şükela:  tümü | bugün
  • siyasal islam bitmez, olsa olsa daha ılımlı bir yola girer. akp'nin soruşturmalardan kurtulan siyasetçilerin kuracağı yeni bir yapılanma veya sağ partilerden birinin yeniden palazlanmasıyla kaldığı yerden ilerler. cemaatin siyasi hamleleri de bu işin bu şekilde yürüyeceğini gösteriyor. tek başına iktidarları bir daha göreceklerini zannetmiyorum ama yine de muhafazakar yapı canımızı sıkmaya devam edecektir.
  • amelece yapılmamış 25 yıl önceki bilimsel bir analizine şuradan ulaşılabilir:
    (bkz: l'echec de l'islam politique)

    http://www.netgazete.com/…r_ortayli_6_925931631.jpg
  • (bkz: hayalat)

    bunu akpli değilim ama minvalinde söylemiyorum, daha bugün eyüpsultan'a gitmiş biri olarak söylüyorum. kendi ülkemmde kültür şokuna uğradım bir nevi. normalde olması gereken bir şey, islamın, dinin siyasete dahil edilmemesi, ama bugün türkiye için imkansıza yakın. tayyip olmaz başkası olur, ama siyasal islam yakın zamanda bitecek gibi değil. hala akp'ye oy vermezse dinden çıkacağına inanan insanlar var yemin ediyorum, ve azımsanamaz bir miktardalar. oranlar böyle olduğu sürece siyasal islamın çöküşü bir hayaldir. biz daha dns, vpn konuşaduralım, adamlar çok farklı bir boyutta. "dini siyasete bulaştırma" dediğin saniye seni dinsiz olarak görüyor. başbakan müslüman adam diyor. sadece onun için oy veriyor.

    umarım siyasi islamın çöküşünü de görürüz, ama bugün için zor.
  • müslümanlari sevindirmesi gereken olaydir. zira siyasal islam ölü doğmuş bir düşüncedir. islamla siyaset bağdaşmaz. üstadın dediği gibi hakiki müslümandan siyasetçi olmaz. siyasetciden de hakiki müslüman olmaz.

    şimdi bu siyasetçiler müslüman değil mi yeaa diyenleri duyar gibiyim. burada denilmek istenen şeyi anlamak için günlük retoriklerden ve ideolojik söylemlerden siyrilarak düşünmek gerekir. izah isteyen buyursun yeşilimsi yaksin. capsli falan izah ve isbat ederik.

    edit notu: intermediate ve üzeri din ve tarih bilgisine sahip olmayan yeşilime davranmasin, ilber' e bağlarım.
  • siyasal islam sadece batı ile entegre olamazsa ve dünya kamuoyunda -ki onu da belirleyen batıdır- nispeten de olsa "demokratik" bir rejim olarak algılanmadığı zaman çökmüş olarak kabul edilebilir. bu; siyasal islam batı'nın geliştirdiği bir proje demek değil, siyasal islamın batı ile entegrasyonu sorunudur. yoksa arap ülkeleri siyasal islam ile yönetilmeye devam edecek ama bu kapalı kutu olmalarına neden olacaktır.

    arap baharı, siyasal islam'ın dünya genelinde kabul edilebilir bir ideoloji olmasını sağlayamadı. aksine siyasal konjektür uygun olmasına rağmen islam'ın dünya kamuoyunda tehdit olarak algılanmasını yeniden sağladılar. mısır'da ve libya'da siyasi istikrarın sağlanamaması, suriye'de de demokratikleşme hareketi kanlı terör örgütüne dönüşünce dünya kamuoyunda geçerliğini kaybetti. suriye meselesi bu konuda en karışık olanı. çünkü, batı, siyasal dönüşüm sürecinde mısır ve libya'da karşılaşmadığı rusya ile suriye'de karşı karşıya geldi. hem demokratikleşme hareketinin silahlanmasına katkı sağladı -başta türkiye olmak üzere- hem de yaşananları islam'ın doğası gereği olarak gördü ve buna yönelik kamuoyu oluşturdu.

    ihvan hareketinin liderleri finansal ve siyasi desteği batıdan sağladılar ancak, batı ile ittifak ve hoşgörüyü sağlama konusunda kendi kamuoyunu ikna edemediler. yeni yönetici sınıf halkta oluşan batı karşıtı düşünceleri dizginleyemedi ve bunun yerine popülist ve iktidarlarını korumaya yönelik batı karşıtı hamleler yaptılar. bunda kültürlerin entegrasyonu güçlendirecek entelektüel birikimin - ya da önderliğin - olmaması da etkili oldu.laikliğe teorik bir çözüm bulunamadı. bunu türkiye dahi başarabilmiş değil. akp, türkiye'de devleti daha fazla islami çerçeve içerisine almaya çalışırken mısır'da erdoğan laiklik vurgusu yapıyordu.

    batı için denklem daha basit: ticaret yapamadığı ve kendisini güvende hissetmediği bir ideolojiyi tasfiye etmek istiyor. bunun için haklı gerekçeleri de var. mısır'da mursi devrildi ve suriye'de statükonun korunması konusunda rusya ile anlaşıldı. arap ülkeleri için model olma iddiasındaki akp'nin sonunun nasıl olacağını ise hep beraber göreceğiz. 2014 yılı türkiye tarihi'nin en önemli dönüm noktalarından biri olabilir.

    siyasal islam için;

    (bkz: winter is coming)
  • siyasal islamın geçici olarak askıya alınmasıdır.

    buna "boş laf" diyen gericilerin sayısı az buz değil zira.
  • türkiye'de mümkün değildir. siyasal islam en fazla parti değiştirir, kendini yeniler, söylemleri değişir, politikaları evrilir ama asla çökmez zira dayandığı olgular yapay değil aksine tarihsel temelleri olan, yoğun çekim kuvvetine sahip unsurlardır.

    akp'yi de siyasal islamın temsilcisi olarak tanımlamak bence pek de sağlıklı olmaz. akp bir koalisyondur hatta bir nevi çıkarlar koalisyonudur. bu koalisyonun taraflarının çıkarları çatışmaya başlayınca bozulması da kaçınılmazdır. oysa siyasal islam bir menfaat birlikteliği değil güçlü bir siyasal fikirdir. ve her zaman bu topraklarda kendine yer bulur.
  • zaman içinde sürekli olarak partilerin isimleri değişse de siyasal islam mentalitesindekilerin dini kullanarak kolayca sömürebilecekleri ve manüple edebilecekleri kesimler olduğu sürece tam anlamıyla gerçekleşemeyecek olan çöküştür. zaten asıl sorgulanması gereken şey laikliğin olduğu bir ülkede herhangi bir din çerçevesinde şekillenmiş politikalara sahip partilerin var olabilmesinde.