• yıldız hanım türkiye'de cehaletin kutsanmasının raf ürünlerinden, öncü modellerinden biridir. sahnede seyirciye duyurarak çalışanları azarlayan, onları küçük düşürmeye çalışan bu yabani tavrı kabul edilemez.
    acaba hayatında hiç coltrane dinledi mi? kendisi dışında dünyada kimler ne tür müzik yapıyor ve kendisi bunun neresinde? acaba dünyayı derinden hisseden bir insan kendisini dinler mi? acaba "acı pazarlayarak" yükselinen o tuhaf müzik piyasasında "insanlar ruhsal açıdan olgun, kültürlü bireyler olsaydı" beni dinleyen olmazdı diye düşündü mü?

    niyetim kendisini linç etmek değil. bana kalırsa temsil ettiği müzik ekolü bu ülkenin de dünyanın da kamburudur.
    yanında çalışanlara da allah sabır versin.
  • aralık ayının başında tüm orkestrasını değiştirmişti. yılbaşı gecesi için hemen yeni bir ekiple provalara başlamıştı. yeni ekibi de beğenmeyip üçüncü bir ekip kurmuştu.

    bu olay hangi tarihte bilmiyorum ama eski ekibiyse zaten kovuldular hepsi. yılbaşı gecesi çekilmişse en son kurulan ekip yani 3. ekip oluyor.

    sahnedir hata olur olacaktır elbet ama hiç bir müzisyen sahnede azarlanmamalı. çekersin iş sonu kulise konuşursun. bazı insanlara kapasitesinden fazla yetki vermeyeceksin. günümüz türkiye'sinin güzel bir örneği. zerafeti, empatiyi ve saygıyı çoktan kaybettik.

    gerçi ne bekliyorsunuz ki akşam saat 19:00'daki provasına saat 23:00'te pijamalarıyla kafası güzel halde gelen bir kadın veya erol evgin 40. yıl kuruçeşme konserine saat 20:00'de sahneye konuk olarak gelmesi beklenen kadının yine kafası güzel bir şekilde 22:30'da gelen saygısız bir kadından bahsediyoruz.

    sizde alın bu avam takımını baş tacı edin, demet akalın ve bülent ersoy gibi.

    edit : davulcu (bkz: can tüzün) imiş. kendisini iskender paydaş orkestrasından çok iyi tanırım. çok iyi bir davulcudur. çoğunlukla metronom kullanır. muhtemelen orjinal ritimde veya kendisine söylenen ritim hızı ile çalıyordur. yıldız kafasına göre birşey yapmışsa tüm metronom sıçmıştır. can tüzün ile aynı işlerde bulunduk salakça hatalar yapacak biri asla değil. gayet iyi davulcudur.
  • oluşu esnasında seyirciler arasından ''ver ayarı, bravo'' gibi seslerin yükselmiş olması da ne kadar manipüle edilmeye hazır bir kitle olduğumuzu gösterir nitelikte olan olaydır.
  • müzikte metronom belli ölçülerde değişir ama vokale göre değişmez vokal metronoma uyar,yildiz anlaşılan ölçüyü tutturamayinca suçu orkestraya atmış, bizim ülkede birşeyler biraz özellikle entel kesimce sevilince bu insanlar da kendini ne buldum delisi görüyorlar. orada bravo diyenler de saksakci müzikten anlamayan , dün yıldızı dinledik harikaydı demek için gelen , önceden burun kıviranlar. ülkenin heryerinden samimiyetsizlik akıyor.

    sesi iyi ancak ilk dört albüme yakışıyor orada da tabi uzay heparı faktörü olmasa belki de yildiz tilbe olmayacaktı( bu dört albüme taparım hatta ). bir insan ekip arkadaşlarıyla böyle konuşmamalı, ekmekleriyle oynamamalı yazık. orkestra keske konseri terk etseydi ama işte olmuyor bazen şartlar falan.
  • normal mi simdi bu? su hareketi normallestirmeye calisana küfür bile etmiyorum. benim kimseyi bu hareketiyle beraber sevme lüksüm olamaz.insanlıgımdan utanirim.
  • hala ülkenin başka bi çomarını savunuyorsunuz burada. ben müzisyenim ve bu videoyu izlerken canım acıyor resmen. bi insan sadece sesi var diye (ki bence sadece "ok"bi ses) böyle hastalıklı davranamaz. siktirsin tedavi olsun, hangi "şef" böyle seyircinin önünde mikrofonla müzisyen arkadaşını azarlar? bu kadın hangi enstrümanı çalıyor, vs vs? "orkestra alkol aldı o yüzden" demiş bi de, buna verecek bi cevap yok zaten, kendisi "umarım" sadece alkollü bu videoda. müzikten bi sikim anlamıyorsunuz, insan emeğinden ekmek parasından zaten anlamıyorsunuz, davulcu herifin belki müzik kültürü bin kat iyidir yıldızdan aynen videodaki mallar gibi "davulcu" azarlanıyor diye burada şakşakçılık yapın, ulan bir insan da güçsüzün yanında dursun şu ülkede, bir insan da. biatçı beyinsizler sürüsü.
  • 'bazı' patronların (özellikle nedense assolistler bunlar) emri altında çalışanlara uyguladığı küçük düşürücü durum.. kimse kusura bakmasın yıldız tilbe diyerek görmezden gelinmesi gerekmiyor.. biz onu böyle de sevmedik.. mikrofonu kapatır ya da eğilir söylersin yıldız hanım.. hiç kimsenin ne konumda olursa olsun insanlara "siz benim ekmeğimi yiyorsunuz o zaman ağzınıza s.çarım" demeye hakkı yok.. onlar sana emek veriyor sen de onlara.. karşılıklı durumdasınız.. sen orada kıçını da yırtsan müzik insanların ruhuna hitaben eden şey, tek başına sen değilsin yıldız tilbe..

    kimse kimseye böyle davranamaz kardeşim.. egodur, kibirdir, insanlık değildir..

    not: yıldız tilbe şarkılarını seven biri..

    edit: imlâ ve genelleme..
  • öncelikle burada yıldız tilbe'nin laf ettiği davulcunun kim olduğunu biliyor musunuz?

    (bkz: can tüzün)

    ikincisi; orkestra şefi size şarkıların metronomunu, alt yapısını verdiği zaman bu demektir ki o alt yapıda çalınacak. lamı cimi yok. zira klik zaten bilgisayardan geliyor ve her itip çekmede klik kapatırsanız bu sefer orksetra inanılmaz uyumsuz ve saçma tınlamaya başlar. solistin en rahat ve düzgün söylediği ritmik aranjeye göre sahne aranjesi yapılır. buna solist en son ok der ve turneye o şeklide çıkarsınız. kafaya göre takılmazsınız yani. burada yıldız tilbe'nin orkestra şefi ne dediyse o. can tüzün'e metronomları veren, onu tilbe'nin itip çekme sorunu olabileceği konusunda uyarmayan da orkestra şefidir. zira bir önceki konserde gayet sorunsuz çalınmıştı aynı aranjeler. neden bu konserde ritmler ve tonlar yakalanamıyor acaba yıldız tilbe tarafından?
    daha sahne aranjesi, orkestra şefi, click track, alt yapı nedir bilmeyen, hadi bilmemek sorun değil ama bu nedir diye bakmaya bile tenezzül etmeyen insanlar burada gelmiş avam avam konuşmuş ya ona benim can sıkıntım.
    yıldız tilbe ile çalacak kadar isim yapmışsan zaten belli yollardan geçmişsin demektir. adama amatör falan diyenin canını fena halde sıkar can tüzün müzisyenliği ile.

    burada yapılan terbiyesizliği savunmayın boşuna. yıldız tilbe'yi alkışlayan net şekilde güç fetişisti, sanattan, müzikten anlamayan, kaba ve kof insandır. yıldız tilbe haklı bile olsa iki şarkı arası kulise gider, müzisyenini çağırtır ve menajerine gerekli konuşmayı yaptırtırdı. profesyonel müzisyenseniz çözüm yolu bulacaksınız. elemanınızı seyirciye mama yapmak bunun en avam, en iğrenç yöntemi.
    orkestra sanatçıyı takip eder diyenleri de justin timberlake, madonna, weeknd, konserlerine alalım bakalım klike göre mi çalıyorlar sanatçının itip çekmesine göre mi? önce konu hakkında bilgi edinin tavsiyem odur.
  • bir davulcu olarak yazmak isterim ben de buralara.

    iyi bir söz yazarı olmak ile iyi bir müzisyen olmak çok çok farklı şeylerdir. yeri gelir arada bir dinlesem de diyebileceğim şey şudur ki türk müzik piyasasının bok çukurudur arabesk ve kimse kusura bakmasın ama arabeskin de çukurlarından biri yıldız tilbe'dir. mesela müslüm gürses de arabeskçiydi ama adam kaliteliydi. hatta bi ara şaka yapılmıştı müslüm gürses'e. çıktığı bir programda darbukacısı kafasına göre takılıyordu. o programı bulup izleyin. iki solistin verdiği tepkiyi karşılaştırın.

    davulda can tüzün var. şarkıyı söyleyen yıldız tilbe. hiçbir insan evladı bu denklemde bana can tüzün'ün ritm dışına çıktığına inandıramaz.

    herkes söz yazarı olamaz tabii ki ama bir insana iyi söz yazarı diye de kesinlikle çok iyi bir müzisyen diyemezsiniz ki bu ''iyi söz yazarlığı'' biraz da subjektif bir konudur çünkü memlekette arabesk dinleyen kitleye acılarından iki dem vurmak yeterlidir ''iyi söz yazarlığı'' için. sahnede solist - davuldan üstündür diye bir şey yoktur. ortada belli bir ritm vardır. herkes o ritm ile gider. o ritmi de davul verir. bir kaç kişi daha söylemiş zaten bir grupta davul sıçarsa o grup sıçar. ve üstte de yazdığım gibi şu sahnede can tüzün'ün sıçma olasılığı, yıldız tilbe'nin sıçma olasılığından binlerce kat daha azdır.

    can tüzün'ün açıklaması face'de feed'ime bir başka müzisyen arkadaşım tarafından düşürüldü konuyu oradan öğrendim. önce açıklamayı okuyup sonra olayı izledim doğal olarak. ve ilk dediğim şey keşke seyirciye saygı yüzünden kalmak yerine kalkıp gideydiniz. ''ver gazı'' diye bağıran öküze veya her cümleden sonra mal gibi alkışlayan kitleye karşı saygıdan orada durmaktansa hadi bakalım çal o zaman der toplar enstrümanları giderdim.

    ayrıca bir de dipnot. ilk çaldığım yıllarda çok değişik tiplerle çaldım. sebebini bilmem ama küçük bir şehirde yaşama rağmen o yıllar, sağlam müzisyen kaynardı şehir. doğal olarak her telden insanla çaldım. bass gitara başlamasından birkaç hafta sonra dream theater çalan bass gitaristlerim ki bu adama berklee'den burs vermişlerdi(gitmedi süperzeka orası ayrı), türkçe rock'tan öteye gitmeyen solo gitaristlerim, türkçe poptan öteye gitmeyen solistlerim oldu. biz de yani ben ve en yakın arkadaşım olan kişi ki o da ritm gitaristtir metalhead'lerdik. doğal olarak genel tarzımıza uymayan insanlarla çaldığımızda bazen uçabiliyorduk. sahnede uçtuğumuz da oluyordu ama böyle yarrak kürek olaylarla hiç karşılaşmadık. aynı şey mi demeyin kalbinizi kırarım gayet de aynı şey.

    can tüzün'ün haklılığını geçtim. bir şeyi sabahtan beri söylemen o şeyi elinde mikrofonla konseri bir linç festivaline dönüştürme yetkisi vermez sana. 2. şarkıdalarmış bu olay olduğunda. 2. şarkıda aranı verirsin. gidersin kulise konuşursun. konserlerine 2 saat geç gelen kadın şimdi gelmiş saygıdan bahsediyor şaka gibi. ha cidden çok saygın vardır seyircine. o zaman kapatırsın mikrofonu, iki adım yürür davulcunla, onla bunla konuşursun. elinde açık mikrofonla seyirciyi galeyana getirip arkandaki müzisyene bağıramazsın.

    müzikle alakası sadece youtube veya spotify olan, eline herhangi bir enstrüman almayıp profesyonel olarak çalmamış tipler burada sadece sevgilerinden dolayı yıldız tilbe'ye hak verip, davulcuyu gömüyorlar ya. gel de çıldırma.

    edit: imla
  • kendisini eskiden beri tanıyan bir müzisyenim ( hiç sahnede çalışmadım,sadece stüdyo ortamı) . bu kadın eskiden de böyleydi,uyuşturucu ve giden yıllar kıt olan aklını azalttı sadece . arkadaşa çalan müzisyenlere bık bık eden bilmiş yazarlar okudum,siz onları evinize çağırdığınız muslukçuyla karıştırıyorsunuz.bu kadın yerden göğe haksızdır,terbiyesizdir ve ahlaksızdır.bu aynı boku bilmem kaçıncı yemesidir,üst üste 5 kere kendisine eşlik eden müzisyen yoktur ( diğeri de süper starımız ) . bu saatten sonra bu kadına sahnede çalan karaktersizler olacaktır,işte eğer onlara sahnede ana avrat söver,suratlarına tükürürse kızmam,hak etmişlerdir.

    tanım: varoş bir çapsızın,sıradanlaşmış terbiyesizliğidir.
hesabın var mı? giriş yap