şükela:  tümü | bugün
  • mukemmel otesi 2d-3d cizim programi.. photoshop, maya, lightwave vs. gibi programlarin mukemmel bir mikstürü. sensei^rt tavsiye etti.

    http://www.zbrush.com/ adresinden demo versiyonu download edilebilir.

    ayrica, (bkz: pixol)
  • fantezi kullanıcı arayüzü ödülü olsaydı almamak için saniye beklemeyip, başka katılımcıların da hakkını yer, önünü keserdi.

    nerede file nerede new? (en basitinden)
  • 2.0 versiyonu inanılmaz basit olan, programın forumlarındaki açıklamaların ve yardımlaşmaların hat safhada olduğu mükemmel bilgisayar destekli dizayn programı.
  • (bkz: pixelogic)...
  • inanilmaz bir program. "3d modellemede cigir aciyoruz" dediklerinde, bu tur kliselesmis ve genelde hep fasafiso olan, husran ile sonuclanan bir slogan oldugunu dusundugumden dolayi guvenememistim, ancak ozellikle de kendi sitelerinden (http://www.zbrush.com/) 64 kusur mb buyuklugundeki demosu indirilip denendigi zaman insani hayretler icerisine dusurebilecek bir program oldugunu gordum.

    hakikaten de 3d modellemede bir cigir aciyor bu program. basit kurelerden ve hazir sekillerden yaptiginiz bir cisim, yapis tarziniza gore kendisine otomatik olarak atanmis bir iskelet ile birlikte yaratiliyor. cismin genel formunu, cismi olusturan cok, ama cok basit sekillerin (kure, kup, silindir, vs.) boyutlarini ufaltip buyutup degistirebiliiyorsunuz.

    pek tabii ardindan "high resolution" ve "low resolution" olarak bu cismi program render ediyor (final render degil tabii ki, preview render), ve sanki bir heykel uzerinde calisiyormussunuz gibi, yaratmis oldugunuz gelisiguzel cismi yontmaya basliyorsunuz. ancak tastan yontmak degil de, oyun hamuru yogurmak diyelim, daha dogru olur.

    alfa kanallari, maskeler, simetrik yansimalar gibi seyler sayesinde de ufak, cok ufak detaylari yapabiliyorsunuz.

    ardindan texture filan geliyor, bump map filan geliyor tabii, ancak bump map'e bile gerek kalmayabiliyor yeri geldiginde.
  • underworld evolution filminin karakter modellemelerinin yapılması ve yüzey kaplamalarının* uygulanmasında kullanılmış program. underworld evolution'ın modelleme, hede, hödö işlerini yapmış luma pictures'ın kurucularından olan payam shohadai şöyle buyurmuş:

    "...using zbrush, we were able to achieve an incredible amount of detail, so rendering those scene files proved to be a monumental task in itself..."

    http://www.pixologic.com/…a_pictures_interview.html

    ek: duyduk, ettik ki pirates of the caribbean dead man's chest'te de kullanılmış programmış.
  • islevsel kullanimi icin 2+gb ram ve cift ve/veya dual core islemci tavsiye edilen kendine mahsus faydali yazilimdir. grafik karti asiri onemli degildir.
  • 2,5d modelleme (sculpting mi desek) aygıtı, 2,5 denilmesinin sebebi hem vektör hem pixel tabanlı çalışması, yarattığınız objeleri aktif halden çıkardığınız anda pixel olarak render alır bu sayede memory den büyük tasarruf sağlar tabi dez avantaj olarak size geri dönme şansı tanımaz, ayrıca 3d geometry lerinizi de detaylandırmanıza el verir, maya iile mükemmel uyumludur, uv açma derdinden kurtarır
  • basta kullanmasi biraz sorun yaratsa da, internetten bulabileceginiz bir kac tutorialla harika isler cikarabileceginiz program.
    bana gore tek sikintisi, fazla object oriented bir programdir. neden derseniz, yarattiginiz hedeyi tool olarak save etmezseniz, edit ten ciktiginizda bir daha edit etmenize izin vermememktedir. ama adam uyarir "bak cikiyorum editten" diye.

    yani isinize yarim kaldiginiz yerden devam etmek isterseniz, o tool u once load edip daha sonra hoop 2 mouse haraketiyle tekrar olusturup, isinize devam ediyorsunuz..

    belki ben daha bilmiyorumdur, belki daha kolayi vardir, - ki bu islem de o kadar zor degil - ama dedigim gibi ilk yaptiginiz "eser" i kaybetme riskiniz buyuktur.

    (bkz: save ettim acilmiyor)
    (bkz: acildi, oynanmiyor)
    (bkz: hadi en bastan)

    bunun disinda pre-render toolu gayet basarilidir. biraz kurcalandiginda gayet guzel render ciktilari alabilirsiniz..
    diger programlarla iletisimi guzeldir, sorun yaratmaz. (maya, xsi , max vs) sadece import ederken, modelin icinde sadece dortgenler olmasi gerekiyor bildigim kadariyla.. besgendi, ucgendi sorun yaratiyor.

    su anda tek rakibi mudbox sanirsam, ama mudbox biraz daha geriden takip ediyor diye biliyorum.

    edit: ucgen de kabul ediyormus