1. bir hadis...

    arkadaşını söyle kim olduğunu söyleyeyim anlamına gelir.
  2. kendisine "ahirette de senle beraber olmak istiyorum" diyen sahabeye verilmiş bir peygamber cevabıdır. kişi kimi seviyor ve takdir ediyorsa akıbeti de onunla aynı olur anlamındadır. zalimleri ve zulmü sevenler ve destekleyenler için de durum aynıdır.
  3. enes b. mâlik (r.a.)’den rivâyet edilmiştir. bir adam rasûlullah (s.a.v.)’e gelerek: ey allah’ın rasûlü kıyamet ne zaman kopacaktır? diye sordu. rasûlullah (s.a.v.), namaza kalktı ve namazını bitirince; “kıyametin kopmasını soran kimse nerededir? buyurdu. adam: benim ey allah’ın rasûlü dedi. bunun üzerine rasûlullah (s.a.v.): “kıyamet için ne hazırladın?” buyurdu. adam: “kıyamet için fazla namaz ve oruç hazırlayamadım fakat ben allah’ı ve rasûlünü seviyorum” dedi. bunun üzerine rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “kişi sevdiğiyle beraberdir, sende sevdiğinle beraber olacaksın buyurdu. müslümanların müslüman olmaları dışında bu söze sevindikleri kadar başka bir şeye sevindiklerini görmedim.” (ebû dâvûd, edeb: 113; müslim, birr: 50)
  4. "rte: kişi sevdikleriyle beraber haşrolunacak
    rte: zarrap hayırsever işadamıdır
    zarrap: orospu ve memurun bahşişini önceden vereceksin
    nokta"
  5. baştan ayağa ümit aşılayandır. "o" söylemiş, "o" ki, el-emin, doğruluğu sorgulanmaz artık...
    sorgu kişiden, o acziyetinden emin kişiden. sadece aşk'ından emin, sunacak dişe dokunur bir işi olmadığından emin, görmeyi istemeye bile yüzü olmayacağından emin...

    sevdiklerimizle olmak için, sevdiklerimizle iki dünyada da olmak için gerekenleri yapmamamız ne acı ve ne büyük aptallık!
  6. okudukça iç ürperten.

    insanlar elbette günahkar. elbette allah eğer hak ettiğimiz azabı hemen indirse, hepimiz helak olmuştuk. mahşere saklanan hesapta tüm insanlar cemaat cemaat ayrıldıklarında, işte bu hadise göre ayrılacaklar. o ilahi yargı önünde hepimiz sevdiklerimizle beraber olacağız.

    şimdi burada sıkıntı şu. hepimiz biliyoruz ki, islamiyet'e göre müslümanlar eninde sonunda affedilip cennet'e ulaşanlardan olacaklar. müslüman olmayanların ise durumu inançlarına göre tayin edilecek, oldukça şüpheli. soru da burada. müslüman ile mi haşrolunmak, yoksa gayrimüslim ile mi? üstelik, allah'ın gayrimüslimden veli edinmeyin bir dine mensup iken.

    canım müslüman var, müslüman var diyorsunuz değil mi? tercih hakkınızda bir tarafta allah'ın hak dini olduğunu, orada allah'ın olduğunu unutmayın tercih ederken. ne kadar kötü olursa olsun, onun için şefaat edilecek, müslüman olmayan için değil. burada şu husus önemli. hangi hak allah hakkının ötesinde olabilirdi? tüm insanlık alemini toplasak allah'a şirk koşmaktan üstün bir hak ortaya çıkarabilir miydi? bu yüzden en kötü müslüman ile haşrolunmak, en iyi gayrimüslim ile haşrolunmaktan evla olmaz mı? allah hakkı bunu gerektirmez mi?

    ahirette müslüman cemaat ile birlikte olmak için, sevdiğimiz insanları müslümanlardan seçmemiz gerekiyor.

    şimdi bu sözümün üzerine, gayrimüslime düşman gözüyle falan baktığım anlaşılmasın. insanlara asla böyle bir gözle bakmayı öğretilmedik. sadece onları kendimize rehber * edinmememiz gerektiği hususundayım ben. allah tüm kalplere hidayet etsin. herkes bir gün islamiyet ile allah yoluna dönsün. dönmek istemeyene ne diyebilirdik? biz, sadece allah'a karşı açıkça savaş açana karşı cihad ile emrolunduk. onun dışında tüm insanlık ümmet-i muhammed olsun diye dua ederiz. bu, elbette onların kurtuluşu içindir. gayrimüslimin müslüman olmasında, bize ne fayda olabilirdi kendi ahiretini kurtarmasından başka?

    allah hepimize hidayet etsin.

kişi sevdiğiyle beraberdir hakkında bilgi verin