şükela:  tümü | bugün
  • filmlerde arkada cg hedeler koymayi kolayla$tiran hodo..
  • (bkz: bluebox) in yesil olani. ayni ise yararlar
  • bu sözlerin geçtiği bir türkümüz vardır. (bkz: #8797799)

    bir de bu türkünün geçtiği filmimiz.

    başrollerde müjde ar ve kadir inanır. filmin adı: ah güzel istanbul.
    en damar sahnelerden birini izlemekteyiz. fonda inceden bir ses "penceresi yeşil perde/yeni düştüm ben bu derde" türküsünü terennüm etmektedir.
    o an benim için filmin bittiği yerdir. hayatın durduğu yerdir. damarda kanımın donduğu yerdir.
    nasıl hüzünlü bir şeydi yarabbim!
    bilmem şimdi o filmi izlesem aynı etkiyi yapar mı? * * * *
  • yeşil rengi normalde diğer renklere göre ton, kontrast vs. açısından daha yüksek olduğundan ve bunun üzerine dijital ortamda diğer renklerden daha çok veri içerdiği ve ayrıştırması (özellikle kumlu, detaylı kompozitlerde) daha kolay olduğundan başta dijital çekimler olmak üzere blueboxa tercih sebebidir.
  • cart yeşil renkli olmasının sebebini insanların kıyafet ve dolayısıyla filmlerde kostüm olarak çok az kullandığı hatta hiç kullanmadığı bi renk olmasına bağladığım yeşil perdeli zamazingo
    http://img111.imageshack.us/…84/hadedereyeeeij9.jpg
  • (bkz: bluebox)
  • (bkz: greenbox)
  • bu perdenin kullanımında önce arkaplan olmadan, insanlar sahnenin önünde tek başlarına çekilirler, daha sonra dijital ortamda yapılan düzeltmelerle arkaplanda olanlar bilgisayarda düzenlenir.

    yeni yapılan bazı düzenlemelerle artık perdeyi kullanırken arkaya yansıtılan görüntüyle beraber çekimin yapılabilmesi mümkün olacaktır. bu sayede normalde çekimden sonra yapılan düzeltmeler, çekim esnasında da yapılabilecek. ne diyelim, görsel efekt dünyasına hayırlı olsun.

    http://sliceofmit.wordpress.com/…ects-leap-forward/
  • ilk olarak 1958 yılında kullanılmaya başlanılan bluescreen tekniğinin gelişmiş halidir.günümüzdeki hali yeşil perde veya yeşil ekrandır.yeşil olmasının nedeni insan tenine en uzak renk olmasıdır.çünkü yeşil perde denilen olayda yeşil perde önüne konulan kişi veya nesne çekimden sonra yeşil perdeden ayrıştırılarak arka fona istediğimiz her arka fonu yerleştirebiliriz.film,fotoğraf,reklam çekimlerinde çok sık görülür.yesil en çok tercih edilendir. bunun nedeni ise ilk ve eski digital formatlarin sıkıştırma oranından dolayı yeşilin en cok korunduğu kanal olmasidir.
    tabi en çok kullanıldığı alanlardan birisi hava durumu programlarıdır.ekonomik ve güvenlidir.bu digital çözümün yanı sıra bir de bluebox vardır.bu da arka fona konulan mavi perde ile yapılır.ancak dış çekimlerde kullanılmaz,çünkü dış çekimlerde gökyüzünden gelen ışığın renkleri mavidir ve net sonuç alınamaz.yani daha sınırlıdır bluebox.greenbox ilk olarak larry butler tarafından 1940 yılında çekilmiş bağdat hırsızı filminde kullanılmış ve daha sonra bu teknikle petro vlahos'a oscar ödülü kazandırmıştır.
    kesinlikle kullanılması anlatıldığı gibi kolay değildir.ışık çok önemlidir.kesinlikle yeşil perdede gölgelendirme olmamalıdır.veya yeşil perde katlanmamalıdır.yoksa çekim sonrasında yeşil perdeyi ayrıştırıken(keylemek) sonuç hüsran olur.veya en basit hatalardan birisi yeşil perde kullanılırken,perde dışında herhangi bir yerde yeşil kullanılmamalıdır.mesela hava durumu sunan bir sunucunun üzerinde yeşil kravat vardır ve hava durumu sunarken aynı anda yeşil perde yerinde şehirlerin hava durumları gösterilir.sunucunun da kravatı yeşil olduğu için o da ayrıştırılır ve kravatı üstünde ekran görülür.kravat görünmez olur.yapmak kolay gibi görünür ancak çok iyi yapılmalıdır.yoksa bu tür hatalar çekiminizi çöp yapar.

    bu da greenbox için tam değeridir;
    r:0
    g:255
    b:0

    çesitleri;

    1-greenbox: yeşil renkte bir perde önüne konan oyuncu veya objenin kamera tarafından kaydı alındıktan sonra bilgisayar ortamında perdedeki rengin videodan ayıklanıp arka plana istenen sabit veya hareketli görüntünün aktarılmasıdır.

    2-motion control : özel bir kamera kullanılarak uygulanan bu teknikte mantık olarak bir arada olması imkansız olan iki görüntünün mesela ateşte yürüyen bir insan sahnesinde önce oyuncu greenbox ortamında yürürken kamera hareketleri dijital olarak kayıt altına alınır daha sonra kor halinde yanan bir ateş yine aynı kamerayla fakat bu sefer bir önceki kayıtta kayda alınan kamera hareletlerini tekrarlayarak çekim yapılır. böylece teknik büyük ölçüde tamamlanmış olur. geriye sadece ayrıştırma işlemini yapmak kalır.

    3-camera matching : bu teknikte perde üzerine işaretler konularak kamera hareketleri bu işaretlerin konumlarının değişmesiyle dijital olarak kayıt altına alınır. daha sonra perdedeki renk ayıklanarak ortama 3d bir görüntü aktarılır. fakat 2d çekim ile 3d ortamın kamera hareketlerinin birbirleriyle uyum içinde olması gerekir. işte bu noktada devreye perdedeki işaretlerin konumlarının değişmesi sonucu kayda alınan kamera hareketleri giriyor ve bu hareketler 3d ortamdaki kamera hareketinin nasıl olacağını gösteriyor. böylece 2d görüntü ile 3d görüntü arasında bir kopukluk yaşanmamış olur.