şükela:  tümü | bugün
  • rock and roll tarihinin en önemli şeylerinden, bir the who çılgınlığı. daha önceki albümlerinde kısmi rock opera denemeleri yapan adamlar, bu sefer direk konsept albümle hedefi on ikiden vuruyorlar. kendi deyimleriyle bir 'deaf, dumb and blind kid'in sıfırdan başlayarak kültleşme, mesihleşme, pinball wizard olma hikayesi denebilir konusu için.

    albümün popülerleşmesiyle ilgili rivayet de şöyledir. woodstock'ta roger daltrey tommy'nin zirve anı olan see me feel me'yi (son şarkı olan we're not gonna take it'in ilk bölümü) söylemeye başladığında güneş de bir yandan doğmaya başlamaktadır. john entwistle'ın 'tanrı bizim ışıkçımızdı.' diye yorumladığı bu olayı da arkasına alan grup muazzam bir performans gösterir. bu da albümün özellikle amerika sathında geniş tanınırlığına yol açar ve günümüze kadar 20 milyon adet satılır.

    albümdeki şarkıların çoğu pete townshend imzalı bestelerdir. hatta yanında keith moon yazan tommy's holiday camp dahil. böyle yazmasının nedeniyse şarkının temelinde yatan, tommy'nin ruhani merkezinin bir tatil kampı şeklinde olması fikrinin deli manyağa ait olmasıdır.

    şarkı sırası şöyle albümün:

    1.
    1. overture – 3:50
    2. it's a boy – 2:07
    3. 1921 – 3:1
    4. amazing journey – 3:25
    5. sparks – 3:45
    6. eyesight to the blind (the hawker) (sonny boy williamson) – 2:15

    2.
    7. christmas – 5:30
    8. cousin kevin (john entwistle) – 4:03
    9. the acid queen – 3:31
    10. underture – 9:55

    3.
    11. do you think it's alright? – 0:24
    12. fiddle about (entwistle) – 1:26
    13. pinball wizard – 3:50
    14. there's a doctor – 0:25
    15. go to the mirror! – 3:50
    16. tommy can you hear me? – 1:35
    17. smash the mirror – 1:20
    18. sensation – 2:32

    4.
    19. miracle cure – 0:10
    20. sally simpson – 4:10
    21. i'm free – 2:40
    22. welcome – 4:30
    23. tommy's holiday camp (keith moon) – 0:57
    24. we're not gonna take it! – 6:45

    enstrümanlar ve vokaller de şu şekilde:
    * roger daltrey – lead vokaller, armonika, tef
    * pete townshend – gitarlar, banjo, klavyeler, "captain walker/it's a boy", "1921", "acid queen", "cousin kevin" (entwistle ve daltrey ile), "there's a doctor", "sensation" ve "tommy's holiday camp" şarkılarında lead vokaller, "christmas", "pinball wizard","go to the mirror" ve "welcome"'da daltrey'le ortak lead vokaller , diğerlerinde back vokaller
    * john entwistle – bas gitar, fransız kornosu, "cousin kevin"'de (townshend ve daltrey ile) ve "fiddle about"'da lead vokaller
    * keith moon – davullar, perküsyon, vokaller

    almost famous'taki hostes ablanın meşhur referansıyla bitirelim:
    "listen to tommy with a candle burning and you will see your entire future."
  • travmatik bir cocukluk, parcalanmis bir aile, marazi ve hissi bir bunye, tilt'le baslayan kumar tutkusu... huzurlarinizda 69 model acilarin coskulu travmatik garibi tommy. jack nicholsondan elton john'a populer fener alayi*.
  • 22 nisanda, istanbul film festivali kapsamında gösterilecek film. üstelik yönetmen ken russell ın katılımıyla... (bkz: allaaaaaaaaaah)
  • "bu besteleri normal bir insan yapamaz" dedirtecek derecede güzel ve yer yer sapık besteleri olan the who şaheseri. albümdeki borazanları* john entwistle çalmıştır. keith moon ise zamanına göre aşmış bir performans göstermiştir.
  • soundtrack'ı bu kadar dolu dolu olmasına rağmen, kendisin bu kadar kötü olması şaşırtıcı. kötü, çünkü haddinden fazla uzun. tabi ki filmi bir film şu kadar sürmelidir, şurda bitmelidir gibi formüller ile değerlendirmiyorum ama, eğer ki bir filmin içerisinde bolca senaryoda hiç bir işlevi olmayan ve hiç bir yere bağlanmayan sahneler bulunuyorsa o filmin bir saat kırkbeş dakika da sürmesi pek gerekli değildir sanıyorum. bunun yanı sıra malesef oyuncuların performansı pek de parlak değil (jack nicholson'ı ve ann margret'i tenzih ederim).
    illa ki içinde the who barındıran iyi bir film izlemek istiyorum diyorsanız quadrophenia'yı tavsiye ederim.
  • "listen to tommy with a candle burning
    and you will see your entire future..."

    (bkz: almost famous)
  • ayni zamanda birinci ve ikinci dunya savasi sirasinda alman askerlerinin ingiliz askerleri icin kullandiklari ad.

    (bkz: kraut)
    (bkz: yankee)
  • bir rudyard kipling şiiri.

    i went into a public-'ouse to get a pint o'beer,
    the publican 'e up an' sez, "we serve no red-coats here."
    the girls be'ind the bar they laughed an' giggled fit to die,
    i outs into the street again an' to myself sez i:

    o it's tommy this, an' tommy that, an' "tommy, go away";
    but it's ``thank you, mister atkins, when the band begins to play,
    the band begins to play, my boys, the band begins to play,
    o it's ``thank you, mr. atkins, when the band begins to play.

    i went into a theatre as sober as could be,
    they gave a drunk civilian room, but 'adn't none for me;
    they sent me to the gallery or round the music-'alls,
    but when it comes to fightin', lord! they'll shove me in the stalls!

    for it's tommy this, an' tommy that, an' "tommy, wait outside";
    but it's "special train for atkins" when the trooper's on the tide,
    the troopship's on the tide, my boys, the troopship's on the tide,
    o it's "special train for atkins" when the trooper's on the tide.

    yes, makin' mock o' uniforms that guard you while you sleep
    is cheaper than them uniforms, an' they're starvation cheap;
    an' hustlin' drunken soldiers when they're goin' large a bit
    is five times better business than paradin' in full kit.

    then it's tommy this, an' tommy that, an' "tommy how's yer soul?"
    but it's "thin red line of 'eroes" when the drums begin to roll,
    the drums begin to roll, my boys, the drums begin to roll,
    o it's "thin red line of 'eroes" when the drums begin to roll.

    we aren't no thin red 'eroes, nor we aren't no blackguards too,
    but single men in barricks, most remarkable like you;
    an' if sometimes our conduck isn't all your fancy paints:
    why, single men in barricks don't grow into plaster saints;

    while it's tommy this, an' tommy that, an' "tommy, fall be'ind,"
    but it's "please to walk in front, sir," when there's trouble in the wind,
    there's trouble in the wind, my boys, there's trouble in the wind,
    o it's "please to walk in front, sir," when there's trouble in the wind.

    you talk o' better food for us, an' schools, an' fires an' all:
    we'll wait for extry rations if you treat us rational.
    don't mess about the cook-room slops, but prove it to our face
    the widow's uniform is not the soldier-man's disgrace.

    for it's tommy this, an' tommy that, an' "chuck him out, the brute!"
    but it's "saviour of 'is country," when the guns begin to shoot;
    an' it's tommy this, an' tommy that, an' anything you please;
    but tommy ain't a bloomin' fool - you bet that tommy sees!
  • (bkz: tommy hilfiger) markasının kısa kes aydın havası olsun tarzı söylenişi.

    + owww kazağın çok ciciiee nerden aldın pırılsuuaa?
    - nerden olucaak tommy'den hımfffs! gibi.
  • snatch karakterlerinden. turkish'in ekurisi.