şükela:  tümü | bugün
  • post-rock furyasıyla yer edinmiş uzun, cümle veya söz öbeği şeklinde mesaj iletmeye dayalı olan grup ve şarkı isimlerinin indie ve tumblr senteziyle birleşmesinin bir sonucudur. hadi anladım çok istedin böyle bir isim koydun. bu yavşak hali 'sanatını' icra ederken nasıl oluyor da muhafaza edebiliyorsun?

    minimalist tema kapalı anlatımla buluşunca her şey çantada keklik oluyor zaten ve gençlerinin kendilerinin de anlam veremedikleri dönemsel ve sağlam temellere dayanamayan, kafalarında karmaşıklaşan hislerine tercüman oluveriyor. aslında böyle söylemek çok açıklayıcı ve anlaşılabilir kılıyor durumu.

    efendim "senle ayrıldık ama sana aldığım çiçeği besliyor musun?" olsun "çayı demledim battaniyenin altı sensiz soğuk" olsun bunlara örnek verilebilir.. tabii ki marjinallik ve seks teması içeren araya sıkıştırılmış sözler gerekli ki iş görsün.

    çılgınlar(son hecede ağız yayılıyor) gibiydim, korumasız çiçek gibi (hayır, hiçbir alakası yok)
    duygularımı beslerdin, öpücüklerin sevgisiyle
    battaniyenin altı artık ısıtmıyor evi
    ben sana geliyorum.. çay demlersin dii mi?

    durumu özetliyor aslında bu.

    tüm bunlara kontrast (adam burada sanat yabıyor işte) yaratmak amacıyla hafif kısık ve derinleşmiş sesle parçaya girmek ise çokça kullanılan tekniklerden biri. burada sanırım hedeflenen, "oğlum aslında biz aslında adam akıllı ağırlığı olan cool insanlarız, ileride ne olursa da cool adamın başına gelen durumlar sorun yok yani" imajını vermek. sözlerin kapalılığı da bu durumu 'karmaşık' göstererek olayı 'elitleştiriyor.' ahan da işte bu furyanın özeti bu aşağı yukarı.

    dinleyicileri bunları çok kişinin dinlemesini ise katiyen istemez. haşa çok kişi dinlerse tüm bu furyanın temellerini oluşturduğu o hava kayboluverir. eski tadını vermez olur.

    tabii ki tüm bu parçaların loş ışığın, sigara veya alkolün eşlik ettiği, hayata, aşka ve arkadaşlığa dair vasıfsız konuşmalarının döndüğü gece vakti ortamına eşlik edebilecek olması gerekliliği var. hangi formatı deniyorsanız deneyin eğer bu şart sağlanmıyorsa üzgünüm buradan ekmek yiyemezsiniz.

    teori dersi burada bitmiştir. pratik için pek bir gereklilik yok. lakin yüksek ihtimalle şansınızı yitirdiniz. yerini edinen edindi, kontenjanlar epey bir azaldı. yine de şansınızı denemekte fayda var.
  • aslında 50 harf engeline takılmış ve aslı 'son dönem türk gruplarının garip garip isimlerinin olması' olan durum.

    (bkz: nükleer başlıklı kız)
    (bkz: halimden konan anlar)
    (bkz: yok öyle kararlı şeyler)
    (bkz: yüzyüzeyken konuşuruz)
    (bkz: seni görmem imkansız)
    (bkz: büyük ev ablukada)
    vs...

    son dönemde türeyen grupların kendilerine garip garip isim takma sevdası nereye kadar sürer bilinmez. bildiğim tek bir şey var, berbat bir furya.
  • rock grubu olmayan, olamayan gruplardır. rock grubu olmak kolay iş değil bence. rock müzik zor iş. felsefesi olarak.

    ayrıca garip garip fanları olan gruplardır bunlar.

    youtube, soundcloud gibi ortamlarda "abi sakın paylaşmayın piyasa olmasın" kafasıyla dolaşan tuhaf insanlar dinliyor bu adamları.

    "off sözler...." diye yorumlar var. sözler ne? "çay demledim" "lillierle" "tayyar bilmem ne" "bu asansör türk"

    içleri boş, laf kalabalığı yapmış sözlerle "hayır aşk şarkısı yapmıyoruz, biz daha deriniz" imajı veriyorlar. aslında yazılacak çok şey var ama önceki entrylerde gayet güzel ayarlar verildiği için gerek kalmamış.

    bizden çıkmaz öyle bob dylan gibi mark knopfler gibi, stephen stills gibi, james taylor gibi güzel hikayeli şarkı yazan adamlar.

    onun için bu memlelette singer songwriter olayı neredeyse yok.
  • büyük ev ablukada'nın başlatıp, sakallı bohem kadıköy pozırlarının müthiş bir şekilde sahiplenip devam ettirdiği gereksiz ötesi akım.

    ayrıca rock derseniz bozulurum. siz ciddi ciddi led zeppelin, acdc, rush, deep purple gibi gruplarla son feci bisiklet, yüzyüzeyken konuşuruz, adamlar gibi grupların aynı janra sahip olduğunu mu iddia ediyorsunuz?

    elbet bir gün piyasa doyacak, kadıköy'de metalciler, hipapçılar, emolar nası bittiyse bu sakallılar da bitecek. bu temelsiz, bu değersiz, bu yeteneksiz akım bitecek. aptal saptal grup isimleri, marjinal şarkı sözleri ve iki akorla geçiştirilen şarkıları meşhur etmek hepimizin ayıbıdır.
  • müzikle kıyısından köşesinden de olsa uğraşanların bile aklından geçirdiği ''grup mu kursam lan'' fikrini artık dayanamayıp indie tarzda bir grup ile hayata geçirmeye çalıştığım dönemlerde garip isimli grup ve şarkı isimlerini atlamak bu yüce fikre tabii ki saygısızlık olurdu. grubun piyasa olması için yaptığım gerekli sosyolojik araştırmalar sonucu türkiye'deki rock kültürünün paradigmasının oturduğu bu dahiyanevi bir şekilde iğrenç mantığı kullanmak tabii ki zorunlu hale geliyor.

    öncelikle grubun adını belirleme süreci ile başlanıyor. kuracağım indie/pop folk/classical/nu metal/chalga/transandantal tarzlarını içinde barındıran grubun adı uzaylı mali müşavirler inisiyatifi.

    albüm konusunda ise, ismini çıkış yapacak parçadan seçmek kolaya kaçmak oluyor. o yüzden albümün en iyi parçası olan kümülatif vergi matrahı isimli parça grubun ilk albümünün adı olamıyor maalesef. albümün ismi ise kerahat vakti valsi.

    parçalar ise şöyle sıralanıyor;

    1.kümülatif vergi matrahı
    2.kerahat vakti valsi*
    3.ahmet kaya dinleyen marslı*
    4.ahmet kaya dinleyen karslı*
    5.hepsi grubunun dağılma sebebi*
    6.indieragandi*
    7.kalleş muhasebeciler*
    8.aşkın yönetmeliği

    bu grup kesin tutar lan.
  • beni rahatsız eden durum. direkt bir ön yargı oluşuyor. hepsinin kavramsal rastgelelik tarzını kullanarak müzik yaptığını düşünüyorum. yüzyüzeyken konuşuruz, son feci bisiklet ve halimden konan anlar favori, değişik isimli gruplarım.

    birkaç tane de ben yazayım.
    (bkz: ihtiyaç molası)
    (bkz: kent coda)
    (bkz: hariçten gazelciler)
  • sevdiğim furya. siz böyle isim koyun ben dinlerim.

    (bkz: ekşi sözlük her siki beğenen optimist timi)
  • belki ben sorunluyum, belki de bunu beğenen insanlar, belki de bunun beğenilmesi veya beğenilmemesi kimseyi sorunlu ya da sağlıklı psikolojiye sahip biri yapmıyordur. böyle grup isimleri yerli/yabancı hiç farketmeden mideme kramp girmesine sebep oluyor, hasta ruhlu bir insan olduğumu düşünmüyorum(gerçi kimse görmez kendini ya neyse) fakat bu grup isimleri neden böyle? hayır akım olabilir, anlamlı bir söz olabilir ama gerçekten kötü durmuyor mu? örnek verelim bir tane(kimse gelip de ya onun bi anlamı var ama hede hödö demesin anlamlı olması ilgilendirmiyor beni)

    ayna - gelincik

    büyük ev ablukada - tayyar ahmet'in sonsuz sayılı günleri (grup ismi ile birlikte başlığını bile açamazsın 55 karakter)

    gerçekten arkadaşına beğendiğin şarkının ismini söyleyemezsin yahu adam "abi şunu bi kağıda mağıda yaz da ver" der.