• mafia 1 yaşa beni diyordu yorucuydu ama yaşatıyordu.

    mafia 2 beni izle diyordu fazlaca keyifliydi haz verirdi.

    mafia 3 ise ben çöpüm dedi. ( bu oyunu yayımlamak seriyi baltalamaktı resmen )

    mafia 4 ? umarım buraya yıllar sonra muazzam yazılar yazdırır . mafia 3 vukaatından sonra biraz zaman alacak gibi ama umut etmekten başka çare yok .

    edit: imla
  • reserved
  • serinin ilk oyunu kadar tat veremedi hiçbiri. bence artık kasmasınlar yeni oyuna.
  • mafia 3 fiyaskosundan sonra gözlerin çevrildiği oyundur.
  • şu ana kadar las vegas'ta geçen bir tane büyük kaliteli mafya oyunu çıkmadı sanırım.casino gibi filmlerden esinlenilmiş bir oyun yapılabilirdi,birileri yapsaydı anında klasikler arasına girecekti ama olmadı.umuyorum ki mafia 4 bu boşluğu dolduracak.
  • 2k tarafından resmi olarak geliştirilmeye başlandığı duyurulan oyun..
    tabi isminin mafia 4 olup olmadığı henüz belli değil.
    yine hangar 13 tarafından geliştirilecek.umarım 3.oyun gibi rezalet olmaz.hatalarından ders çıkarmaları dileğiyle...
  • mafia 3 rezaletinden sonra john donovon veya vitonun mafia 2 den sonra olanları anlattığı bir oyun olsa çok iyi olurdu ki çok düşük bir ihtimal. yerimizi aldık bekliyoruz ..
  • şu anda gerek olmayan oyundur. üst üste 2 tane efsane oyunun üstüne mafia 3 garabetini unutması zaman alacak insanların. mafia ve mafia 2 remake'i yapsalar insanlar zaten shut up and take my money diye steam'e saldırılacak. ilk 2 oyunu oynayıp senelerdir bunu hayal etmeyen yoktur herhalde. hem insanlara efsanevi bir nostalji deneyimi yaşatır hem de yeni nesil bir zamanlar open world olmadan da çok çok iyi triple a oyunlar yapılabildiğini görmüş olur.

    resident evil 2 remake'inin başarısı ortada. günümüzde oynanabilirliği hiç olmayan bir oyunun klasikleşmiş dinamiklerinin özüne neredeyse hiç dokunmadan, senaryoyu koruyarak gereken bütün düzeltmeleri yaptılar, grafikleri de gayet iyi. bomboş senaryolara, berbat sanat yönetimlerine, aynı sene içinde çıkacak 473526373. 2d platform oyununa para dökeceğinize elinizdeki klasikleri değerlendirmeleri daha evladır. yeter ki orijinal işin vizyoner birkaç elemanı işin başında olsun ve remaster ya da skyrim gibi 46. "skimsonics legendary diamond edition" falan yapmasınlar.
  • mafia 4'ü birinci oyunun yeni versiyonu olarak çıkarsalar güzel olmaz mı? bence olur.
  • mafia 3, oynanabilirlik açısından çok güzel grafiklere ve yapay zekaya sahip bir oyundu. ama genel olarak baktığınızda 3 farklı oyundan esinlenildiğini göreceksiniz. burada esinlenmekten kasıt, gameplay, yani oynanabilirlik fonksiyonlarından bahsediyorum.

    ilki herkesin bildiği üzere gta serileri. bu konuda uzunca bir şeyler yazmayı gerek görmüyorum. çünkü bugüne kadar nedense seri oyunlarının belirli bir kısmında, ister istemez gta grafikleri ve oynanabilirliğine benzetme arayışı devam ediyor. mafia 3'ün başını yakan en büyük problem de bu. mafia 1'i 10 kere bitirmiş birisi olarak gta vice city'den sonrasını oynamadım. ama piyasadaki pazar payına bakacak olursanız, gta serilerini oynayan kişi sayısı çok daha fazla. ama bizim gibi lost heaven tutkunları mafia 3 nazarında, hedef kitlede değildi. gta serisini oynamış bir çok kişi, mafia 3'ü çok daha iyi bulabilir. hatta bayılabilir. hatta ve hatta mafia 4 çıksa, hemen alabilir. ama bu çok düşük bir ihtimal. çünkü mafia 3, tam anlamıyla arada sıkışmış bir devam oyunu oldu.

    ikinci esinlenilen oyun biraz garip gelse de commandos serisidir. bu seriyi oynayan hemen hemen herkes, bu tarz yapay zeka barındıran bir oyunun fps versiyonunu istedi. çünkü çok kemik bir oyuncu kitlesi vardı ve düşmanlarla ufak bir etkileşime geçtiğinizde yapay zeka, strateji bir oyun türü de olsa insanları heyecanlandırıyordu.

    mafia 3 commandos'tan ne çaldı derseniz, çok basit. ıslık.. ana karakterin ıslık çalmasıyla, düşmanlarının ona yönelmesi. ortaya bir ceset bıraktığında diğerlerinin cesetin başında beklemesi ve ne olduğunu anlamaya çalışması. yüksek bir ses çıkarmanız durumunda tüm dikkatlerin sizin üzerinize gelmesi. alarm durumuna geçilmesi ve düşmanların desteğe gelmesi. her şeyden önemlisi ise görüş açısı. belirli bir mesafeye kadar düşmana yanaşmanız ve sessiz adımlarla onu haklamanız.. bunlar commandos ekolünden gelen şeylerdi.

    üçüncüsü ise, mafia 3'ün baş kahramanın düşmanlarına karşı verdiği mücadele, kendi hislerini kullanarak, binaların içerisindeki düşmanları algılaması. bu da bariz bir şekilde assassin's creed serisinin bir örneği. bu özellik oyunu öyle bir boyuta taşıdı ki, sanki hile kulanıyormuşsunuz gibi, düşmanları kolayca öldürebiliyordunuz. ya da çevrenizde, faydalanabileceğiniz eşyaları arayıp bulmaktansa, tek bir tuşa basıp, sarı renkli olan kutuları inceleyebiliyordunuz. tıpkı assassin's creed brotherhood'da olduğu gibi belirli bölgeler belirli suikastçilerde. ve bunlar üzerinden kendinize gelir yaratıyordunuz. bu durum mafia 4'te, lincoln clay'in, bölgeleri vito, burk ve cassandra arasında paylaştırması ve gelir yaratmasına oldukça çok benziyordu.

    neyse çok uzatmayayım.

    kısacası mafia 3'te her şey olmasına rağmen ne yoktu derseniz, cevabım çok kısa. ruh yoktu! lincoln clay'i sanki biz kontrol etmiyorduk. onunla bütünleşemedik. karakterleri çözemedik. bölümden bölüme sırayla herkesi öldürdük. öldürdükçe bir büyük patrona geçtik. onları da aynı şekilde öldürdük. hep birbirine benzeyen hikayelerdi. mekanlar güzel, arabalar güzel, oynanabilirlik harika. ama tek eksik olan şey ruh!

    mafia 1, thomas angelo maceralarında tiyatral bir anlatım vardı. biz thomas angelo olarak mücadele ediyorduk. açık söyleyeyim, ben şehri ezberlemiştim. lucas bertone'nin tamirhanesine gözü kapalı gidiyordum. savcının evinden defterleri çalarken kalbim duracaktı ses çıkarmayayım diye. feribotun tuvaletindeki silahı alıp suikast yapacağımızı biliyorduk. güya oraya silahı oyun karakteri vincenzo koymuştu. ama biz bunu oynarken sanki the godfather'daki clemenza koymuş da, micheal carleone gibi lokantada adam öldürecekmiş gibi heyecanlı hissediyorduk kendimizi.

    frank, don salieri'yi sattığında neler olacağını oynarken merakla bekledik. sergio morello'yu kovaladık günlerce. gittik oteli havaya uçurduk. grafikler, kıyafetler, arabalar çok eskiydi ve değişken değildi. doğru... ama thomas angelo ile inanılmaz bir bağ vardı aramızda.

    bu bağ mafia 2 vito karakteriyle kopma noktasına geldi. mafia 3'ün adı mafya, lincoln clay'in mafia serisiyle uzaktan yakından alakası bile yok.

    tıpkı baba 1, baba 2 ve baba 3 gibi. francis coppola seri filmlerinin tamamen ticari gelir için yapıldığını hep söyledi. ne oldu, marlon brando olmayınca herşey eksik kaldı. mafia 1 thomas angelo, baba 1 marlon brando gibi ağır bir karakterdi. mafia 2'deki vito scaletta, baba 2 al pacino gibiydi. ama sonrası hüsran.

    tek isteğim şudur, keşke bundan sonra ticari bir manevra yapıp mafia 1'in hatırasına hakaret etmeseler. bunu illa yapacaklarsa da, yeni grafikler olabilir ama sesler, hikayeler, mimikler, duygular... umarım değişmez.

    mafia 4 nasıl bir şey olur derseniz, bilemiyorum. ama don salieri'nin gençliğini anlatmak için geçmişe dönse şaşırmam. bu da farklı bir heyecan yaratabilir. kim bilir...
hesabın var mı? giriş yap