şükela:  tümü | bugün
  • bir aklievvelin
    "ben bu koca,yasli camin altinda film yapicam"
    deyisiyle cok uzun bir sure turk sinemasinin merkezi haline gelmis cografi konum.
    malum marifetleri sonucunda ruhumuzu karartan turk filmleri , turk filmlerinin unutulmaz ikilileri gibi kavramlar ortaya cikartmistir

    bugun ise bir muze olarak kullanilmaktadir
  • beyoğlu imam adnan sokakta bulunan cep sinemasının adı
  • hollywood kelimesinin türkce uyarlaması. kutsal yerine yesil, odun yerine cam. sonuc malumunuz.
  • türkiye halkının parasını bastırarak, 'hocam ben şöyle şöyle bir film istiyorum' diye dikte ettirerek var ettiği, ne devletten ne de özel sektörden büyük bir yardım görmeden serpilip gelişen ulusal sinemamız. metin erksan, lütfi akad, duygu sağıroğlu, yılmaz güney, yavuz turgul gibi önemli ve dünya standardında yönetmenler kazandırmıştır memlekete.
  • tipoloji sineması olmaktan bir adım öteye gidemeyen sığ karakterler yaratmış bir zamanların türk sineması merkezi.
  • yeşilçamın bütün sığlığı, sıradanlığı, köhneliği, içi geçmişiliği, tahmin edilebilirliği ve taklitçiliği şöyle dursun da, görüntü yönetmenliği alanındaki başarısızlığı aşağı yukarı her eserde sabit gibidir. ben yeşilçam eseriyim diyen, ve demiş hiç bir film görmedim ki holivud sinemasını geçtim, dünya sinemasını yakalayabilmiş olsun.

    türk sineması büyük bütçelisinden, 80 lerin vidyo filmlerine anlaşılmaz bir boynu büküklüğün esiri olmuştur. bugün hala süper kaliteli görüntü yönetmeni diye karısını kullanan sinan çetinden tutunuz da, mustafa altıoklara kadar madden ışık, görüntü düzeneği imkanına sahip olduğu halde beklentinin üstüne çıkmış bir tane bile endüstri işi film göremiyorum. görüntü yönetmenliğiyle anılan, yurt dışında kabul görmüş bir ticari eserimizin olmaması sinema gibi görselliğin üzerine kurulu bir sanat ve endüstri adına utanç vericidir.

    (şu film var bu film var diye geleceklere duyurulur: şu ve o filmi izlemediysem sorumluluk kabul etmiyorum, izlediğim halde beğenmemişsem 'sen ne anlarsın?' demelere prim vermem.)
  • eski turk sinemasi oyuncularini barindiran mekan. yardima muhtaclardir yazik ki.
  • (bkz: mavicam)
  • turk sinemasinda niceligin arttigi niteligin dibe vurdugu 68-74 yillarinda star sistemi ve herkese hitap amaci ile ortaya cikmis donem.

    ortaya cikisi avrupa uzerinden gelen amerikan filmleri'nin ikinci dunya savasi sirasinda misir uzerinden turkiye'ye ulasmasi ve misirliliarin amerikan filmleri yaninda kendi filmlerini de turkiyeye pazarlamasi ile gerceklesen sinema akimi.

    (bkz: misir sinemasi)