• "kıraç naptın abi sen" diye tepki verilesi, gündüz vakti dagıtmış şarkı..pek güzel olmuş..
  • (bkz: sözlerini de yazayım tam olsun)

    bugün yıkığım biliyor musun..?
    ezginim, çaresizim, umutsuzum...
    bırakma beni, insanlar kötü...
    bırakma beni korkuyorum....

    bir deli otlar büyüyor içimde...
    sancılıyım, yorgunum, kederliyim...
    bu halini sevdim gitme kal...
    çamurlar çirkefler içindeyim...
    bırakma beni, insanlar kötü...
    bırakma beni korkuyorum....

    bir dayak yemiş adamım şimdi...
    bezginim, kararsızım, yılgınım...
    al götür beni o kayıp gecelere...
    yeter ikimize yalnızlığım...
    bırakma beni insanlar kötü...
    bırakma beni korkuyorum...
  • şiirden şarkı yapmak zordur. şiirdeki duyguyu kaybetmemek, prozodiyi gözeterek doğru besteyi yapabilmek, sözcüklerinin sihrini bozmadan aynı etkiyi yaratabilmek... kıraç'ın bu şarkıda inanılmaz bir başarı yakaladığını düşünüyorum, düzenlemesiyle olsun, bestesiyle olsun adamı allak bullak ediyor, afallatıyor, içine bir taş gibi oturuyor tüm yıkılmışlık duygusu. hele o yalvarışlar, "bırakma beni" deyişler, baştaki gitarın vurucu tınısı. ki düş sokağı sakinleri'nin şarkılarında vardır o gitarın derin etkileri, daha şarkının girişinden adamı yerine mıhlar, yüreğini dağlar - bu da o hesap. uzun zaman önce çok dinlerdim bu şarkıyı, hüzünden keyif çıkarma zamanlarımın baş eşlikçisi olmuştu hatta neredeyse bir ara, az önce yeniden dinledim ve yine aynı hislere kapıldım. "bırakma beni, insanlar kötü / bırakma beni, korkuyorum..."
  • kıraç bu şarkıyı ilk olarak yagmur zamanı dizisinde kullanmıştı. bazı sahnelerde sözlü, bazı sahnelerde enstrumental olarak çalıyordu bu şarkı. sırf bu şarkıyı duymak için izlerdim o diziyi.

    kıracın olayı bitirdiği şarkıdır. şarkı etkileyici bir gitar tınısı ile başlar. kırac'ın şarkıyı düşük perdeden söylediği kısımlar daha güzeldir, içlidir; bağırıp cağırarak söylediği yerlerde vokal kulakları rahatsız eder.
  • "bir deli otlar büyüyor içimde..sancılıyım, yorgunum, kederliyim..çamurlar çirkefler içindeyim; insanlar kötü..bir dayak yemiş 'insan'ım şimdi, bezginim, kararsızım, yılgınım.." diye yazacağım bir mektuba son cümleler niyeti ile..uzak şehirlerde unuttuğum her şeyi teker teker hatırlamaya başlayacağım sonra.ve biliyorum artık hiç unutmayacağım, acı gözlerimi yaşartmayacak belki ama boğazıma kaçıp öksürük ve başağrısı yapacak..her sabaha karşı 3'te uyanıp dünyanın tersyüz olduğu bu meş'um saatte kendimle hesaplaşacağım..doğruluk ve insanlığa dair bildiğim her şeyi unutturan bu yeni düzene alışmaya çalışacağım, belki oyalanacağım ama belki de sigaraya yeniden başlayacağım..yok, güçsüzlükten değil bu, sigaranın bana eninde sonunda ne yapacağını bildiğimden.. onu; sonunu göremediğim, bilemediğim her şeye yeğ tuttuğumdan..bana "zamanla geçecek bak" diyenlere e.şafak'tan aforizmalar düzeceğim;"zaman ölü bir yılandır, kendine bile hayrı yokken, deva olmaz hiç bir derde"diyerek..ama tabii ki içimden, her zamanki gibi..yaradılış işte..

    bu kadar kötülük görmeye hala bir türlü alışamamış gözlerimi kapatacağım sonra.ellerimi sonsuza kadar açıp gelecek her türlü mutluluğa hoşgeldin diyeceğim hevesle..bu kez yanılmamak, aldatılmamak ümidiyle..
  • loser'a aşırı güzel bir alternatiftir. hatta ondan daha güzeldir. ingilizler düşünüp taşınıp buna bir alternatif bulmalılar.
  • %95 oranında liselilerin kullandığı sözcük. asıl manasından uzaklaşmıştır. saçma sapan facebook ve instagram sayfaları sayesinde virüs gibi yayıldı maalesef.
  • türkçe olması nedeniyle başarılı bulduğum sözcük. dil yaşayan ve gelişen bir varlıktır. her değişiklikte burun kıvırmamalıyız. loser deyince havalı, yıkık deyince ergen olunmaz.
  • ümit yaşar'ın pek bilinmeyen ama kanımca en güzel şiiridir. kimseler tarafından henüz keşfedilip antolojilere alınmamıştır bugüne kadar.

    lakin kıraç yorumunda elektrolar bir yerden sonra çok ağır olmuş. gerçi yine de enfes. yaylılar ise fevkalade.
  • "yakın ve basit akorlu parçaların gücü" isimli tezime bir örnek daha teşkil eden şarkıdır. buna örnek verilebilecek biir sürü şarkı var. mesela ilhan şeşen'in birçok şarkısı böyledir. yaşar'ın birçok şarkısı da böyledir-ki buna en güzel örnek beni koyup gitme'dir. kıraç da yakın akorlu parçaların gücünü keşfeden biri olarak en güzel "yakın akorlu" şarkısını yapmış. şiire de çok güzel uymuş. sağol varol.
hesabın var mı? giriş yap