şükela:  tümü | bugün
  • kanal6'da seyrettim uçabilen bir peygambermis.
  • kendi kendine ucabilen bir tasitla butun dunyayi gezebildigi, yecuc mecuc kavmini buyuk bir engelin arkasina hapsettigi soylenen peygamber.. ayni isimli bir kitap cikmisti yakinlarda..
  • arap larin buyuk iskendere taktiklari ad
  • yecüc ile mecüc'ü başka bir gezegende hapsettiği ve gezegenler arası seyahat edebildiği söylenen peygamber.
  • iki boynuzlu bir miğfer giydiği için odin olması kuvvetle muhtemel kişi.
  • rivayetlere göre iki boynuzlu serpuş kullandığı ve dünyayı bir uçtan bir uca fethettiği için bazı islam alimlerince büyük iskender olduğu savlanan kişi. ismindeki karn boynuz demektir zaten.
    fakat boynuza ilişkin bazı ilginç yorumlar da vardır. aslında o boynuz sanılan şeyin iki ucu havaya kalkık hilal olduğu ve sami toplumlarının tüm tarihleri boyunca kutsal addedilen hilal'in güç ve kudretin sembolü olarak büyük hükümdarların başlıklarında sembolize edildiği minvalindeki yorumlardır bunlar.
  • iskender türe'nin karizma yayınlarından çıkmış, 'kuran'da uzaya seyahati anlatılan insan' sloganıyla hazırladığı eserin adı. kehf suresinin 83-99 ayetlerinde bahsi geçer.
  • zülküf'ten kıldır bünyede.
  • rivayete göre karn sözcüğü boynuz ya da çağ demektir. zülkarneyn ise iki boynuz ya da iki çağ anlamina gelmelidir. büyük iskender dünyanın her iki yanına, doğusuna da batısına da hükmettiği için bu unvanı almıştır. iki boynuzun simgelediği şey bu iki taçtır. bir diğer rivayete göreyse büyük iskender zamanında iki nesil savaşlar sonucu ortadan kalktığı için bu isim ortaya atılmıştır. bir baska olasılıksa iskender'in yendiği pers kralinin unvanını almış olması. pers kralı darius, iki boynuzlu koç olarak anılırdı. iskender, onu yendikten sonra pers imparatorluğunun yeni varisi olmasını, bu unvanı alarak vurgulamış olabilir.
  • hz. zülkarneyn'in peygamber mi, veli mi oldugu tam belli degildir. kur'an-i kerim'de doguya ve batiya düzenledigi seferleri zikr edilmistir. asil isminin iskender olup düzenledigi seferlerden dolayi iskender-i zükarneyn nâmiyla anilmistir . kur'an-i kerim'de : « (resulüm!) sana zülkarneyn hakkinda soru sorarlar. de ki: size ondan bir hatira okuyacagim » buyurulmustur. âyette deginilen konu, rivayet edildigine göre, bir gün yahudilerin mekke'ye gelip peygamberimizin tevratta bildirilen son peygamberin olup olmadigini ögrenmek istemeleri'dir. bunun icin de peygamberimize bir soru sormuslardir. baska bir rivayete göre ise bu soruyu mekke müsrikleri sormustur. yahudilerin: " sen bize hep bizden ögrendigin musa, ibrahim ve adem'den haber veriyorsun. tevratta tek bir yerde bildirilen bir peygamber'den bildir" demeleri üzerine peygamberimiz : « bu kisi zülkarneyn'dir» buyurmus ve bu âyet inmistir . ibrahim aleyhisselam zamaninda yasayan zülkarneyn aleyhisselam onunla birlikte haccetti, elini öpüp duasini aldi. teyzesinin oglu olan hz. hizir'i ordusuna kumandan tâyin etti. bir kavmin istegi üzerine ye'cûc ve me'cûc kavminin insanlara zarar vermemeleri icin tas ve demir'den bir sed yapti ve böylece ye'cûc ve me'cûc'un hapsetti . bir rivayete göre bu dilekte bulunan kavim türkler imis . bu sed simdiki cin seddi degildir. ye'cûc ve me'cûc kavimleri bu seddi kiyamete yakin delecekler (2. noktaya bakiniz). hz. zülkarneyn asya ve avrupa kitalarinâ hâkim oldu. her tarafa allah'in emirlerini yayip, kâfirlerle savasip, mü'minlere güzel muâmelede bulundu. medine ile sam arasinda, sam'a bes günlük bir mesafedeki dûmet-ül cendel denilen yerde vefat etti. mekke'de veya yine o civarda tehâme daginda defn edildi . iskender isimli oldugu icin târihte gecen iskender isimli bircok hükümdarin hz. zülkarneyn'in oldugu itiraf edilmistir. bediüzzaman bu konu hakkinda mâlumat vermektedir : « ehl-i tahkikin beyanina göre, hem zülkarneyn ünvaninin isaretiyle, yemen padisahlarindan zülyezen gibi 'zü' kelimesiyle basliyan isimleri bulundugundan bu zülkarneyn, iskender-i rumi degildir. belki yemen padisahlarindan birisidir ki, hazret-i ibrahimin zamaninda bulunmus ve hazret-i hizirdan ders almis. iskender-i rumi ise, miladdan tâkriben ücyüz sene evvel gelmis, aristodan ders almis. târih-i beseri, muntazaman surette ücbin seneye kadar gidiyor. bu nâkis ve kisa târih nazari, hazret-i ibrahimin zamanindan evvel dogru olarak hükmedemiyor» .

    peygamberimiz (s.a.v.) buyurmustur ki : « ismini duydugunuz kimselerden yeryüzünde dört kisi mâlik oldu. mü'min olan ikisi, ikisi de kâfir idi. mü'min olan ikisi, zülkarneyn ile süleyman idi. kâfir olan ikisi de nemrud ile buhtunnasar idi. besinci olarak yeryüzüne benim evlâdimdan biri yâni mehdi mâlik olacaktir » . kehf sûresinin 83-101 âyetleri hz. zülkarneyn'in kissasini anlatmaktadir. genis mâlumat icin oraya bakiniz.

    2. ye'cûc ve me'cûc
    peygamberimiz kiyamet alametlerinden biri olarak da ye'cûc ve me'cûc kavimlerinin yeryüzüne dagilmalarini ve her tarafa küfrü yaymalarindan bahsetmistir. bu kavimler hz. nuh'un yâfes isimli oglunun soyundandirlar. yüzleri yassi, gözleri kücük, kulaklari cok büyük, boylari kisadir. her birinin bin cocugu olur ve böylece sayilari insanlarin ve cinlerin sayisinin 90% kadardir. kiyamete yakin bir zaman hz. zülkarneyn'in yaptigi seddi delip dünyaya yayilacaklardir.