• türk sinema oyuncusu, yönetmen, senarist ve yazardır. gerçek ismi yılmaz pütündür. babası zaza kökenli, annesi kürt kökenlidir.

    ilk eşi nebahat çehre ile şiddet dolu bir birliktelikleri olmuştur. 1966da başlayan birliktelik anlaşamamazlıklar sebebiyle 1968de yılmaz güneyin nebahat çehreyi araba ile ezmesi üzerine boşanma ile sonuçlanır. nebahat, bu talihsiz olay üzerine 4 gün hastanede yatmış ve bu olayı herkesten gizlemiş.
  • dengesiz kürtçü katildir.

    ekleme: engellersen engelle çok da umrumdaydı.
  • amk katili devletin savcısını öldürmüş, karısını arabayla ezmiş, başına bardak koyup ateş etmiş, suçu gencecik yeğenine yıkmaya çalışmış, sonra hapisten firar ettirilmiş ülkeden kaçmış hala “kirt ildigi için” bla bla.

    kardeş bak bu söylediğinden bunların kürtlerin ortak özellikleri olduğu anlamı çıkıyor aman diyim kendi kalene gol atmayasın.
  • barzo.
  • (bkz: pislik kral)
  • yeterince aptal destekçiniz varsa karınızı kafasına elma koymaya zorlayıp ateş ederek ve arabayla onun üstünden geçerek bile kendine kadın hakları savunucu diyenlerin kahramanı olabilirsiniz.

    yeterince aptal destekçiniz varsa keyfine savcı katletseniz bile her gün hak hukuk adalet sloganı atanların kahramanı olabilirsiniz.

    sike sürülecek, kuşa takılacak beyin yok sizde. samimi söylüyorum. bir insan ağzından çıkan sözlerle nasıl bu kadar ters hareket eder, bu kadar aptal nasıl olabilir? haliyle bundan sonraki sözlerinizin ve ağlamalarınızın en ufak bir değeri kalmıyor, bi zahmet de kalmasın amk.

    bu solculardaki genişlik de kimsede yok he. herif pkklı diye tüm değerlerini çiğneyebiliyor. hayranlık duydukları adam bu amk. kusacağım.
  • pkk'lı kürt milliyetçisi bir terörist.
  • bu adamın filmlerinin büyük bir kısmını izledim. açıkcası yeşilçam sever bir insan olarak filmlerini beğenmiyorum. anlattığı hikayeler nezdimde karşılık bulmuyor. daha çok aşağılık kompleksli bir fakir edebiyatının sinemaya uyarlanmış hali gibi geliyor.

    yılmaz güney'in tüm filmleri aşağı yukarı okumuş, elit, aydın denen kesimi yerip fakir anadolu çomarı denen eşekçi tayfayı yüceltir. bu o zamanların varoş edebiyatında ciddi bir karşılık bulsa ve o yıllarda şehirlerin büyük bir kısmı varoşlardan oluşsa bile bugün aklı başındaki, dünyada neler olup bittiğini bilen bir insan için anlam ifade etmemektedir.

    şu kumburgazda geçen film mesela, yazlıkta takılan arkadaşı karaktersiz, korkak, karısını kıskanmayan, godoş bir tiptir. oysa köylü yılmaz güney öyle midir, kimseye yan gözle bakmayan, korkusuz, bileği kuvvetli, herkesi dövebilen, bütün kadınların aşık olduğu bir adamdır. ama köylü delikanlı kimseye pas vermemektedir.

    sevgili yılmazcığım, müge anlı ve bilumum iletişim araçları sayesinde o övdüğün anadolu irfanının ne mal olduğunu bu yüzyılda daha iyi biliyoruz artık. sattığın romantizm beş para etmiyor maalesef. turist ömerin uyaz yolu filmi daha inandırıcı.

    --- spoiler ---

    mesela yılmaz güney'in bir filminde hapishaneden izinli çıkan mahkuma jandarma izin kağıdın nerde diye sorar, mahkum kağıdı kaybetmiştir, adamı nezarete atarlar haliyle. güney bu sahnede askerin gaddarlığını vurgular, adamcağızın izni yanmıştır. ama esasında mahkum izin kağıdına sahip çıkmalıdır. burada askerin görevini yapmasının ne mahsuru vardır anlaşılmıyor.

    yine adana'da geçen at arabalı filmde at arabasını yolun ortasına bırakıp gitmesi sonucu oluşan kazada otomobil sahibi suçlanır. oysa hatalı fakir olan at arabacıdır.

    --- spoiler ---

    bu gibi sayısız sahne örnek verilebilir. saçma sapan filmleri vardır. mesaj veriyor desen mesaj aptalcadır. komik desen değil, realist desen değil, politik gönderme var desen değil.

    tüm bunların sonunda yılmaz güney tüm kabalığını, cahilliğini, içindeki zorba ve kadın düşmanını devrimci sıfatı arkasına gizlemiştir. o zamanların kutuplaşmış politik ortamında devrimci olmak onun içindeki tüm kötülüğü ve başarısızlığı perdelemeye yetmiştir. katilliğini bir kenara bıraksak bile, ki bırakamayız, bu ülkede kemal sunal gibi güzel bir insanın kibar feyzo filmi ne kadar politik olsa da efsaneler arasında olacaktır her zaman. cüneyt arkın gibi güzel, kendini yetiştirmiş değerli bir insan herkes tarafından sonsuza kadar sevilip fimleri sürekli tvlerde dönecektir. şener şen, kadir inanır.... bu adamların hepsi fakirlikten, köylülükten gelmiş fakat tüm ülke tarafından sonsuza kadar sevilecek adamlardır. yılmaz güney gibi cinsiyetçi, içindeki aşağılık kompleksini aşamadığı için saldırganlaşmış, sürekli fakirliği överek kendine bir yer edinmeye çalışan katil ruhlu insanlar olmamışlardır. parayı bulunca ellerine silah alıp sağa sola ateş hiç etmemişlerdir. yılmaz güneyi övmek, sıfırdan gelip sayısız film yapan bu insanlara ciddi bir haksızlık olacaktır.
  • doğulular ve karadenizliler çok sever böyle tipleri (genelleme). belinde silahı , kadın döven , birini öldürebilen , suçu yeğeninin üstlenmesine ses çıkarmayan ama ağzından delikanlılık , şeref , namus gibi sözleri hiç eksik etmeyen ağır abileri. işin garibi yine doğulular ve karadenizliler birbirlerini pek sevmezler , garip :)
  • entelektüel derinliği olmayan su katılmamış bir maganda, bir gundi idi. psikolojik sorunları vardı. doğup büyüdüğü toprakların ilkel düzeni üzerine sinmişti. bilinç altında ezildiği ağaya öykünüyordu. her yönden zayıftı ve giymeye çalıştığı giysi ona birkaç beden büyük geliyordu. devletin savcısını bile gözünü kırpmadan vuran bu katili solcu diye yıllardır yere göğe koyamadılar, kürtçülük yaptı eyvallah dediler, karısını dövdü, olur böyle şeyler dediler.
hesabın var mı? giriş yap