• gayet basarili islenmis bir ispanyol yapimi, ters köse güzellemesi.

    --- spoiler ---

    kadinin cocugun daha arabadayken yasiyor oldugunu ögrendikten sonraki tavirlari etkileyiciydi. babanin mühendislik tecrübesi de iyi bir detay.
    --- spoiler ---
  • hala twist çok belliydi yeaaa diye film eleştirenleri gördüğümüz muhteşem film.

    --- spoiler ---

    arkadaşım filmin temel amacı seni şaşırtmak değil, seni topaç gibi çevirmek. aynı hikayeyi birden fazla dilde anlatarak sürekli taraf değiştirmedin mi? kadının soğukkanlılığı ve iticiliğinden sonra ikinci kısımda hemen ona sempati duymadın mı? filmin başından beri babayı tutup; tam cinayet kısmında az da olsa soğumadın mı? film resmen zihnimizle oynuyor ve bunu her perdesinde müthiş başarıyor. sen bu sığlıkta film izlemeye devam edersen bir bok beğenemezsin.
  • çok iyi film.
    kurgu, senaryo, oyunculuk harika.zaman geçsin, ses olsun diye açmıştım filmi ama göz kırpmadan izletti kendini.

    --- spoiler ---

    filmin sonlarında kadının, oğlunun aslında ölmediğini öğrendiği sahnede önce sinirlenip ardından kendini hemen toparlayıp soğuk kanlılığını koruması, konuyu çevirmesi muazzamdı.

    --- spoiler ---
  • el cuerpo (ceset) filminin yönetmeni, secuestro ve julia's eyes(julia'nın gözleri) filmlerinin senaristi oriol paulo'dan baştan sona sürükleyici bir hikaye. zekice hazırlanmış bir kurgu ve sürprizlerle dolu bir final. mutlaka izlenmeli diyorum, net.
  • ispanyol gerilim sinemasının son derece başarılı örneklerinden. bu tadı seviyorum.

    --- spoiler ---

    filmin başarısı bence twist'lerinden ziyade olayların (gerek farazi, gerekse gerçek olaylar hesaba katıldığında) ne kadar farklı yönleri olabileceğini göstermesinde yatıyor. filmin başında mazlum bir kurban olarak gördüğünüz dario'yu filmin sonunda boğazlayacak kıvama gelmeniz tamamen perspektif farkından ileri geliyor. oysa her şeyi laura planlamış olsa bu zavallı adama karşı nasıl da sempati duymaya devam edecektik, değil mi? öte yandan elemanın anlattıklarının yalan olduğu, laura'nın tutarsız davranışlarından da belli aslında: dario'nun anlatımına göre laura büyük bir soğukkanlılıkla cesedi saklıyor, yoldan geçen şahide kaza yapanın kendileri olduğu izlenimini veriyor, sonrasında bankacı kocasının bilgisayarını kullanarak kayıp çocuğa bir de zimmetine para geçirme suçu atıyor falan... bunları yapabilen bir insan, sizce çocuğun anne ve babasının evine gittiği zaman o kadar panik ve suçluluk hisleri içerisinde davranır mı? cebinde telefon çalmaya başladığı zaman ne yapacağını bilememek, orada bir koltuğun altına atıvermek, anne baba "burada bir telefon sesi duydunuz mu?" dediğinde "yoo?" diye cevap vermek yerine telefonu orada bir sehpaya bırakması ve gayet doğal bir biçimde "aa, burada çalan bir telefon var," diye cevap vermesi daha akıllıca olurdu. yine aynı şekilde kaza yerinde her detaya dikkat eden laura'nın arabaya binince sürücü koltuğunu ve aynayı ayarlaması gibi bir hata yapması düşünülemezdi. film aslında burada bize ipucu verip erkeğin yalan söylediğini vurguluyor; ama biz bunu ancak olaylar çözüldükten sonra kesin olarak anlıyoruz.

    öte yandan elemanın filmin sonuna doğru virginia goodman zannetiği kadına her şeyi, hatta çocuğun göle atılırken ölmediğini bile anlatmasını saçma bulmadım ben. eleman artık o anda kadına kayıtsız şartsız güvenmiş durumda. çünkü kadın onu aşırı derecede zorladı, savunmanızda boşluklar var dedi, ama sonra her boşluğu dolduracak bir çözüm önerisi sundu: kapalı odada laura'yı öldürüp suçu onun üzerine atan katilin neden parayı almadığını ve oradan nasıl kaçtığını bile çok güzel biçimde izah etti. dario bunu kendisi düşünememişti, ama kadın ona çözümü sununca çok hoşuna gitti ve olayların böyle geliştiğini savunursa kurtulacağını düşündü. ancak o noktada bizim kadın onu oyuna getirdi; kendini bu yolla savunabilmen için ancak ilk kazayı itiraf etmen ve cesedin bulunmasını sağlaman gerek, yoksa genç çocuğun ailesine bu suçu asla yıkamazsın dedi, ve adamın çocuğu attığı gölü haritada işaretlemesini sağladı. zaten bütün plan baştan beri buydu: aile, çocuklarına doğru dürüst bir cenaze töreni sağlayabilmek ve "ceset yoksa katil de yok" prensibinden hareketle dario'yu cinayetle suçlayabilmek için oğullarının cesedine ulaşmak zorundaydılar, ve virginia kılığındaki anne teatral yeteneği ve zekası sayesinde bunu başardı. ses kaydının delil olarak değeri olacağını zannetmiyorum; ama ispanyol mahkemelerinde de jüri olayı varsa bu itiraf dario'nun suçlu bulunmasına yetecektir.

    bu arada anneden ben de baştan beri şüpheleniyordum (şüphe çekmeyecek gibi değildi; savunma avukatının felix'in söylediğinin üç saat öncesinde gelmesi, dario'nun felix'e ulaşamaması dikkat çekmeyecek ayrıntılar değildi), ama o harita sahnesinde jeton düştü ve kadının gerçek kimliğini apaçık gördüm. eh, bu da bir gelişme, sherlock izlerken son sezonda sherlock'un psikopat kız kardeşini farklı kılıklarda bir türlü tanıyamamıştım. bu arada filmde boş detay yoktu ya, çok hoş: adamla kadının tiyatroda tanışmışlıkları bile bir yere bağlandı.

    --- spoiler ---

    bence başroldeki eleman selçuk inan'dan çok burak özçivit + barış arduç karışımıydı. hatta elemana türk deseler inanırım, o denli bizden biriydi :) pislük.
  • birisine iyi bir film diye tavsiye edebileceğiniz örneklerden. ispanyollar harbiden bu konuda iyi işler çıkarıyor.
    kurgu sürekli değişiyor. bir öyle bir şöyle bakayım olaya derken filmin sonunda yamulup çıkıyorsunuz. oyunculuklar daha iyi olabilse iyice uçup giderdi. böyle iyi filmlerden de buradaki yazarlar sayesinde haberdar olabiliyoruz. hollywood'un beş para etmeyen filmlerine takılıp kalıyoruz.
  • son zamanlarda izlediğim, türün ve ispanyol sinemasının en muh-te-şem örneklerinden. daha önce el cuerpo ve los ojos de julia filmlerine bayıldığım yönetmen oriol paulo, yine yardırıyor ve ortaya seyirciyi baştan sona alıp götüren, merakla izlettirip beyin fırtınalarında dolaştıran, ters köşelerle sosladığı zekice senaryosuyla ve enfes finaliyle şapka çıkartan bir filmle geliyor. hem bu türün hem de son dönem ispanyol sinemasının kesinlikle yüz akı bu adam. yeniden çevrimini hollywood yapmazsa şaşırtır beni. aşırı şiddetle tavsiyedir.
  • beni oldukça şaşırtmış film.

    --- spoiler ---

    herkes nasıl anlamış sonunu aklım şaştı kaldı. tamam bende de salaklık var çünkü kocasının evine gidince lenslerini çıkardı, ben hala niye lens takmış acaba diye şaşırıyorum, malım herhalde.
    --- spoiler ---
  • izleyin izlettirin, filmin tek kötü yanı, başrol elemanın hafif selçuk inan'a benzemesi. *
  • beyin yakan film. ana wagener tam bir oyunculuk dersi vermiş.

    --- spoiler ---

    o selçuk inan tipli adrian'a da hiç acımadım.
    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap