1 entry daha
  • makoto shinkai, 1973 yılında nagano/japonya'da dünyaya geldi. tokyo chuo üniversitesi japon edebiyatı bölümünden mezun oldu. üniversitede okurken resim kitapları çizmek için edebiyat kulübüne katıldı ve çizim yeteneğini kendi çabasıyla geliştirdi. 1994 yılında üniversiteden mezun olduktan sonra 5 yıl boyunca bilgisayar oyunları yapan bir firmada çalıştı ve burada bilgisayar grafikleri ve animasyonu konusunda bilgi ve deneyim edindi. görev aldığı oyunlar için başarılı animasyonlara imza atsa da bu çalışmaların kısalığı makoto shinkai'yi tatmin etmedi. yaratıcılığını ve hayal gücünü daha iyi ortaya koyabilmek için uzun çalışmalar yapmak istiyordu. böylelikle birkaç denemeden sonra 1999 yılında kendi başına ilk kısa filmi she and her cat'i ortaya koydu. bazı yarışmalarda ödüller alan 5 dakikalık bu kısa film, shinkai için yeni bir dünyanın kapılarını açmış ve şirketlerin ilgisini çekmişti. comix wave isimli şirketin desteği ile adının üstatlarla anılmasını sağlayacak olan çalışması voices of a distant star'a başladığında, bağımsız kimliğini koruyarak 25 dakikalık yeni filminde olabildiğince az kişiden destek almayı tercih etti. film yayınlandığında çok iyi bir mali başarı elde etti ve takip eden aylarda makoto shinkai ilk uzun metraj filmi the place promised in our early days'i duyurdu. 2 yıl sonra gösterime girdiğinde, shinkai, sadece uzun metrajlı bir film, üç kısa film ve bir orta metrajlı filmiyle, onun gibi genç, kariyerinin başında olan yönetmenlerin elde edebileceğinden çok daha fazla övgü kazanmış durumdaydı. hatta anime basını tarafından yeni hayao miyazaki olarak lanse edilmeye başlanmıştı. en sevdiği film miyazaki'nin laputa*'sı olduğu için bu shinkai'nin elde edebileceği en iyi övgülerdendi belki de, fakat sonuçta bu bir çeşit yanlış adlandırmaydı. zira iki yönetmenin emsallerine nazaran daha yoğun duygusal derinliğe sahip ve kendilerine özgü görselliği olan filmleri dışında çok az ortak noktası var. bununla birlikte, miyazaki esas olarak bir çocuğa veya aileye hitap eden nostaljik fantezi türü üzerinde çalışırken, shinkai insanlığın bugün teknolojiyle olan ilişkisini ve teknolojinin insanları hem nasıl birleştirdiğini hem de nasıl birbirlerinden ayırdığını göstermeyi amaçlayan düşünceli ve sert filmler yapmakta. 2007 yılında gösterilen makoto shinkai'nin en son filmi, 5 centimeters per second, önceki iki filmi gibi görselliğin üst seviyede olduğu bir yapım, genel olarak baktığımızda shinkai'nin filmleri, andrei tarkovsky'nin filmlerini andıran görsel estetiğe sahiptir diyebiliriz.
30 entry daha
hesabın var mı? giriş yap