şükela:  tümü | bugün
  • elvis goruntulu bir eski zaman gitaristimiz.. cengiz coskuner gibi hem oyun havalarini hem de zamane yerli hitlerini gitariyla seslendirdigi albumleri var, enstrumental.. sonraki zafer banu hulya uclusunun de ilk ayagi kendisi..
  • murat ertel sayesinde radarimiza girmisti. her dinleyiste aklima dick dale'i getirir, onun gibi sorf muzigi havalarindadir sanki yaptiklari..
  • dogdugunda ismi zafer delikli idi, mahkeme karariyla akansoy soyadini aldi ancak muzik piyasasinda dilek soyadini kullandi. arkadaslari ona titrek şamil ya da dellek diye seslenirmis.
  • yonca plak'dan cikan ikinci lpsinde yer alan parcalari, özellikle kemal sunal filmlerinde kullanilan müzisyen. carsambayi sel aldi hüzünlü anlarda veya hayallere dalindiginda calinir. tokat sarmasi ise müzik tarihine gardrop fuat olarak girmistir.
  • bu abimizin yetmişli yıllarda çıkardığı enstrümantal albümler olağanüstü güzeldir.özellikle o dönem türkü ve oyun havalarına yaptığı enstrümantal düzenlemelerin kalitesine bence bugünün imkanlarıyla bile ulaşmak çok zor.aslında bir gitarist olmasına rağmen bağlamadaki ustalığını da bahsettiğim bu enstrümantal albümlerde görmek mümkün.zafer dilek’in türkü düzenlemelerinin birçoğuna zaten halkımız o dönemin türk filmlerinden de aşinadır.özellikle kemal sunal filmlerinin birçoğunda arka plan müziği olarak kullanıldı bu çalışmalar.belki biraz gölgede kalmıştır ama bence bu filmlerin başarısındaki en önemli unsurlarından biriydi bu müzikler.
    dönemin birçok sanatçısına da aranjörlük yapan zafer dilek seksenli yıllardaki org furyasından etkilenerek çıkardığı son bir albümden sonra ortalarda pek gözükmedi.

    işte zafer dilek’le yapılmış güzel bir söyleşi:

    http://www.elvisturk.com/tr/soylesi/zd_soylesi.asp
  • bu adam o kadar yanlış zamanda doğup o kadar muhteşem bir iş yapmış ki, hayıflanmakla sevinmek arasında bir duygu arasında gidip geliyorum. en büyük talihsizliği türk sinemasının kitlelere yayıldığı zamanda doğmuş olan muhteşem bir komedyen olan kemal sunal'ın filmlerine mükemmel ötesi bir ruh vermiş şarkılarının kemal sunal ve natuk baytan etkisi yüzünden geri planda kalmış olmasıdır. zafer dilek'e sorsan kesinlikle pişman değildir ama ben bu adamın en basitinden başlığı altında sadece sekiz ve bu entry ile dokuz entry'si olacak olmasına üzülüyorum. ve insanların bu adamın şarkılarını kemal sunal filmi müzikleri diye aratmasına üzülüyorum.
  • ismiyle değil de eserleriyle bilinen döneminin aşmış müzik adamı. bazıları için bir nevi meçhul bir kişidir.
  • şu anda buradan bakınca bu ülkeye bir daha benzerinin gelmesi mümkün gibi görülmeyen bir müzik üstadı.
  • fidayda ve yekte şarkılarını muhteşem yorumlamıştır.
  • emeğinin karşılığını alamayan çok güzel bir insan. türkiye'de kendisinin kapasitesinde mesela mustafa özkent vardı, hemen çeşitli çevreler atladı üzerine. şimdi aşağı laflar etmek istemiyorum kendileri hakkında ama bant dergisi desem sanırım yeteri kadar bir aşağılamaya sebep olur diye düşünmekteyim.