şükela:  tümü | bugün
  • katı, sıvı ya da gaz halindeki maddelerin bir organizmada sağlığı bozacak şikayetler ve sendromlar oluşturmasına neden olan tablodur.

    bir çok sebebi vardır:
    -intihar amaçlı (isteyerek ve bilerek); yani kişinin suisid amaçlı fazla doz toksik maddeye maruz kalması,
    -bilmeden (yanlışlıkla) kullanım sonucu (özellikle çocuklarda),
    -istemeden yanlış kullanım sonucu (unutkanlık yüzünden aynı ilacı birden çok almak)
    -ilaç yan etkisi (idiosenkrazi, hipersensitivite, allerji)
    -mesleksel maruziyet sonucu (kurşun zehirlenmesi gibi),
    -çevresel maruz kalım sonucu (hava, su, toprak kirliliği gibi)
    -hastanelerdeki terapotik hatalar sonucu (yanlış ilacın yanlış hastaya verilmesi)
    -besin zehirlenmeleri (mikroorganizmalar ile kontamine yiyecekler)
    -hayvan ısırma ve sokmaları
    -kişinin isteyerek ve bilerek kötü kullanımı (sokak ilaçları ve uyuşturucular gibi),
    -bir başkası tarafından zehirlenmek (kişinin içkisine ilaç koyulması gibi..)
    -istemeden yanlış kullanım (tuvalet temizlerken çamaşır suyu ve tuzruhunu karıştırma sonucu klorin gazı zehirlenmesi gibi)
    edit: ekleme
  • ben astım hastasıyım e haliylede penisilin, novalgin gibi ilaçlara alerjim var.alırsam komalık olabilirim.neyse askerliğimi tunceli hozatta mayın dedektörü operatörü olarak yaptım.operasyonlara çıkarken hep en öndeydim.şimdi şöyle düşnebilirsiniz astım hastasısın, nasıl çıktın görevlere diye.cebimde ventolinim olduğu sürece evereste bile çıkarım.
    bi akşam üstü görev var dediler.benimde başım çok ağrıyo.gittim kolun sıhhıyecisinden bi ağrı kesici aldım.sonra çantamı hazırladım, mühimmatımı aldım, dedektörümü kurdum, çelik yeleğimi giydim.komutan kontrol için bizi sıraya dizdi.bu arada aldığım ilaçtaki etken madde etkisini gösterdi benim heryerim şişmeye başladı.kızardım bozardım.hemen komutanın yanına koşup durumu anlattım.zaten komutan beni frenkeştayn gibi görünce,sen gelme hemen revire git dedi.revire gittim serum merum derken kendime geldim
    üç günlük istiratımıda aldım.
    beni terörist değil de minnacık bi hap öldürüyodu.dikkat etmek lazım.
  • en son 15 yaşımda yani 2 temmuz 1993 tarihinde zehirlenmiştim.

    bi yangın çıkmıştı sivas'ta. benden 502 km ötede bi yangın. dumanını görmedim ama diri diri yakılan hasret'lerin acısı önce çocuk genzimi, sonra tüm bedenimi zehirledi.

    bi daha da hiç büyümedim.

    ah abim...