şükela:  tümü | bugün
  • 2016 yapımı bir ispanyol filmi. imdb puanı oldukça dikkat çekici.

    (bkz: olsa da yesek)
  • malum ortamlarda boy göstermiş, yönetmen oriol paulo imzalı 2016 yılı yapımı ispanyol filmi.
    http://www.imdb.com/title/tt4857264/?ref_=nv_sr_1
  • gayet basarili islenmis bir ispanyol yapimi, ters köse güzellemesi.

    --- spoiler ---

    kadinin cocugun daha arabadayken yasiyor oldugunu ögrendikten sonraki tavirlari etkileyiciydi. babanin mühendislik tecrübesi de iyi bir detay.
    --- spoiler ---
  • ispanyollar sinemada çok ilerlemiş
  • ispanyol sineması son yıllarda bu alanda çok başarılı işler çıkarıyor.şu ana kadar izlediğim the girl with dragon tattoo dahil olmak üzere en iyi katil kim filmlerinden.oyunculuklar daha iyi olsa puanı daha yüksek olurdu diye düşünmeden edemiyorum.
  • el cuerpo (ceset) filminin yönetmeni, secuestro ve julia's eyes(julia'nın gözleri) filmlerinin senaristi oriol paulo'dan baştan sona sürükleyici bir hikaye. zekice hazırlanmış bir kurgu ve sürprizlerle dolu bir final. mutlaka izlenmeli diyorum, net.
  • iyi film.

    ispanyollar bu işi çözmüş. bu izlediğim ve beğendiğim kaçıncı polisiye bilmiyorum.

    ancak internette kötü altyazılı bir versiyonu var oradan izlemeyin. bütün zevkim kaçtı.

    dplanet'te biri hala çevirme aşamasında. bekleyin, onunla izleyin.

    çok iyi film. bayağı iyi.
  • altyazısı malum ortamlara düşmüştür bkz
  • son zamanlarda izlediğim, türün ve ispanyol sinemasının en muh-te-şem örneklerinden. daha önce el cuerpo ve los ojos de julia filmlerine bayıldığım yönetmen oriol paulo, yine yardırıyor ve ortaya seyirciyi baştan sona alıp götüren, merakla izlettirip beyin fırtınalarında dolaştıran, ters köşelerle sosladığı zekice senaryosuyla ve enfes finaliyle şapka çıkartan bir filmle geliyor. hem bu türün hem de son dönem ispanyol sinemasının kesinlikle yüz akı bu adam. yeniden çevrimini hollywood yapmazsa şaşırtır beni. aşırı şiddetle tavsiyedir.
  • gizem filmleri arasında sağlam bir yere oturan ispanyol yapımı sinema filmi.
    son 5-6 yıldır edebiyatta hüküm süren gizem-gerilim türü, son 2-3 yılda sinemaya da atladı. iyice moda haline geldi bu tür filmler. tabii bunda en büyük etki david fincher'ın gone girl ile izleyiciyi bu yöne tamamen çekmesi oldu. öncesinde mutlaka iyi örnekleri vardı ama gone girl büyük kitlenin gizem filmlerine kaymasına vesile oldu.

    daha önceleri yine david fincher'ın fight club ve stephen king'in romanından uyarlanan david koepp'un secret window filmi şizofreninin sinemada sürekli işlenen, popüler hale gelmesini sağlayan ateşleyiciler olmuştu.

    bu film de iyi bir kurgu ve matematikle ele alınarak izleyiciye bulmaca çözdürmeye ve ters köşe yaparak iyi ve kötünün anlık olarak yer değişebileceğine, olayları kimden ve nasıl dinlediğinize göre mağdur ve suçlunun aynı kişi olabileceği üzerine gidiyor. insanın yeni bir yönü keşfedilmiş gibi hunharca saldırıyorlar. insanların diğer insanlara, hatta en yakın olarak gördüğü kişilere bile hiçbir zaman güvenmemeleri gerektiğini alt metin olarak tutuyorlar. bu durumun bir sonraki noktası, insanın kendisine bile güvenemeyeceği, güvenmemesi gerektiği ve sürekli kendisini sorgulaması gerektiği noktasına varabilirler.

    son yıllarda hunharca artan bu tür filmler arasında iyi bir seviye ve matematik oluşturabilmiş, insanın çiğliğini güzel işlemiş ve ispanyol sinemasının alejandro amenábar'ın tesisfilmiyle ayaklanarak italyan sinemasının üzerine çıktığını gözlerimizin önüne seren güzel örneklerden biri.

    gizem ve bulmaca sevenler için iyi bir tecrübe olacaktır bu film.