şükela:  tümü | bugün
  • cüzdanında neyzen tevfik'in fotoğrafını taşıyan yönetmen.

    "melezliğin çok demokratik birşey olduğunu düşünüyorum. melez olmayan toplumlarda faşizm gelişiyor"
    "sadece yerelliğe saplanmak da evrenselliğe sağlanmak da sakıncalı"
    "öteki bilinci olmadan demokrasi olmaz"
    ve daha bir çok şey diyor. söyleyecek sözü olan bir entellektüel. "bir ege geyiği" olan dondurmam gaymak'ı izlerken herkesin aklına gelemeyecek kuramsal argümanlara dayandırıyor.

    soru: ilk öyküler genelde fazlasıyla otobiyografik öğe barındırır ve bunun edebi değeri azalttığı yönünde bir görüş vardır. siz de ilk öykünüzde böyle biraz otobiyografik davrandınız?
    (10 saniye düşündü)
    cevap: ama benimki güzel oldu.

    özgüvenli bir aydın. daha ne isteriz?
  • leyla ile mecnun'da birkaç bölüm yönetmen olarak gözüküp sonrasında yerini eyüp boz'a bırakan yönetmen. onur ünlü yokken o tadı bozmadan gidiyordu dizi kendisinin yönetmenliğinde.

    belki son birkaç bölümde entelköy efeköy'e karşı filmi yeni vizyona girdiği için koltuğu devretmiştir, gala olayları falan geçsin de bir iki bölüm sonra dönsün... yani ben öyle umuyorum en azından. çünkü dizide eksiklik olduğu hissediliyor eyüp boz'la.

    tüm bu söylediklerim onur ünlü söylediği gibi ekipte kalıp yönetmenliğe devam etmezse geçerli. onur ünlü yeniden yönetmen olacaksa zaten sorun yok demektir.
  • türkân şoray'ın yönetmekte olduğu filme ula'dan dondurma alıp, setteki herkese yedirmek üzere otomobiliyle ve soğuk zincir içinde götüren yönetmen.

    ne de olsa eski dondurmacı çırağı.

    (ahmetfirat sonunda magazine de karıştı)
  • izmir'de iftarlık gazozun gösterimi öncesi söyleşide izlediğim yönetmen.
    kendisinin de sık sık değindiği gibi bence cem yılmazın kariyerini tersine çevirip stand upa geçse gerçekten çok başarılı olabilir:
    zeka var, gözlem var, genel kültür var, diyalekt var, boy pos da yerinde, dünyalığını yapar filmlerine kaynak bulur
    iftarlık gazoz filminin de özellikle sonunu bağlamasını pek beğendim, sabah aklımda film ile uyandım.
    kendisine not:
    salonda enetelköyün devamını çekeyim mi diye yaptığınız oylamada ben soruyu daha film çekeyim mi diye yanlış anlayıp el kaldırdım.
    sakın çekmeyin, berbat bir filmdi!
  • kendi doğduğu bölgeyi iyi betimleyen başarılı yönetmen.

    bunu hem dondurmam kaymakta hem de iftarlık gazozda net görebiliyoruz.

    bu tip yönetmenleri sinema sever biri olarak çok önemsiyorum.

    aynı özelliği semir aslanyürekin lal filmde antakya bölgesi ya da özcan alperin sonbahar filminde doğu karadeniz bölgesi olarak görebiliriz.

    bu tip yönetmenlerin çoğalmasını diliyoruz.
  • gerçek manada bilge bir adam ve bunu kendisine söyleseniz muhtemelen bayağı bir azar işitirsiniz.

    yaptığı bir söyleşide, avlu dizisinde bireyi, suçluyu topluma kazandırmak için rehabilite amacı taşıyan cezaevi sisteminden, yeni f tipi tarzı, bireyi yalnız bırakarak tamamen imha etmeye yönelik cezaevi anlayışının yarattığı travmayı işlediklerini anlatıyor. doğu toplumlarında işlenen suçların büyük kısmı, işleyen kişiler tarafından suç işleme bilinciyle değil, töre, namus, kültür vs suçları ile temel olarak eğitimsizlikten kaynaklanırken, anglosakson kökenli batı cezaevi mantığının bireyin gerçek manada kötülükten, doyumsuzluktan, egodan kaynaklanan gerçek suçlara yönelik rehabilite etme ihtimali olmayan ve bu nedenle imhaya yönelik bir anlayış içerisinde yapılandırıldığını ve türkiye'ye dışarıdan bu şekilde ithal edilmesinin yarattığı sıkıntıları işlemeye çalıştıklarını anlatıyor. o anlatıyor siz dinliyorsunuz zaten.
  • son zamanların en güzel filmini (bkz: iftarlık gazoz) çekmiş olan yönetmen. ayı zamanda kendi filmleri içinden de en iyisidir bu film. tebrik ediyoruz kendisini...
  • talebelerine ''dört yıl içinde bol bol saçmalayın. sonrasında pek şansınız olmayacak. sizi çiğ çiğ yerler üstüne bir de kusarlar'' buyurmuştur. ah be hocam biz saçmalayamadık bile.
  • onur ünlü'nün röportajında belirttiği üzere leyla ile mecnun'u şuanda yöneten yönetmen.

    http://www.haberturk.com/…87544-iyiyim-ama-hastayim