şükela:  tümü | bugün
  • bi tık üstü sinyal verdiği yönün tersine dönmek olan hainlik.

    ağır taşıt kullanmayanlar, anlayamazsınız...
  • ağır vasıtaya yapılan büyük haksızlıktır. bunun temelinde saygıdan öte cahillik de vardır. bu aracı yokuşta feryad ettirmek düşüncesizliktir, cahilliktir. sadece ağır vasıtayla sınırlı kalmamalı. özellikle yokuş çıkıp yola katılan tüm araçlara biraz saygılı, düşünceli davranılmalıdır. ama daha ambulansa yol verme işini çözememiş millete gel de anlat.
  • bilinçsiz şoförlerin ekseriyetle yapmaktan çekinmediği eylem. bundan iki üç sene önce ege'den beraber döndüğüm arkadaşım bu hatayı yapmıştı ve tırın yanından geçerken, korna kıyamet küfür ede ede geçmişti. ağzına sıçtım. ağzının ortasına sıçtım. altına çekmiş bilmem kaç cc'lik arabasını, dorsesinde 25 ton yük sırtlayan çekiciye bi de utanmadan "sen nasıl sollamaya çıkarsın ulan oç" diye küfür ediyor.

    şoförlük direksiyon sallamakla olmaz. her türlü olasılığı önceden kestirmek vs nin dışında, muhtelif taşıtların nerede, ne şartlar altında, neler yapabileceğini bilmek de şoförlüğün esas temel kurallarındandır. o adam buçuklarla, takviyelerle rampanın tepesine çıkana kadar devirden düşmemeye çalışsın, sen 500 nm torklu arabanla önümü nasıl kestin diye çemkir ee mi sayın amına koyduğum. bakın bu adamlar, bu tarz bir durumda sinyalini 10 dakika önceden verirler. sinyali gördüğünüz halde yol vermiyorsunuz. afferin lan size, çok yeteneklisiniz amk.
  • sadece ağır vasıtalara değil tüm yokuş çıkan araçlara yol vermek gerekir..
    hele de yağışlı kış günlerinde yokuşlarda kalkmak sıkıntılı olabiliyor.
    hele de bu ağır vasıta ise bi durdun mu o rampayı tamamlamak tam işkence olur..
  • ağır taşıt olmasına gerek yok, yokuş çıkan taşıta yol verilir. aynı kapalı bir alandan çıkan kişiye öncelik verilmesi gerektiği gibi.

    dün hastane otoparkından çıktım, tam rampaya girdim yukarıdan araba geliyor. sağ taraf tek sıra araba olduğu için onun sola yanaşıp durmasını bekledim ama nafile.. aklı sıra ben bekleyeceğim de o geçecek.. ben hiç durmadım ve sağımda park halindeki araçlara zarar vermemek için bu arkadaşın aynasına sürttürüp durdum. ikimiz de camı indirdik, o "yavaş kardeşim" dedi. ben de "10 metre geride durup da yol verseydin keşke" dedim. aslında zorlasam sağdan geçerdim belki ama onu zor durumda bırakmak için aynayı kapayıp "geç bakalım" dedim.

    bir dahaki sefere adamın o rampaya her geldiğinde yokuş çıkana yol vereceğinden emin olmanın verdiği keyifle direksiyonumu ufka kırdım.
  • çok ayıptır.
    dünyanın en iyi huylu, en mülayim, kurallara en saygılı insanlarını neden zor durumda bırakıyorsunuz? hiç yakıştıramadım... onların araçları yokuşta kalkamıyor bi kere taam mı!!!!

    ama mesela sıkışık trafikte bile sırf senle tartıştı diye senin arabanı önüne katıp sürükleyebiliyor... nasılsa kendi kamyonuna zarar gelmiyor diye seni gayet rahat bariyerlere sıkıştırabiliyor... ama yokuş!!! o yokuş var ya o yokuş orada yol vereceksin! yokuşta kalkamıyor olm adamlar.

    evet yokuşta kalkamadıklarını söyleyerek hepinizi aydınlattım. benden başka kimse bilmiyordu bunu, şimdi öğrendi. ben ne kadar iyi şöförüm ve siz ne kadar berbat şöförlersiniz. keşke ölseniz, hatta kamyon ezsin sizi!
  • ortalama bir türk sürücüsünün en basit şerefsizlıklerinden biridir.
    trafiğin sağlıklı işlemesi veya karşısındaki insana vereceği sıkıntı zerre sikinde değildir. önemli olan toplumda bir baltaya sap olamayışının, kimsenin kendisini bir bok yerine koymayışının sikip bıraktığı egosunu tatmin etmesidir.
    "yokuş çıkan ağır taşıta yol vermemek" ne ki?
    bu ezik "la içinde hasta masta yok amq yaa" der ambulansa yol vermez.
    mobese veya polis yoksa kırmızı işikta katiyen durmaz.
    götüne giresice sinyal kolunu asla kullanmaz.
    dörtlüleri yakınca istediği yerde durup trafiğin içine sıçma özgürlüğü vardır.
    daha sayamadığım nice meziyetleri var bu yaratıkların.
  • denildiği gibi yokuş çıkan tüm taşıtlara yol vermek bir trafik görgü kuralıdır, gerçek şoförle apaçiyi çok net bir şekilde ayırır.

    yokuş çıkana yol vermek, dar bir yoldan geçecekken karşıda bekleyen varsa ona yol vermek, manevra yapana geniş alan bırakmak, sağdan katıldığın yolda önüne geçeceğin kişinin görüş alanına girene kadar ilerlemek hatta çok yavaş değilse geçmesini beklemek(mesela) gibi gibi bazısı az bilinen bazısı hiç bir yerde yazmayan ama doğru düzgün tecrübeli şoförlerin bildiği trafik görgü kuralları vardır.

    mesela bir keresinde dar bir yolda karşı taraftan gelenlere yol verdim, ki yolu daraltan engel onların tarafında. bir geçti iki geçti, tam bitiyorlarken arkalarından birisi yardıra yardıra geliyor, maksadı ben yola girmeden o da geçecek. lan pezevenk ben senin yönüne yol vermişim, bu sayede sen sik gibi 5 araba geride beklemiyorsun, önündeki yol tıkanmıyor akıyor, bunları köpek gibi görüyorsun ama hala beni sikmeye çalışıyorsun, sonra ben arkamda birikenlerle birlikte yola girince götüm götüm geri gidiyorsun.

    o yüzden davar olmayın insan olun, trafikte görgü kurallarına uyun.
    en iyi sürücü trafiğin en rahat şekilde akmasını sağlayan sürücüdür.
  • ben yol verdiğimde, arkamdan kornaya basan, hatta elini orada unutan dallamayı, o yokuştan yuvarlamak istiyorum mesela.
    bu da yeterince medeni midir?