şükela:  tümü | bugün
  • güftesi vecdi bingol'e, bestesi kadri sençalar'a ait dügâh makamı'nda oldukça hüzünlü bir eserdir, eski bir yeşilçam filminde de yorumlanmışlığı, seyredenleri ağlatmışlığı vardır,

    ayrıca isminde ufak bir karmasa vardır ninni olarak da bilinebilir, bulunabilir literatürü nedir bilemem, menekse gozler hulyalı ile karıştırılmadıkça mesele yoktur..

    yine o menekşe gözler aralı
    oya kirpiklerde yaşlar sıralı
    uyu ey gönlümün nazlı meralı
    susun garip kuşlar ötmeyin susun
    yetimler güzeli yavrum uyusun

    uyu yavrum nini diyeyim sana
    şu mahzun gönlümü salma hicrana
    sen kaldın hatıra gidenden bana
    susun garip kuşlar ötmeyin susun
    yetimler güzeli yavrum uyusun

    şurada da güzel bir yorumu dinlenebilir;

    http://www.youtube.com/watch?v=h9uihn-9nzg
  • şevval sam yorumu da pek bi güzeldir,sözlere dikkat edip kendini eserin duygusuna kaptırırsan pek bi iç acıtır.
  • ercumen batanay & muzeyyen senar'ın "birlikte elli yıl" albümlerinde üstad çalar, müzeyyen senar söyler, daha iyisini de dinlemedim zaten. haminnem bunu bilmezdi muhakkak ama yine de böyle ninnilerle büyütülmüşüm gibi bir zil var içimde. çalar çalar çalar.
  • ''susun... garip kuşlar ötmeyin, susun.''

    dügah makamının derin duygusal mahvediciliğinde bir eser. icracısı da hakkını verdi mi insanın içine içine işliyor, dağıtıyor, paramparça ediyor. hele o girizgahındaki nağmelerle sanki her yana dünyanın tüm ağırlığı, yozluğu ve çirkinliği çökmüşken evladını tüm bunlardan koruyan, sakınan, ona sımsıkı sarılan şefkatli bir annenin yüreğine götürüyor sanki. rahatlatıyor, içsel bir güven ve huzur veriyor. çocukluğa götürüyor. iç burkuyor, boğaz düğümlüyor.

    icrasını en iyi yapan hiç tartışmasız müzeyyen senar fakat ondan sonra dinlediğim en etkileyici icra ise gönlümün sultanı melihat gülses'e ait.
  • içli bir dügâh makamı eseridir. esasında bu bir ninnidir.