türk müziğinde ermeniler'in etkisi
-
fazlasıyla olumlu bir etkidir. onu bunu bilmem, sezar'ın hakkı sezar'a olmalı. adamların özellikle kaliteli müziğe verdikleri emek takdire şayandır.
tatyos efendi gibi, nikogos ağa gibi eski dönem ustalarından günümüze kadar (günümüzdekine çağdaş türk müziği diyelim) süregelmiş bir etkidir bu. mesela cem karaca'nın annesi ermenidir ve müzikle ilk tanışmasının henüz okula bile gitmiyorken "do mi yaya" adını taktığı ermeni komşusu sayesinde gerçekleştiğini söyler. ferdi özbeğen'in de aynı şekilde annesi ermenidir ve çocukken mahallelerinde acemyan'ın piyano galerisine kaçıp piyanoları hayranlıkla izlediğini söylemiştir.
barış manço, sezen aksu, leman sam, ajda pekkan, zerrin özer, tanju okan gibi sanatçıların en parlak dönemlerinde besteci ve aranjörlüğünü yapan garo mafyan ermenidir. yine sezen aksu, nükhet duru (ki nükhet duru'yu var eden adam desek yeridir), aşkın nur yengi gibi sanatçılara çok sağlam besteler vermiş, aranjelerini yapmış ve bir çok tiyatro oyununu müziklendirmiş cenk taşkan (majak toşikyan) da ermenidir.
nilüfer, harun kolçak, sezen aksu gibi sanatçılarla çalışmış ve belki de ülkemizde en popüler müzik adamlarından biri olan onno tunç'un da ermeni olduğunu söylemeye gerek yok. geçen seneye kadar farkında olmadığım için pişmanım ama ermenilerin kilise koro çalışmaları da bence çok başarılıdır. -
(bkz: onno tunç)
-
(bkz: arto tunçboyacıyan)
-
marc aryan
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap