peanlo

  • 402
  • 0
  • 0
  • 0
  • geçen ay

metropolis

dönemine göre fazla iyi olan kült film.

filmi izlerken aldığım ufak tefek notlardan bir şeyler çıkarmaya çalışacağım. öncelikle değinmek istediğim konu;
-mimari
filmde kullanılan mimari senenin 1926 olduğu düşünüldüğünde kendine hayran bırakıyor gerçekten. jetgillerdekine benzer havadaki yollar, gözüken nerdeyse tüm yapıların görselliği ve gökdelenler çok etkileyici.

-rotwang karakteri
bi bana mı öyle geldi bilmiyorum ama bu karakter çok başarılı. yani gerek görüntüsü gerekse hafif manyaklığı insanı cezbediyor. adam kendini sevdiriyor yahu. daha fazla sahnesi olsaymış keşke dedim izledikten sonra.

rotwang'in laboratuvarı
bu laboratuvar tamamen ayrı incelenmesi gereken bi olay bence. arkadaş bu nasıl bi zekadır, o laboratuvarın dizaynı ve orda kullanılan efektler nedir öyle. marianın robota nakli yapılırken oluşan ışık hüzmeleri ve elektrik dalgaları -şuanda bir filmde görsek etkilenmeyiz ama- özellikle de filmi izlerken siz de o dönemdeyken bunları görmek filmin izlenebilirliğine izlenebilirlik katıyor. saygılar fritz abi.

`babasıyla mariayı birlikte gördüğü zamanki sürrealist afallayışı`
castda salvador daliyi aramama sebep olmuş sahnedir. o boşluklara düşüşü, yeşilçamvari sallanışları, beyninde çakan ışıklar tamamen usta akıl işi olaylar gibi gözüküyor.

atatürke benzeyen baba
frederseni özellikle ilk kez her görenin rahatlıkla onaylayacağı benzeşme.

makine maria'nın bi kaşı kalkık sinsi bakışı
güldürür. ama çok egzotik bakışlar yapmıştır brigitte helm kabul etmek gerekir.

şehri su basma sahnesi
gayet başarılı çekilmiş bir sahnedir. hatta kendini filme kaptıranı göz kırptırtmadan izletir. filmin o dönemin blockbusterlarından lduğunu düşündürtecek sahnelerden biridir aynı zamanda.

josaphat'ın çıkışları
çıkıştan kastettiğim yer yer yaptığı öne atılmalar, özellikle de fredere karşı.. bazen öpücek sanmama neden olmuştur. zaten nasıl bi ilişki var aralarında tam anlayamadım.

`adamların kadına açgözlülükle baktığı sahnede oluşan göz topluluğu`
tam bir tabloluk andır. yine sürrealizm izlerinin görüldüğü sahnedir.

ayrıca 7 günahlı kadın olayının mariaya bağlanış şekli de iyi düşünülmüştür. yine başarılı sahnelerdendir kanımca.
kısaca, büyük düşünülmüştür ve büyük bir film çıkmıştır ortaya.

ve son olarak .... "mittler zwischen hirn und handen muss das herz sein!"

devamını okuyayım »
07.07.2014 15:46