şükela:  tümü | bugün
  • izmir'de yerleşik bir tiyatro topluluğudur.17 mart 2006 yılında kuruldu
  • izmirdeki bir tiyatro topluluğu. gogolün palto adlı öyküsünü oynamışlardı (!) , oyun demeye bin şahit ister.
    (bkz: ukte)
  • kendıleri böyle tanıtmıs:

    'kurulduğu günden bu yana sokakları sahne yapan yenikapı tiyatrosu çalışma tarzıyla ilkleri yaşama geçirdi.
    tiyatroların birliği üstüne bıkmadan usanmadan faaliyet yürüten yenikapılılar tiyatroların eylemli birlikteliğinin, koşulların ihtiyacı olduğu konusunda devamlı vurgulamalarda bulunuyordu. bu anlamda ilk etkinliğini kuruluşundan 6 ay sonra yaşama geçiren tiyatromuz, 1. izmir tiyatro kurultayı'nı düzenledi. bu kurultaydan çıkan sonuç daha geniş yeni oluşumların başlamasına vesile oldu. yenikapı tiyatrosu birlik çalışmalarını 2007 yılında ürkmezde 4 gün boyunca düzenlediği 1. türkiye tiyatro buluşması ile merkeze oturttu. 1. türkiye tiyatro buluşmasından, amatör tiyatrolar birliği - girşimi kararı çıktı. bu girişim bundan sonraki ilk çalışmasını barışa rock'a taşımayı başarabildiyse de uzun soluklu bir çalışma olarak tarihte yerini alamayarak sönümlendi. 3. aydın tiyatro şenliğindeki "sansür" tartışmaları üzerine birlikten ayrılan yenikapı tiyatrosu "sansüre karşı sanat" sloganıyla 1. bademler köyü tiyatro şenliğini hayata geçirdi. ardından 1. c.b.ü tiyatro şenliği, 2. bademler köyü tiyatro şenliği, 1. balıklıova köyü tiyatro şenliği ve türkiye tiyatrolar birliğinin çalışmasının somutlaştığı 2. türkiye tiyatro buluşmasını düzenledi. yenikapı tiyatrosu, tiyatroların bir arada durarak daha fazla şey öğrenebileceğini ve bu birliğin enerjisinin, yığınların üzerinde önemli bir rol oynayarak, onları bir tiyatro kitlesine dönüştereceğine inançla çalışmalarını yürüttü.
    ariel dorfman'ın "ölm ve kız", vasıf öngören'in "zengin mutfağı" ve aziz nesin hikayelerinden oluşan "hayat güzeldir" isimli oyunları salona taşıyan yenikapılılar, sokakta ise, güngör dilmen'den uyarlanan "ceza", n.gogol'den uyarlanan "palto" oyunlarını sergilediler. türkiye'nin en önemli festivallerinden olan 12. uluslararası ankara tiyatro festivalinde "palto" açılış oyunu olarak oynandı ve 3 gün boyunca 3 ayrı yerde sahnelendi.
    yenikapı tiyatrosu "ceza" , "yüzler" ve "palto" oyununu bir çok sokağa, pazar yerine taşıdı. izmir'de; limontepe pazar yeri, gültepe millet pazar yeri, gültepe toros pazar yeri, bayraklı sevgi yolu, alsancak sevgi yolu, kadifakele kale içi, karşıyaka örnek mahallesi, karşıyaka yamanlar pazar yeri ve yamanlar kültür merkezi önü, çiğli güzeltepe pazar yeri, çiğli pazar yeri, eskiizmir pazar yeri, gültepe kenan evren lisesi önü, karşıyaka iskele meydanı, kemeraltı, alsancak kıbrıs şehitler caddesi, buca kuruçeşme pazar yeri, buca kuruçeşme girişi, buca şirinyer meydanı
    ankara'da ; 11. ve 12. ulsulararası ankara tiyatro festivali kapsamında, batıkent metro çıkışında, yüksel caddesinde, sakarya caddesi yıkılan yeni sahne önünde.
    istanbul'da ; sarıyer piknik alanında(barışa rock 2007), sarıyer iskele meydanında, okmeydanında, gülsuyunda,
    bartın şehir meydanında, sinop şehir meydanında, aydın şehir meydanında ve antik tiyatroda, afyon kocatepe üniversitesinde oyunlarını sergilemiştir.
    yenikapı tiyatrosu kurulduğu günden bu yana sokaklarda 500'ü aşkın gösteri yapmıştır. "ceza" , "yüzler" ve "palto" arasında en çok gösterimde kalan n. gogol'dan uyarlanan "palto" oyunu olmuştur.
    sanata yeni bir soluk getirmek amacıyla kurduğumuz tiyatromuzun bu emeği gün geçtikce daha fazla seyirciyle buluşmuş ve başka tiyatrolara da yeni tarzları denemesi için cesaret vermiştir.
    tiyatromuzun yönetmeni, orçun masatçı bugün balçova belediye tiyatrosu yönetmenliğini üstlenmektedir. tiyatromuzun emekçilerinden timur özçıngırak ve esin açıl güzelbahçe halk tiyatrosu eğitmenliğini , nazlı masatçı ve volkan korhan urla halk tiyatrosu eğitmenliğini yürütmektedir. özge bostanbaş ve özlem öztürk balçova belediye tiyatrosu yönetmen yardımcılığını üstlenmiştir. eylemli dayanışma çabamız bu anlamda vücut bulmuştur. orçun masatçı'nın ayrılmasıyla yönetmenliğe nazlı masatçı gelmiştir.
    tiyatromuz dekor ve kostümle gözü boyayan ve oyunculuğu minimal ölçilerde tutan anlayışlara karşı dekorun ve kostümün yerine insanı koymuştur. bu durumun oyunculuk biçimlerinde daha fazla gelişmeyi getireceğinden ve seyircinin oyunculuğun keyfine varacağına inançla hareket etmiştir.

    eğitimimiz
    tiyatromuz oyunculuk biçimlerinde deneysel çalışmalarla kendisini geliştirmeyi amaç edinmiştir. tiyatro eğitimine ritüellerden başlayan tiyatromuz, 6 dönem eğitim sürüdürmektedir. 1. dönemde ritüeller ve aristo'nun poetikası üstünde duran tiyatromuz, sonrasında, sehkeaspare oyunculuğu, panayır tiyatrosu, italyan halk tiyatrosu, devrim tiyatrosu, sürgün tiyatro, zuckmayer, piscator, brecht kavramları, estetiğin tiyatroya yansıması, lukacs, benjamin, adorno tartışmaları, anadolu estetiğinin tarihi ve tiyatro da işlenme biçimi, biyomekanik oyunculuk, e. morris, p.brook, f. dürennmant çalışmalarına yoğunlaşmıştır. oyuncularımızın kadromuza girebilmesi için teorik bir sınavın yanı sıra, kurgu çalışmasından geçmeleri gerekmektedir. bu kurgu çalışması oyuncunun kendi yaptığı sahne maketi üstünde belirlenen oyunun kurgusunun, karekterinin çözümünü yapmasıyla somutlaşır. sokağın farklı tarzları ve bugünün koşulları üstüne her oyundan önce yapılan tartışmayla, oyunun anlatı biçimi belirlenir ve bu biçim oyunun metnine uygulanır.

    çocuk tiyatromuz
    çocuk tiyatrosu çalışmlarımız, ayrıntılı araştımalara ve pedogojiye dayanır. çocuğun sağlıklı koşularda gelişmesini ve tiyatroyu sevmesini sağlayacak oyunlar belirlenir. oyunlarda canlı renkler ve çocuğun hayal dünyasının gelişmesi için vücutsal önermeler kullanılır. genel çocuk oyunlarından farklı olarak didaktik ve özete dayanmayan bir tarz ortaya çıkarılır amaç çocuğun hayal dünyasının içinde eğleneceli bir yer oluşturarak, çocuğun sağlıklı hayaller kurabilmesini ve bunu ifade edebilmesini sağlayabilmektir. oyunlarımızda çoğu kez çocuklarda yer alır ve oyun süreleri kısa tutulur. çocuğun algısının kısa sürede kaybı dolayısıyla, oyunlar anlatmak istediğini anlatır ve 20-25 dakikalık bir zaman diliminde sonlandırılır.

    tüyap
    11. ve 12. tüyap izmir kitap fuarına katılan topluluğumuz burada açtığı standlarla bugün 9.sayısı çıkan "yenikapı" dergisinin tanıtımını yaptı. bu tanıtımlar esnasında tanıştığımız 670 kişi eloktronik posta grubumuza üye oldu ve yaklaşık bir yıldır etkinliklerimiz aksaksız bir biçimde e-posta grubundan takip edilebiliyor. tüyap kitap fuarında yapmış olduğumuz etkinlik tüyap'ın katkısıyla ciddi bir etkiye dönüştü. 11.sinde 3 ayrı oyun oynayan ekibimiz 12.sinde tüyap kitap fuarına kendi standının yanında türkiye tiyatrolar birliği'nin de standını açmasıyla gelişti. standımız bir çok tiyatro oyuncusu, araştırmacısının da ziyaretine uğradı ve ilgiyle karşılandı. 12. kitap fuarında tiyatromuz standında, tuğrul keskin şiir dinletisi ve turgay tanülkü ile orçun masatçı söyleşilerini de hayata geçirdi.

    katıldığımız festivaller
    11. , 12. ve 13. uluslararası ankara tiyatro festivali, 25. boğaziçi tiyatro festivali, 2. aydın tiyatro şenliği, 14. bartın tiyatro festivali, 1. sinop tiyatro şenliği, 1. ve 2. türkiye tiyatro buluşması, 2008 odtü tiyatro şenliği, 2008 celal bayar üniversitesi tiyatro şenliği, 14. eşme kilim ve turizm festivali, 2008 ege üniversitesi tiyatro şenliği, 1. ve 2. bademler köyü tiyatro şenliği, 5. balıklıova köyü kültü ve sanat şenliği, 1. balıklıova köyü tiyatro şenliği, 1. ve 2. mehmet ulusoy sokakta tiyatro şenliği, 5. ve 6. alsancak şenliği, 1. güzelyalı şenliği, 2007 ve 2008 sevgi yolu şenliği, 2006 buca alternatif öğrenci şenliği, 2008 limontepe halk şenliği, 2007 yamanlar kültür-sanat festivali, 2006 türkiye sosyal forumu'
  • melih cevdet anday tarafindan yazilan mikado nun copleri isimli oyunu 17 mart 2009 ve 18 mart 2009 tarihlerinde istanbul da kadikoy belediyesi halis kurtca kultur merkezi nde sahneleyecek tiyatro toplulugudur.
  • 15. uluslararası ankara tiyatro festivali kapsamında ankara'da isyan adlı oyunlarını sergileyeceklermiş.

    çok fazla iddialı olmak genelde tavsiye edilmez. bu tiyatro, kendini anlatırken fazla iddialı. sırf bu sebeple izlemeye gidelim, bakalım..

    edit: toplu bilet alan bir grup birden harekete geçmediyse farkında olmadan insanları gaza getirmiş olabilirim, işbu entry yazıldığı sırada yarısından çoğu boş görünen salonun an itibariyle sadece 2 koltuğu boş kalmış...
  • olduğunu sandığı yerde olmayan tiyatro topluluğudur. onca festival, onca etkinlik bana böyle senede sekizyüz tane konser organize eden ama en dişe dokunur organizasyonu ismail yk konseri olan festival belediyecilerini hatırlatıyor. sürekli takip ediyorum. üşenmeden üretiyorlar, hiçbir adamakıllı iş yok.
  • ben bir seyirci olarak bir tek kaliteli oyununu bile görmedikten sonra götünü yırtsa bana yaranamayacak olan tiyatrodur. felsefi duruşu beni zerre kadar alakadar etmez. organizatörlük alanında kabiliyeti varsa konser organize edip para falan kazanmasını salık veririm kendilerine. bir tiyatro topluluğu ise eğer, başarılı bir oyun oynasın izleyeyim. başka konuda da tartışmam hiçbir temsilcisiyle.

    tekrar söylüyorum: bir tane bile düzgün bir oyun oynamadılar şimdiye kadar. sırf festival belediyeciliği...
  • (bkz: morokuz)
  • yaptıkları tiyatroyu pek sevmesem de, düştükleri durum çok buruk. kabul edilir değil. bir gün hükümet ve yancıları kendi gibi düşünmeyen tüm insanları içeri tıkacak.

    http://www.radikal.com.tr/…id=1111595&categoryid=77
  • faşizme karşı serbest vuruş sloganıyla 8-15 kasım tarihleri arasında ali ismail korkmaz futbol turnuvası düzenleyecek olan duyarlı insanlardan oluşan tiyatro topluluğu.

    selam olsun !