• büyük adamdır. hatalari olacaktır. hanzo da babandir
  • türk sinemasında çok kibar insanlardan bir çok ismi sayabiliriz. çok kibardırlar, kürtleri görmezler, çok kibardırlar, sefalet içersinde yaşayan milyonları görmezler, çok kibardırlar polisin jopunu ve işkencesini görmezler, çok kibardırlar, aç olarak evde yemek bekleyen çocukları görmezler. kibar insanların görmediği konuları sinema da efsaleniştiren bir isimdir yılmaz güney. yol, sürü, umut filmi hala aşılamamış bir zirvedir bu topraklardaki sinema için.

    sizin kibarlıktan anladığınız, devletini, polisini, zengini, generalini, zülüm edeni seven sanatcılar topluluğudur. yılmaz güney bunların dışında bulunmuştur, sanatını bunlara rağmen icra etmiştir. sen sokakta bir polis gördüğünde hazır olda beklerken, yılmaz güney yaratıcı sinemasını gerçekleştirmiştir. ve bu yüzden hala sevilmektedir.

    hatalarını kimsenin de ayrıca savunduğu yok, ama sizin derdiniz üzüm yemek değil, yılmaz güneyi dövmek.
  • bu adamı hiç sevmiyorum.
  • avam biridir, sanatçı falan değil. solcu hiç değil.
    istese de olamazdı, malzeme belli.
    bunun gibi hıyarlar yüzünden türk solu ciddi kan kaybına uğradı. daha vahimi sol pkk'yı, dhkpc'yi bir türlü eleştiremedi, bunların yedikleri boklar kırdığı kollar yen içinde kaldı, sol kaybetti (elbette tek neden bu değil, ama konu bu değil).

    konu kuduz köpekleri bile bizdendir diye sevmemiz.
  • ülkesini kötüleyen film çekmese o aldığı ödüllerin birini bile alamazdı. herkes kürt milliyetçiliği yaptığı için çok saygın ve cesur biri olduğunu yazmış ama kimse katil, homofobik, kadın düşmanı bir dallama olduğunu yazmamış. çünkü solcu olmak böyle birşey.
    ayrıca dikkatimi çeken bir konu, bu herif açık açık türkiye cumhuriyeti düşmanı olduğu için islamcılar tarafından da sevilmektedir (doğal seleksiyon)
  • eli kanlı katildir.

    cinayet ile ilgili iki senaryo var, özetle ilki; adanada gazinoda yılmaz güney filmde kullanacağı tabancayı denemek istiyor, havaya ateş ediyor filan, orada bulunan hakim sefa mutlu ise gazino sahibinin de ricasıyla duruma müdahale ediyor, meskun mahalde ateş edemezsin, diyor. sen çirkin kralsan ben de yumurtalık kralıyım filan gibi konuşmalar gerçekleşmiş, buna istinaden küfürleşmeler de olmuş ama sefa mutlu silahsız, zira hiçbir tanık sefa'nın silahlı olduğunu söylemiyor, yılmaz adamı kafasından vuruyor, ( mermi gözünden girmiş, arkadan çıkmış )

    ikincisi; yılmaz gazinodayken sefa mutlu geliyor. aşırı alkollü, hatta güneyin asistanı ali özgentürke göre ayakta duramayacak kadar alkollü, yılmaz güneye sarıyor, ağır küfürler ediyor, neticede bir arbede çıkıyor adam vuruluyor. olayın bir sürü şahidi olmasına rağmen hiçbiri konuşmuyor. bazı tanıkların sonradan cinayete kurban gittiği iddiaları var.

    netice itibariyle her iki senaryoda da yılmaz güney katildir. silahsız bir insanı öldürmüştür. şımarık bir adamdır. ikinci senaryoda çok akla yatkın değil ama velev ki öyle oldu, ayakta durmakta zorluk çekecek kadar sarhoş olan bir adamı küfür ettiği için katletmek alçaklıktır.

    sanatına ilişkin olarak ise; kendisinin oynadığı filmler arkadaş ve -kısmen de olsa- umut hariç tırttır. yönetmenliğinde yada senaryosunda yer aldığı yol, sürü, duvar gibi filmler ise kült yapımlardır. katili öldür ama hakkını yeme.
  • ülke sinemasını yeşilçam bataklığından çekip çıkarmıştır. sırf bunun için her sene ruhunun şad olmasını dilerim.
  • çok abartmadan severim kendisini. bu hafta eşimle kendisin ve katkısının olduğu bütün filmlerini izledik. gayette iyiydi ve kült filmler olmuş.

    gerçek adı yılmaz pütün'dür. fransa paris'te mide kanserinden ölmüştür.
  • hangi kitleler seviyor bu adamı bu memlekette aradım aradım bir türlü bulamadım. çocuklukta da herhangi bir fikrim olmamasına rağmen çevirdiği avantür filmlerin on dakkasına tahammül etmez çevirirdim. kemal sunal filmleri onbininci baskıya girerken daha yılmaz güney filmleri diye bir durum göremedim memlekette. izlemek için de ortalama zeka ve altı da yeter hani. kaç kere yıldönümü etkinlikleri düzenlendi iki eski sinema emektarı tarık akan müjdat gezen ikilisi ve ailesinden başka da katılan olmuyor. uzun bir süre de sansür yok filmlerine. halkın sanatçısı dediğiniz adamın filmlerini seven izleyen bu kitleler izdiham yaratan halk filmi oynayınca evine kapanan sokağı boşaltan seyirci nerede hangi reytingler biri beni aydınlatırsa sevinirim
  • özellikle yol filmi ile, sinemada yeni bir anlatı yaratan, kendi sinematografisini kuran, bakın sinematografi diyorum, bunu gezegende kaç yönetmen başarabilmiş ki türkiye'den kaç kişi başarmış!?, kişidir kendisi. kendinden sonra gelen, mesela alejandro gonzález ıñárritu gibi pek çok yönetmeni derinden etkilemiş ve o yönetmenlerin başucu kaynaklarından biri olmuştur.
    sonra dingilin biri gelir buraya, solcuların ogün samast'ı, yazar. ne acayip!?
    harbiden ne acayip!
hesabın var mı? giriş yap