şükela:  tümü | bugün
  • infocom'un yaptigi, ilk populer text adventure oyunu... text adv olsun icon adv olsun bi suru devami yapildi sonradan.
  • evin içinde karanlıkta kalındığında "it's pitch black. you are likely to be eaten by a guru" diyip, guru denen şeyi yıllarca öcü sandırtmış muhteşem oyun. herşeyin hafızada canlandırılması, sadece yazılı olması ve ingilizce geliştirmedeki başarısıyla gönül tahtı sahibi oyun. mutfakta garlic, alt katta lantern bulunurdu. sonradan zork 2, zork 3 de gelmişti ve 3.de biyerden bi şekilde zork 1'in ortamına geçiş mümkündü.
    ayrıca cin fikirli veletlerin küfürler yazıp, gelen didaktik cevaplarla eğlenmesi, "çığlık at, şarkı söyle" gibisinden absürd dileklere hep karşılık bulması hoşluklardı.
  • "you are likely to be eaten by a grue" cümlesini benim de dağarcığıma yerleştirmiş, mitçıkışlı adevnture serisi. zork ilk çıktığı zaman kendisinden evvel ki adventureların parserlerinin öyle ötesine geçmişmiş ki, "zork gibi geniş parser"li gibi bir deyişi oyun piyasasına sokmuşmuş.

    benim oynadığım zork ise elinde bir elf kılıcıyla dolanan, ne zik yediği belli olmayan bir yiğidin hikayesi idi. onu topla, bunu al derken, girdiğim her savaştan mağlup ayrılmış olmam oyun ile olan bağlarımı koparıp atmıştı. bilhassa inventorye eşyaların sığmaz taşar oluşu onu drop et, bunu al hissiyatını körüklemiş, beni halden nebat yükleyen kabzımal estetiğine gark etmişti. bu yüzdendir ki zork eni ve hayatımı o kadar etkilememiş, iki üç fiilden kalıptan ötesini bana katamamıştır.
  • macera tuneli tarzi kitaplari da olan oyun serisi.
  • altinci nesil yazar ayni zamanda.
  • eskişehir zirvesinde* pek az kalabilmiş, muhabbetinden bizleri mahrum etmiş suser... teras zirvesine çağırırsa gelip başını ağrıtmamız ise kaçınılmaz olacaktır haliyle...**
  • (bkz: z machine)
  • ozel idare mudurlugu binasinin catisinda aksiyondan aksiyona ziplayan, apartman kapicilariyla kavga etme potansiyeli yuksek sempatik ve uzun boylu yazar.
    (bkz: macerayi seven adam)