şükela:  tümü | bugün
  • yahudi mistisizmi olan kabala'nin en önemli kaynak kitabi.
  • yahudi asilli iki ingiliz dj den olusan bir elektronik muzik grubu. genelde eski arapca veya ibranice sarkilardan aldiklari sample'larin altina trip hop beat'leri dosuyorlar. ayni tarzi cok daha iyi yapanlar oldugu icin, pek fazla bir orjinallikleri yok.
  • zöhar iki yahudi asıllı ingiliz dj'den oluşuyor gibi görünse de tek albümleri olan onethreeseven'da bir çok arap müzisyenle birlikte çalışmışlardı. yaptıkları ise sadece sample'ların altına trip hop beat döşemekten öte, adlarında taşıdıkları iddianın atmosferini başarıyla oluşturabilen özgün bir tarz yaratmaktır. 2 yıl önce alternatif londra club'larının en tutulan albümüydü bu. yeni albümlerini bekliyoruz ve ister istemez bir de... (bkz: willy van der kerkhoff uyuyor mu)
  • (bkz: even zohar)
  • sepher haz-zohar: ihtişamın,görkemin, gururun kitabı*yaradılışın kitabı* ile birlikte kabbalistlerin kutsal kitabıdır.büyük çoğunluğu aramca yazılmıştır, ek olarak ibranice ile şekillenmiş chaldean dili de kullanılmıştır. bölümleri:
    1-tosephta(ekler,eklemeler)
    2-heichlaloth(mekanlar,evler)
    3-sithrei torah(kanunun gizleri,sırları)
    4-midrash han-ne'elam(saklı,gizli yorum)
    5-ra'ya meheimma(sadık,inançlı çoban anlamında)
    6-razei derazin(sırların sırrı)
    7-saba'demishpatim(aged in decisions ya da judgments diye çevrilebilir)
    8-siphra di-tseni utha(gizemler kitabı)
    9-ha-'idra'rabba'qaddisha(yüce kutsal kurul)
    10-yenoqa(gençlik)
    11-ha-irda zuta qaddisha(ha idra rabba nın bir altında yer alan kurul, "irda" lesser anlamında)

    haham simeon ben-iochai tarafından toplanmış ve oğlu haham eleazar tarafından tamamlanmıştır.günümüzdeki yorumu ise 1264 yılında moses de leon tarafından yazılmıştır.

    incilde zohar ın kelime anlamı "beyaz" veya "parlak"tır.
  • simon bar yohay tarafından yazılmıstır. (bkz: simon bar yohay)
  • (bkz: ali g)
  • parlaklik
  • (bkz: zahir)
  • 2yy'da rabbi shimon ben yohai tarafından yazıldığı ve 13.yy'da moshe de leon tarafından bulunduğu iddia edilen metin. tarihçi gershom scholem'in araştırmalarına göre leon bu metni kendi yazmış olabilir. nedeni olarak da aramaik lisanında yapılan gramer hataları ve ispanyolca dil kalıpları içeriyor olması olarak gösteriliyor. kabalistler tarafından bir insanın yazması mümkün olmayan tanrısal bir metin olarak görülür.. 13.yy'a kadar yahudi literatüründe atıf yapılmamış olması, pisagor numerolojisi ve tabii ki bu numerolojinin kaynağı olan olan eski mısır inançları/dini ile benzerliği bu tezi güçlendiren nedenler arasındadır. bir nun ile ain soph aur benzerliğine bakınca zohar'ın teorik kökenleri mısırdadır denebilir.