şükela:  tümü | bugün
  • okuyunca baska biri dedi sandigim... *
  • oysa yoga yapan kadınları izleyen erkeklerin kalpleri pıt pıt atmaya başlar, gözleri aydınlanır. kadınları bilemem, onlar da kendi adlarına yorum yapar.
  • tam aksi bir durum söz konusu. yoga insanı rahatlatır ve dinginleştirir. hem fiziksel hem de psikolojik esenlik sağlar. hoş bir şeydir yani. yogaya vakit ayırabilsem şimdiki gibi sürekli gergin biri olmazdım.

    diğer yandan, "onu yapacağınıza namaz kılın" söylemi de ne bileyim, saçma. yoga spor salonlarında dâhi yapılan bir uygulamadır. bir insan hem namaz kılıp hem yoga yapabilir. kendimi "benim babannem de başörtülüydü" diyen kemalist gibi hissettim şu an ama öyle yani.

    bilinmeyen her şeye bu kadar kesin yargılarla bakmak hastalıklı bir davranış.
  • ''namaz kılsan yoga mogaya gerek yok. üstelik nurlanırsın, renginiz açılır, insana benzersiniz.''

    ılımlı şekilde başlayan yorumun nasıl nefret söylemine döndüğünü gördünüz az önce. kafaya bakar mısın? namaz kıl, rengin açılsın.
    sanki secdeye değil oksijenli suya değdiriyor kafasını. rengin açılsın ne demek yahu? vallahi tertemiz bir kafa. bomboş. mis.
  • iki gün önce tam da bu yüzden bir arkadaşımla yollarımı tamamen ayırdım.
    ortaokuldan beri tanışırdık. ayrı şehirlerde olduğumuzdan pek görüşmüyoruz. bana ingilizcesini geliştirmek için tavsiye istediğini söyleyen bir mesaj yazdı neyse yazıştık baya sen neler yapıyorsun dedi bende işte okul ev birde yogaya başladım dedim bu bir sinirlendi ki sormayın.

    "o insanların ibadet olarak gördüğü şeyleri bize rahatlama sporu olarak önermeleri önermiyor namaz kılmanı tavsiye ediyorum ayrıca arakanın halini biliyorsun" dedi

    bende hâla işi gırgıra vurup onu da sert sözlerle kırmak istemeyip ya o filmlerdeki gibi pek omm denilen bir şey değil gittiğim yerde de felsefesine inmiyoruz zaten sırf ismine bakıp bu kadar ön yargılı bakma dedim.

    "ben ön yargılı bakmam kesin bakarım tepkimde sonsuz ve net olacak" dedi

    her şeyi neden namaza bağlıyorsun bu bir inanç meselesi değil dediğim de ise kız resmen çıldırdı. bana uup uzun namazın faydaları hakkında bir yazı gönderdi işte namaz asıl spor kalpleri temizler falan yazdı.

    bende, birincisi ben budist değilim ki olsam sanane. müslüman bir toplumda büyüdüm her şeyin farkındayım.bana namaz kıl deme hakkı sende yok. seni anlıyorum bir şeyleri paylaşma derdindesin ama bunu islamı namazı, öğrenmeye hevesli kişilere anlat bence yolun yanlış yazdım.

    ben anlayacağımı anladım allaha emanet dedi. sende dedim arkadaşlık bitti.

    asıl kalpleri kararan, bunlar bu düşüncede olanlar. daha çok şey yazabilirdim ona ama onun anlayacağı dil bile onu kesmezdi. altı üstü yaptığım bir aktiviteyi paylaştım oo harika demene gerek yok kötülemene de. hele bunu dini açıdan bakmana. hangi ara bu kadar yozlaştık? hangi ara her şeyi dini kılıfa soktuk. herkes kendi günahlarına bakmadan bir yogaya bile saldırır oldu. şaşırıyorum. acıyorum. hangi ara kalpler bu kadar karardı bilmiyorum.