şükela:  tümü | bugün
518 entry daha
  • ne 23 haziran istanbul seçimi ne başka bir şey günlerdir kafamı kurcalayan tek olay yüksek lisans tezimin savunması. bu kadar kafamı kurcalarken hazır mıyım alakam yok! sunum bile bitmedi henüz.

    not: (bkz: derdini sikeyim butonu) bu butona basılacaksa da yine ben başarım.
    ayrıca ortaokul terk ve lise talebeleri başlığı kirletmesin. bu başlık benim gibi savunmaya girecek arkadaşların bu işleri bitirmiş olanlardan tavsiye alabilmesi için açılmıştır.
  • bireysel değil de genel başlık girseydin keşke dediğim, doktora ile kıyaslayınca o da ne iki haftada hallederim hissi uyandıran olaydır. rahat olun, kendinize güvenin ve unutmayın tez konunuzun uzmanı olan jüri değil sizsiniz.
  • masayı zengin tutcan g.zekalı.
    masaya yağdır işte, tatlısından tuzlusuna.
    .
    edi tez: başlık böyle değildi, yardım istiyordu bu genç, moderasyon başlığı kuşa çevirmiş.
  • mümkün olduğunca kısa tutmaya çalışın. literatürdeki boşluk, araştırma sorusu, metot, kavramsal çerçeve, argümanların analizi ve sonuç şekilde detaylarına çok girmeden vermek yeterli olacaktır. zaten onlar detay isterse soru kısmında açıklamanızı isterler. bana hocam 15-20 dakikayı geçmesin demişti. sorulan soruları not alın. söylediklerini de not alın çünkü o heyecanla unutabiliyor insan. bir de ellerinde kopyalar olacak zaten eğer size düzeltmeniz için o kopyaları verirlerse harika olur ama vermeyedebilirler, kişiye bağlı biraz.
    savunma tutanak formlarını eğer siz hazırlıyorsanız doğru şekilde imzalandığından emin olun. ha bir de çok önemli bir nokta imza sayfasının enstitünün formatına uygun şekilde (enstitü kontrol ediyorsa savunmadan önce imza sayfasının formatını kontrol ettirin mutlaka) beş tane filan kopyasını imzalatın jüri üyelerine. bastırma aşamasına geçince o jüri üyelerini tek tek bulmak zorunda kalmak çok acı oluyor. beşten fazlasına da hocalar biraz öfleme yapabiliyorlar o yüzden beş iyi bir sayı.
    son olarak başarılar dilerim. en iyi tez bitmiş tezdir!
  • benim de 21 haziran’da :) bol şanş.
  • bu sıralar hayata küstüren şey. bastırayım derken, içindeki bütün şekil ve grafiklerin akıp, üst üste geçmesi, üstüne teslime 36 saatten az bir süre kalmasına rağmen, eksikleri yetmezmiş gibi son 1 gün içinde 3 kez masaüstümden silinip, yazdığım şeyleri 3. kez yazmama sebep olan şey.
  • 21 haziran'da savunacağım "şey".

    yalnız benimki edebiyat tezi, sunum filan yok. benim bir şey anlatmam gerekecek mi, yoksa doğrudan sorulara mı geçilecek bilemedim.
  • yazdığınız dokümanı versiyonlayarak masaüstünde (bkz: dropbox) veya benzeri klasör içinde tutun. istediğiniz zamana dönebilmeniz ya da bilgisayarınız son dakika bozulursa veya çalınırsa, ortada kalmamak için. tez yazarken dropbox kullanmak çok işime yaramıştı.
  • iki sene önce teslim edip savunmasına girdiğim tezdir. dönemin sonuna gelmekle birlikte tez savunmasına girecek arkadaşlara başarılar dilerim. unutmayın tezin uzmanı sizsiniz dolayısıyla hali hazırda savunmaya hazırsınız. sunumuzunu genel bilgilerce kısıtlı bulgularca zengin hazırlamanızı tavsiye ederim çünkü konuşulması gereken yer burası oluyor. cümle cümle değil kısa notlar şeklinde sunumunuzu hazırlayıp konuyu onlara tane tane anlatırsanız başarılı bir savunmadan çıkmış olursunuz.
  • danışmanım bunla uğraşırken "doktora tezinde yazdığın her cümlenin destekli, doğru olması gerekiyor ama masterda o kadar olmasa da olur" demişti. sunum için de sen kısa sunsan bile sorularla o 1-1.5 saate falan çıkıyor.
65 entry daha