10 entry daha
  • saka bir yana, birkac sene boyunca cok ciddi anlamda counter-strike oynamis, oyunu hakkini vererek oynamis ve profesyonel anlamda mucadele etmis biri olarak, ki bunu abartmak veya kendimi ovmek icin soylemiyorum, 3 senedir bir daha oynamaya tovbe ettigim counter-strike olayina beni tekrardan dondurmus, baristirmis, muthis bir oyundur.

    hayatimda counter-strike'dan bu kadar zevk aldigimi hatirlamiyorum. muhtemelen eski zamanlarda uc bes tane hakikaten cok zevkli anim vardir, veya gecmise baktigimda clan olaylarinin, turnuvalarin, trip gibi internet cafelerin ve cok aktif uyesi oldugum online gaming communitylerin gercekten de hayatimda hatri sayilir bir yeri vardir. genel anlamda counter-strike'dan cok zevk aldigim donemler vardir, dogrudur.

    ancak oyunun kendisinden gercekten de tam potansiyeli ile zevk aldigim zaman, sadece counter-strike source ile olmustur diyebilirim. her zaman cok basarili bir oyun olsa da, beni muthis insanlarlan tanistirmis olsa da (sozlukten de tanidiginiz marsec, devildragon, magnus, disq, jander, sieger gibi insanlar) gerek grafikleri, gerekse eski anilarin tazelenmesi nedeniyle bas taci ettigim birsey haline gelmistir.

    eskiden oyunu grafiklerinden cok taktik kurmanin, takim calismasi yapmanin ve silahlari basariyla kullanabilmenin, tanisilan insanlarlan yapilan ortak muhabbetlerin verdigi zevk icin oynarken, artik grafikleri icin de oynadigim icin olsa gerek, cok ama cok daha fazla zevk aliyorum.

    pek tabii turkiye'de eski komunite yok, ancak yurt disinda halen daha aktif bir counter-strike komunitesi var ve her gecen gun yeni insanlar gidip geliyor. belki su anda eski tanidiklar ile oynama sansini yakalayamadim (ev arkadasim ve onun bir baska arkadasi haricinde baska "taniyorum" diyebilecegim insan yok su anda amerika bazli sunucularda).

    bir de o olsa, tam olacak, gercekten olaya clan bazinda dahi geri donebilecektim.

    halen daha beta asamasinda olmasina ragmen, militia, assault, prodigy, inferno, oilrig, siege, estate, nuke gibi haritalar olmamasina ragmen, counter-terrorist ve terroristlerde yalnica birer skin (model) olmasina ragmen, ufak tefek uc bes bug barindirmasina ragmen ve silahlarin diziliminin takima gore olmus olmasina ragmen (yani 3'un 1'i artik mp5 degil her zaman, veya 4'un 3'u colt degil, vs) ve silahlarin isimleri birtakim copyright meselelerinden dolayi abuk subuk seyler olmasina ragmen (desert eagle'in ismi "hawk bilmemne" mesela) halen daha muthis bir oyundur.

    muthistir, muthistir. muthistir. muthis. muthisss...
  • muthistir muthis olmasina da, simdilerde speed hackleri bile cikmistir. yine muthis giden bir oyunu, 15 vs 15 olan bir serveri aninda sifirlayabilecek ve insanlari kacirabilecek kapasitede oyunculari yildiran tipler turemistir.
  • flashbang inanilmaz bir hale getirilmistir. sadece goruntuyu degil, sesi de yok eder ve bir kulak cinlamasi ile basbasa kalirsiniz. o kadar rahatsiz edicidir ki, hakikaten ise yarar ve cok bas agritir, cok canlar yakar.

    smoke grenade ise, eski counter-strike'da bir "fps dusurucu" olarak kullanilirdi ve en yuksek grafik kalitesinde bile texture bloklari halinde cikmaktaydi, hatirlayiniz. burada artik hakikaten cok ise yarayan birsey haline gelmistir. atilir, atildigi yerde kimse gorulmez, mouse ile isaret edildiginde dusmani veya dostunuzu da ekranda yazmaz. etrafi oyle bir duman kaplar ki, oradan isteyen gecer, kimse sniper hismina ugramaz.

    he grenade ise sekil acisindan cok guzel bir hale gelmistir. sirf sagir etmez, ayriyeten cok da gucludur ancak eskisi kadar buyuk bir alani etkilememektedir gordugum kadariyla. ancak bunda emin degilim.

    steyr scout muthis bir silah haline gelmistir. eskiden kevlarsiz 50, kevlarli 40 civari hasar veren bir silahken, simdi kevlarli 50-60, headshot'da (kask olsa dahi) 120 civari hasar verebilmekte, kevlarsiz 70-90 civari hasar verebilmektedir. bir awp gibi olamaz tabii, ancak yine de kaliteli bir silahtir. su siralar bunun uzerine uzmanlasmaktayim, cunku cok zevk almaktayim kullanirken. tek falsosu, halen daha turk literaturunde "tuf tuf" olarak adlandirilan bu silahin sesinin kulaga cok ama cok gucsuz gelmesidir.

    "auto-sniper" dedigimiz, eskiden scope acik olsa dahi inanilmaz tepen ve pek de guclu olmayan silah, artik ates ederken pek tepmemekte, butun atilan mermiler genelde ayni yere gitmekte ve cok canlar yakmaktadir. auto-sniper almis bir kisi, bir awpliye cok rahat karsi koyabilmektedir. cok seri iki mermide, bir awp etkisi yaratabilmektedir. kevlarsiz 1-2 civari atista adami yere sererken, kevlarli 3-4 atis gerektirebilmektedir. pek tabii awp kadar guclu degildir. sanirim terorist ve ctlerde farkli silahlar vardir ancak emin degilim, daha bakmadim. en azindan eskiden bir ara boyle bir yenilik getirilmisti.

    defender, bir ak47 kadar guclu degildir ve onun kadar isabetli degildir, ancak cok seridir ve 35 mermi alir. bir smg'den daha isabetli olsa da yine de uzak mesadede cok kullanilmamasi gerekir, ancak basili da tutulmasi gerekir. orta mesafe silahidir diyebiliriz.

    clarion ise burst-mode ile bir yere 3-4 mermiyi ayni anda atabilmekte, eger tutturursaniz cok buyuk hasar verebilmektedir. otomatik modda ise cok ama cok isabetsizdir bana sorarsaniz, ancak yine de yakin mesafede bir smg gibi kullanildigini cok gordum diyebilirim. isabetli bir smg ariyorsaniz silahiniz budur. tabii hicbirsey mp5'in eline su dokemez, cunku bu oyunda yine bu silah cok guzeldir.
  • en son update ile (24 subat 2005 diye geciyor ancak 25 subat'da verdiler guncellemeyi) cs_compound adli yepyeni bir harita ve de_train'in source surumu gelmistir. herkese hayirli ugurlu olsun.
52 entry daha
hesabın var mı? giriş yap