateji. metal müzikte bu yok abi, gruplar sahneye çıkar cayır cayır müziğini yapar iner, sonra gider çıkışta dinleyicisiyle oturup bira içer.

    neyse lan ne dinliyorsanız dinleyin, ben wacken’ıma giderim.
  • güzel şarkı varda dinlemiyormuyuz? ayrıca bana öyle geliyor ki enstrüman çalmayacak bir insanın kolay kolay metal gönül vermesi zor. tabi tamamen kendi kıt bakış açımla. adamlara ulaşmak için sınırları zorlamak isteği, ve hızlı sert ritimlerle gaz veriyorlar. ayrıca nedense spotify da bir türlü beğendiğim tarz denk gelmiyor. hep böyle bas bas bağırmalı, boğaz yırtmalı, lebüllübül anlamsız ve hıphızlı soloları var. varsa bu tarzda dinleyen örnek grublar alırım. ben özellikle soloya kadar sıkmayan ve soloda bahsettiğim şekilde anlamlı ve hoş gelen müzik severim. bütün olarak sevdiğim gruplar tabiki metallica, megadeth, avenged sevenfold. ayrıca black label society de yeni öğrendim neredeyse aradığım tarz tam olarak. haraketli, kıpır kıpır, akılda kalıcı ama işte solo kısmı yok.
  • 10 üzerinden 10 verdiğim tespit.

    bu kadar teknolojik imkan varken, istediğin müziğe erişebilme imkanı varken, aptal saptal pop, rap müzikler dinlemek için en hafif tabirle gerizekalı olmak lazım. bu arada bütün pop, rap müzikler aptaldır demiyorum, bu gerizekalılar onların bile aptalca olanlarını dinliyor.