şükela:  tümü | bugün
  • kayseri ve nigde arasinda kalan, "60 ihtilali"*nin basladigi yer olarak rivayet edilen cocuklugumun ikametgahi; nam i diger karahisar.

    [yıllar sonra gelen edit]:

    rivâyete* konu kaynak ayağımıza kadar gelmişken eklememek olmazdı.

    http://imgur.com/n8fthre
    http://postimg.org/image/ce4n3efgz/ *
  • elması meşhurdur. yolunuz düşerse yanınıza bolca torba almayı unutmayın. elma bahçelerinin karayoluna kadar sarktığı şirin bir ilçe.
  • terkedilmiş gibi bir hali vardır, sanki kimse dokunmaz yanından geçer gider. ilginç bir doğası vardır, nevşehir'e giderken kullanılan yolun her iki tarafı kanyonlar* şeklinde büyük taş duvarlarla çevirilidir.

    ilçenin garip bir siyasi yapısı vardır, son 2 seçime kadar sektirmeden chp alırdı. halbuki, orta anadolu ilçelerinde sünni bir dini yapısı olup böyle kale olabilen hiçbir yer yoktur. bunun sebebi, ismet inönü'ye, zamanın iktidarının* konuşma izni vermemesi, kürsüden zorla indirilmesi olarak bilinir.
    köylerin de hala, "koskoca paşa kürsüden indirilir mi yahu" diyerek anlatılır.
    ayrıca bu vadi, kapadokya bölgesinin en büyük kiliselerine ve tek manastırına sahipti. sahipti diyorum çünkü, iyi korunamadığı için bu konudaki liderliği ürgüp yöresine kaptırmıştır. buna rağmen yukarı şoğanlı bölgesinde korunabilen iki küçük kilise oldukça turizmi harketlendirmiş, üstünde de bez bebek sektörü eklenince, evlerin patronu kadınlar olmuştur.

    insanlari iyidir, ne hırsızlık olur, ne cinayet, çoçuklar bile başkasının meyvesini sebzesini girip tarladan almaz, tavuğu koyunu ineği öyle saldım çayıra tadında gezer.

    ama anlamadığım bir şekilde, namus hikayeleri çok karışıktır, aldatmalar, ona buna kaçmalar, ekstra başkasından çoçuk yapmalar vs. bu kadar muhafazakar bir yerde neden vardır nasıl yeşerir anlaşılmaz, ama hemen herkesin bir hikayesi vardır neredeyse. adının yeşilhisar olması cumhuriyet döneminin masabaşında isim koyma geleneğinden kaynaklanmaktadır. yoksa cıpcılız akan derbent cayının cevresi dışında 3 adet ağacı yanyana göremezsiniz. zaten orjinal adı karaser'dir. orta ve yaşlı kuşak hala bu adı kullanır. bu ad değiştirme uygulaması inanılmaz şekilde köylerde de vardır. yılların maurcan'ı güzelöz gibi şahşiyetsiz bir isimle, devletbaşı ismi ortaköy'le değiştirilmiştir.

    içinden çıkan hiçbir ünlüsü yoktur, ne katili vardır ne güzide bir sanatçısı, burda da bir hayat var ve akıp gidiyor dersiniz arabayla yanından geçip giderken, 3-5 dakika sonra sizde unutursunuz.

    tabi birde sultan sazlığı vardır ama nasıl birşeydir yeşilhisarlılar'da bilmez etmez. zaten yolun öbür tarafıdır, oraya gelenler ugramazlar ilçeye.

    ama uğrayan turistlere de, ortaokul ingilizcesiyle yanlış yere geldikleri kuş cennetinin yaklaşık 800 km batıda bursa civarında oldugu anlatılır*.
  • hemen yanı başında (taş çatlasın 10 km) sultan sazlığı gibi bir cenneti olmasına rağmen genel olarak avcılık yapmayı seven bireyleri sever orayı. onları da jandarma sever, malum iş çıkıyor kendilerine..

    bildik orta anadolu ilçelerinden biridir aslında; kendi halinde, insanlarının dünyası kasabaları ile sınırlı, yabancı olduğunuzu size hissettiren bir yer işte. kalınacak bir öğretmen evi vardı, onu da son gittiğimde ne olduğunu anlamadığım bir şeye çevirmişlerdi. kayseri'nin ilçesi olmasına rağmen pek kayseri'ye benzemez, belki kayseri kadar zengin (ve sonradan görme) olmadıkları içindir..

    bir de yakınlarında "yeşilhisar trafo merkezi" vardır, ki burası benim "trafo yakan adam" ünvanımı kazandığım, gecenin elektrik mavisi olmasını sağladığım (aslında sadece ordan geçiyordum hakim bey) yerdir..
  • 313 kısa dönem askerliğimi yaptığım ilçedir. tüm ilçe çarşıdır ama 3 saatlik çarşı izninde bedesten internet cafe ve cihan marketten başka gezecek yeri yoktur. sultan sazlığına doğru giderken kamyoncuların uğrak yeri petnak petrolde iki lokma uyduruk kebap yemek için haftasonu olmasını iple çeker insan. çok düz bir yapısı olmasından dolayı göz alabildiğine uzanan tarlaları, o tarlaları sulamak için bir sulama birliği kooperatifi, kuyulardan su sağlayan elektrik hatları, o hatları kesip çalıp satan şerefsiz hırsızları, ve bunu engellemek üzere her gece deli gibi devriye gezen jandarması vardır. çok uzaktan da görse erciyesi tüm heyebetiyle sığdırabileceğiniz hoş bir manzarası, kaya kiliseleri, zamanında hristiyanlar tarafından, her bir parçası kutsal sayılarak koparılıp evlere götürülmüş, kalanı zaten kayaların elle bile ufalanabilen yapısından dolayı aşınmış, son kalanları üzerine de görgüsüz insanlarımız tarafından ...6/1 kral devre yazıları kazınarak perişan edilmiş büyüleyici kiliseler vardır. iti köpeği az olmasından dolayı tel boylarında 00-04 devriyesi atmak, devriyeyi bitirip dönerken petnakta bi mercimek içip ısınmak, kamyoncu arkadaşlara el edip kışlaya dönüp uyumak ve sabah içtima da istirahatli yazılmak bir insanın askerde başına gelebilecek en güzel şey olsa gerek.
  • insanlarının geçim kaynağı tarım olduğu için yazın tarlada çalışıyorlar. kazandıkları paraları ise kışın kıraathanelerde harcıyorlar. neredeyse tüm yaşamlarını bu kısır döngüde geçirmeleri yüzünden genç nüfus bu ilçede barınamıyor bu yüzden ilçe nüfusu giderek azalmaktadır. bu gidişle azalmaya devam edecek gibi.

    lezzet avcıları için yol üzerinde bulunan petnak petrolde kuşbaşılı pide tavsiye edilir.
  • yeşilhisar'ın yetiştirdikleri :

    osmanlı vezir-i azamlarından hamza paşa.

    toulouse fc futbolcusu umut bulut.

    eski akp istanbul milletvekili, ilahiyat profesörü irfan gündüz, eski akp kayseri milletvekili ve eski istanbul büyükşehir belediyesi genel sekreteri adem baştürk.

    trt yurttan sesler korosu şefi abdullah sözen.

    tasavvuf konusunda araştırmalar yapan sezai küçük.

    ressam erkan özdilek.
  • balıkesir'in savaştepe ilçesine bağlı köy.
  • aynı zamanda afyonkarahisar'ın hocalar ilçesine bağlı bir köy.
  • kayseri'nin en dışlanmış, en kıyıda köşede kalmış ilçesidir. çünkü kayseri'den çok niğde'ye yakındır. insanları bundan dolayı çoğu ihtiyaçları için niğde'ye gitmeyi tercih ederler. kayseri'deki her ilçe giderek büyür gelişirken (buna komşusu incesu da dahildir) aksine giderek küçülmüştür. her gittiğimde nedendir bilmem bana yalnızlığımı anlatır.