şükela:  tümü | bugün
  • yeni zelanda'ya giriş için gerekli damgalı kağıt. diğer çoğu vizeye rağmen sadece posta yoluyla başvurulup alınabilecek vizedir ayrıca. avustralya kadar kasmayan, evraklarınız tam olduğu takdirde kolaylıkla alınabilecek vizedir. ayrıca hiçbir ücret ödemezsiniz.. (vize başvuru ücreti yok yani)

    ahanda burdan detaylı bilgi şeedilebilir;
    http://www.nzembassy.com/…token=72555785&l=105&c=40
  • avustralya'da oturma izniniz varsa (bkz: permanent resident) pasaportunuz ne olursa olsun ihtiyaciniz olmayan vizedir.
  • bu ülke vatandaşlarının 3 aydan kısa süreli ziyaretler için almasına gerek olmayan vizedir.
  • türk vatandaşlarına verilen çok girişli vizenin süresinin 12 aydan 36 aya çıktığı vize. bu uygulama ile türk vatandaşları yeni zelanda'ya aldıkları turistik çok girişli vize ile 3 sene boyunca yeni zelanda'ya giriş çıkış yapabilecek.

    http://www.mfa.gov.tr/…za-duyuru_-12_08_2011.tr.mfa
  • yeni zelanda'ya girerken hiç bir sike yaramayan vizedir.
    türkiyeden almak ne kadar kolay olsa da auckland'e geldiğinizde 4 ayrı kontrol noktasında burnunuzdan getirerek ömrünüzden ömür almalarına neden olur, lan vize var işte, evraklar da tamam, dönüş biletleri de tamam, daha ne istiyorsunuz amına koduklarım.

    kanımca ingiltereye gidip, sınırda ingiliz vizesi almak daha kolaydır.
  • bu vize ile alakalı bazı püf noktalar var, size de anlatmak isterim;

    malum yeni zelanda'ya türkiye'den direkt uçan bir havayolu yok. o yüzden aktarmalı bir uçuş bakmanız lazım. bunlardan en mantıklısı ve ucuzu* emirates. yalnız yeni zelanda'ya giderken biletinizi bu havayolundan alacaksınız eğer biraz dikkat etmeniz lazım. çünkü emirates'in internet sitesi size uçuşu ist > dubai > auckland olarak gösterecektir.

    burada ince bir detay var. bu uçuş yeni zelanda'ya varmadan bir de avustralya'ya uğrar. yani sizin rotanız istanbul > dubai > sidney > auckland olur. emirates ne yazık ki bunu internet sitesinden söylemez size. nedenini tam olarak bilmiyorum..

    durum böyle olunca avustralya'dan da transit vize almanız gerekir. yani boktan bir masraf ve evrak yoğunluğu çıkar size. aslında yeni zelanda vizeniz olduğunda avustralya transit vizesi çok sorun olmuyor ama yine de sıkıntı. siz siz olun emirates'den bilet alacaksanız buna dikkat edin.

    bi' şey olursa yine haberleşiriz.
  • 2013 mart ayı itibariyle vizelerin kaldırılması kararı alınmıştır. ancak bunun yürürlüğe girmesi en az 1-2 sene daha sürecektir.
  • bir kaç gün önce elime geçen dünyanın en güzel vizelerinden biri..

    ilk olarak şunu söylemek isterim. 2011 yılında ilgili duyuruda çok girişli turist vizelerinin 36 aya çıkarılması ile ilgili bir genelge yayınlanmıştı. ne yazık ki konsolosluk bu genelgeyi dikkate almıyor. yani bu genelgeye inanıp vize başvurusunda bulunmak biraz hayal kırıklığı yaratabilir. bu dursun şöyle bir kenarda..

    gelelim vizenin nasıl alındığına;

    ilk olarak her vizede olduğu gibi evraklar titizlikle hazırlanıyor. başvuru formu 16 sayfa ama merak etmeyin çoğunu doldurmuyorsunuz. çalışanlar için malum işyerinden alınan evraklar, hesap cüzdanları, bankadan alınan hesap döküm yazıları (burda önemli nokta hesabınızda en az 1000nzd olması lazım. ortalama 2500-3000tl yapar) fotoğraf filan onları topluyoruz. bunları sanırım anlatmama gerek yok. sadece anlatmak istediğim uçak bileti olayı. sakın ola biletinizi vizeyi almadan almayın. arayın emirates türkiye ofisini bir rezervasyon yaptırın, ücretsiz zaten. almanıza gerek yok..

    gelelim başvuruyu nasıl yapacağımıza;

    yeni zelanda konsolosluğu'nun ist'de başvuru kabul eden bir ofisi yok. mecburen ankara'dan yapmanız lazım. eğer ankara'da oturuyorsanız götürüp evrak teslim ediyorsunuz. eğer ankara'da değilseniz ya birine verin götürsün ya da siz direkt posta ile yollayın. kesinlikle sorunsuz çalışıyor. vizeniz de ups kargo ile size gönderiliyor. onu da zaten başvuru formunda işaretliyorsunuz.

    veee başvuru ücreti;

    yok! evet başvuru ücreti yok. bedava yani. sadece evrak teslim ediyorsunuz o kadar. onun dışında hiçbir şekilde ücret ödemiyorsunuz.
    bunu türk vatandaşlarına uygulayan birinci sınıf bir dünya ülkesi yok. bunu belirtmek isterim.

    konsolosluk görevlilileri telefonlarınıza cevap veriyor, hiç sıkıntı yok. arayın hatırlarını sorun. güleryüzlü ve iyi niyetlilier..
    diğer konsolosluk görevlileri gibi nemrut ve meymenetsiz değiller.

    son olarak beni cezbeden noktaya geliyorum;

    pasaportunuza yapıştırılan vize el yazısı ile dolduruluyor. bir yazıcıdan ya da makineden çıkmış bi' şey değil.
    bu kiminiz için çok şey ifade etmeyebilir. ama benim için güzel bi'şey. hatta çok güzel bi'şey..
    biz nevi el yazısı ile doldurulmuş nüfus cüzdanı karizması yani.

    belli başlı konuları aktardım. eğer bu ülkeye sempatiniz varsa benim gibi, şu vizeler kalkmadan alın derim..
    ha kalkar kalkmaz bilemem ama yeni zelanda vizesi güzel bi' şeydir. alınız, aldırınız.

    muhabiriniz skmh yeni zelanda sınırından bildirdi.
  • türk vatandaşlarına 3 yıl süreyle geçerli olmak üzere verilip veirlmediğini merak ettiğim site. elçiliğe email attım copy paste yanıt aldım!
  • her türlü belgeyi eksiksiz verdik. geçmişte yaptığımız giriş çıkışları verdik (ki buna babalar gibi amerikan vizesi de dahil). arabanın ruhsatından askerlik belgesine kadar verdik opsiyonel demesine rağmen. başvurumuz üzerinden 1 aydan fazla geçti ve dosyanın ne durumda olduğunu bilen yok. haftaya da biletlerimiz var oh ne ala. dosyamızla ilgili bir olumsuzluk mu var diye sorduğumuzda hayır sadece beklemede gibi bir cevap veriyorlar. türkiye'nin bağlı olduğu göçmenlik bürosu dubai'de. türkiye'den olmasa bile diğer ülkelerden yoğun başvuru varsa patlıyorsunuz. bugün de aradık, dubai cuma ve cumartesi çalışmıyor. burası da pazar günü çalışmıyor. 3 daha koydu üstüne.

    güya 1-2 haftada halloluyordu. biz de bilet tarihimizden 40 gün önce başvuru yaptık ve eksiksiz olarak. hatta bi ara konuştuğumuzda "peki avustralya vizeniz var mı ?" gibi abuk bir soru sordu. desteklemek için kullanacakmış. avustralya'daki rehine olayı, charlie hebdo falan işkillendirdi heralde herifleri bilemiyorum.