• bir carlos saura filmidir...ve künyesi de aşığadadır. (alıntıdır)
    "ispanya-fransa, renkli, 35mm, görüntü 1:1.85, 1981, 75’
    yönetmen: carlos saura
    senaryo: antonio artero, antonio gades, alfredo mañas, carlos saura (federico garcia lorca’nın oyunundan)
    görüntü yönetmeni: teodoro escamilla
    kurgu: pablo gonzález del amo
    müzik: emilio de diego
    oyuncular: antonio gades, cristina hoyos, juan antonio jiménez, pilar cárdenas, carmen villena
    ispanyolca, fransızca ve türkçe altyazılı
    1982 ispanyol sinema yazarları birliği en iyi film ödülü
    1986 montréal ff festival özel ödülü

    kanlı düğün, federico garcia lorca'nın aynı adlı oyunundan, efsanevi dansçı gades'in koreografisi ve emilio de diego'nun eşsiz müziğiyle beyazperdeye aktarılan müthiş bir flamenko ziyafeti. saura’ya uluslararası şöhretin kapılarını aralayan bu müthiş filmde, flamenko dansının kendine özgü diliyle, aşk, tutku, nefret ve ölüm gibi evrensel temalar, düğün günü kocasını terk edip sevgilisiyle kaçan genç bir kadının öyküsü etrafında anlatılıyor. filmin çok ilginç bir olay örgüsü vardır. önce dansçılar tanıtılır, her biri kendi hikâyesini anlatır, sonra prova başlar ve öykü yavaş yavaş izleyicinin gözünde canlanmaya başlar. böylece seyirci önce gösteriyi yapanları tanır, ön hazırlığın ardından da gösteriyi izler. belki de bu yüzden film, lorca’nın dramının bugüne kadar yapılmış en iyi uyarlaması olarak görülüyor. akıllardan çıkmayacak nefis bir görsel şölen…

    film, dansçıların ısınmasıyla başlar. makyajlarını yapıp, kostümlerini giyerler. genel prova için hazırlanırken, antonio, geçmişini, sanatına ve hayatına ilham kaynağı olan büyük flamenko dansçılarını hatırlar. sonra, dans gösterisi başlar; konusu, iki aileyi evlatlarından yoksun bırakan bir kan davasıdır. geriye sadece bir erkek kalmıştır ve o da daha önce leonardo’yla ilişkisi olmuş bir kadınla evlenmek üzeredir. düğünde leonardo ve gelin, aşklarını açıklar ve kaçarlar. damadın onları takip etmekten başka çaresi kalmamıştır. asıl trajik olan da onun, soyunu devam ettirebilecek son kişi olmasıdır..."
  • gerek dans sahnelerinin ve öykünün iddiasızlığı, gerek müziğin girdiği sahnelerin etkileyiciliği ile film gittikçe, iddiasızca ama etkili şekilde sarmaya başlıyor etrafımızı ve unutulmaz bir hal alıyor. özellikle yönetmenlik olarak bu iddiasızlık inanılmaz bir etki yaratıyor izleyici üzerinde....

    (http://hayatimizsinema.blogspot.com/…ugun-1981.html)
  • en sevdiğim tiradlarından biri:
    "ah nasıl bir yas, nasıl bir acı kavuruyor içimi...
    ne cam kırıkları saplanmış dilime, seni unutmaya çalıştım diye.
    seni seviyorum...
    seni seviyorum.
    ama bu eller bir kez gördü mü seni,
    parçalayıp, ince dallara ayırmak ister
    mavi damarlarını.
    ah nasıl bir yas, nasıl bir acı kavuruyor içimi...
    ne cam kırıkları saplanmış dilime, seni unutmaya çalıştım diye.
    ..."
    şeklinde olan, f. garcia lorca'nın şahane oyunu
  • türkiye iş bankası kültür yayınları basımı ispanyolca - türkçedir. bu sayede, hem orijinalini hem de türkçesini aynı anda okuyabilir, roza hakmen'in çevirisini kontrol edebilirsiniz. *
  • "sanat içinde sanat" görmenin en belirgin örneklerinden biri de bu film olsa gerek.
  • ünlü ispanyol yönetmen carlos saura 'nın 1981 yılı yapımı dev eseri. stanley kubrick ustanın en sevdiği filmler listesinin başına koyduğu film, lorca'nın oyununun sinema uyarlaması. gözlere ,kulaklara, duygulara hitap eden dev bir yapım. flemenko sevenler için de ayrıca bir şölen.
  • 30'uncu istanbul film feativali'nin son gününde gösterildi rastgele gittik, harikaydı. vengo'yu sevenler bu filmi de seveceklerdir.
  • flamenco severleri zevkten çıldırtabilecek bir film. o derece iddialıdır.
  • 30'uncu istanbul film festivali'nin son gününde gösterildi, rastgele gittik, harikaydı. vengo'yu sevenler bu filmi de seveceklerdir.
  • dun ankara uluslararasi tiyatro festivali'nin bir parcasi olarak, diyarbakir sehir tiyatro'su oyuncularinin sinasi sahnesinde sergiledigi lorca'nin guzel oyunu.

    oyun kurtce oldugu icin, kurtce bilmeyen insanlarin, dogaclama olan kisimlarda, ust yazida senkron kaymalarindan oturu, yeterli verimi alamadigini dusunsem de, gayet basarili bir uyarlama yapilmistir.
hesabın var mı? giriş yap