şükela:  tümü | bugün
  • fikret kizilok, asik veysel'in bu turkusunu soyler ve olaylar gelisir. dis doktoru artik tum yurt sathinda taniniyordur.
  • gecelerde doğum kontrolü skecinde, gecekonduda yaşayan kalabalık ailenin babası* gece saatlerinde karısına yanaşmak ister, fakat odada bolca çocuk ve kayınpeder bulunması sonucu bir türlü işe girişemez. çocuklara "kafanızı yorganın altına sokun da üşümeyin" diyerek uyumalarını ister, fakat kayınpeder* "off be daha ne kadar beklicez terledik be" diye muhalafet edince adamın körlüğüne mukabelen "senin gözlerini yummana gerek yok babacığım, sen kulaklarını tıka yeter" der. işte ben de gecenin bir saatinde entry kasarım böyle.

    (bkz: devekuşu kabare esprileri)
  • işte veysel, gitar, tahta, tumba, saz ve taş..
    evet.. ve taş.. belki de müzik tarihinin ilk ritm aleti olan taş.. "bir taşın nesi, iki taşın sesi var" der gibi...
    kimine ev, kimine gülle
    kimine balta, usta elde sanat olmuş taş.
    yolcuya yol, susuza çeşme
    denizde çakıl, değirmende taş olmuş taş..
    dindar'a mabed, babil'e kule
    kimine türbe, kimine mezarda taş olmuş taş..

    .... ve bugüne dek gelmiş. en basit şekli ile güney amerika köylülerinin elinde bir protesto aleti olmuş taş..
    yere oturup ellerine aldıkları taşları vurmuşlar birbirine

    ta ki dertleri anlaşılana kadar...

    kimine saz vermiş çalar eğlenir
    kimi zevk içinde güler eğlenir
    veysel gözyaşların siler eğlenir
    yeter gayrı yumma gözün kör gibi..

    veysel'in tanrıya olan sevgisi, ona onu şikayet edecek kadar ululaştırmış, saf temiz, taş toprak kokan buruk bir deyişte.. beni anla der gibi..

    işte veysel, gitar, tahta, tumba, saz ve taş.. ve kızılok'un sesi ile bir folk örneği çıkmış ortaya.. derdini bile neşeli anlat der gibi..

    kimine at vermiş eştirir gezer
    kimine aşk vermiş coşturur gezer
    kimine mal vermez koşturur gezer
    sanki bunu zengin etmek zor gibi

    bir kısmına yayla vermiş köy vermiş
    bir kısmına büyük büyük pay vermiş
    sevdiğine güzellikle boy vermiş
    al yanaklar şule verir nur gibi

    kimine saz vermiş çalar eğlenir
    kimi zevk içinde güler eğlenir
    veysel gözyaşların siler eğlenir
    yeter gayrı yumma gözün kör gibi
  • türk halk müziği ile modernin aynı tavada erimesi gibi bir şarkıdır. fikret kızılok'un ilk şarkısıdır. o zamanki rock ezgilerini de bulabiliriz şarkıda, ama sözler bildiğin buğday ve dere yosunu kokar; anadolu'nun sözleridir.
  • fikret kızılok'un ilk şarkısı değil, onu ülke çapında meşhur eden ilk şarkısıdır. daha önce sevgilim, benim aşkım beni geçti gibi plakları bulunur. ilk şarkısı ise cahit oben dörtlüsü'ndeyken söylediği hereke'dir.
  • şu vakitlerde akıllara düşen bir başka şarkı. yummayın lan gözünüzü kör gibi.
  • geçmişimi saklayan uçsuz bucaksız bozkırlardan bir süredir umudum olmuş denizlere giderken fon müziğim olan şarkı.
    fikret'in anadolu ezgileri söyleyen o yumuşak sesi dümdüz yolu çekilir kılıyor.
    bir de şu duygusallığım olmasa...
  • 1970 yılında barış manço'nun dağlar dağlar'ını satış listesinin tepesinden indirebilen şarkıdır. yıl sonunda anketlerle belirlenen müzik oscar'larına ise hem bu şarkı, hem söyle sazım hem de güzel ne güzel olmuşsun'la zirveden girse bile birinciliği dağlar dağlar'dan alamamıştır fikret kızılok. fakat diğer yandan yılın en iyi erkek sanatçısı seçilerek o alanda barış manço'yu geçebilmiştir. aynı kadına aşık olan ve aynı tür müzik yapan iki erkek sanatçının 1970 yılındaki çekişmesi kısaca böyledir. bizim film senaristleri de filme çekecek konu bulamaz. halbuki şu hikayeden işbilir bir yönetmen ve senarist eliyle mükemmel bir film çıkar.
  • ne zaman birisi uykulu gözlerle bana baksa içimden geçer bu cümle. ayrıca enfes bir fikret kızılok şarkısıdır.