şükela:  tümü | bugün
  • su siralar rusyada acik artirmayla satisi gündeme gelen (baslangic fiyati - 1 ila 1.5 milyon dolar arasında), malevicin yaptığı tamamen siyah bir kareden ibaret tablo...(resmi görmek isteyenler http://www.artchive.com/…malevich/b_square.jpg.html adresine bakabilirler... (not: ...artchive/m/... kismindaki m büyük harfle yazilacak)
  • kasimir malevichin eseri. simsiyah bir kare tablo düşünün, işte o. ayrıca red square, black circle isminde diğer eserleri de var.
  • 1915'te petrograd (rusya)'da "son fütürist resim sergisi o,lo" adı altında açılan bir resim sergisinin baş köşesine büyük bir resim asılmıştı: beyaz zemin üzerinde bir siyah kare. sergiyi gezenlerde bu resmin uyandırdığı tepki, şaşkınlıktan çok öfke olmuştu. sanatçı seyirciyle alay mı ediyordu? bu resmin resim olup olmadığı bile tartışılıyordu. bir şeyin değil, hiçbir şeyin resmiydi bu. resmi yapan kasimir malevich yapıtına "sıfır-biçim" adını vermişti. bu adlandırmayla malevich, yeni sanatın geçmişle bütün ilişkilerini koparıp sıfırdan, hiçten başlaması gerektiğini söylemiş oluyordu. bu anlayış bu yıllarda endüstri çağı bilincinin en karakteristik yanı olarak sanatta da belirginleşiyor ve de stijl* olarak adlandırılıyor. bu akımın bir sonucu olarak malevich, nesneler dünyasının hiçlik içinde yok olması gerektiğine inanır. "sıfır-biçim" bu inancın bir sembolüydü. bu yapıt herhangi bir nesneyi göstermiyordu, birşeyi anlatmıyordu. yalnız nesnelerden değil, onların uyandıracağı duygular, çağrışımlar ve her türlü "ruhsal titreşim"lerden arınmış olan biçimdi. malevich'in bir sözüyle bu resim "susan hiçliğin sembolü" idi.
    nesneler dünyası, malevich'e göre insan tasarısının bir ürünüdür. insanın kendi çıkarı için tasarlamış olduğu bir dünyadır, kendi deyimiyle "yemlik" olarak tasarlanan bir dünya. (bkz: http://www.siyahkare.com/siyahkare.php) (bkz: malevich)
  • bu tablo ilk sergilendiginde, galerinin duvarina degil de iki duvarin kosesine tavana bitisik sekilde asilmis. sergideki birbirine cok benzeyen diger eserlere bakildiginda black squre iclerinden siyrilmayabilir, ama malevich onu koseye, ustelik geleneksel rus ortodoks evlerinde ikonanin durdugu koseye astigi icin bu derece onem kazaniyor.
  • kursunkalem ile yapildigini rivayet eden kaynaklar* olsa da yagliboyadir bu tablo. hatta catir catir catlamistir o boyasi. malevichin kursunkalemle yapilmis calismalari vardir, o ayri...
  • moskova'daki tretyakovsky muzesi'nde gorulebilecek acayip sey. artik catlamaya baslamis o siyah fonun altindaki morlu kirmizili lekeler oraya bilincli olarak konmus olsadir keske. metin okumayi abartmayi goze alip bu catlaklardaki renklerin kendi kendini yalanlamanin, sifir bicime varildigi noktadan sonra tekrar bicimin olusmasinin kacinilmaz oldugunu gostermenin araci olarak boyandiginin, siyah kapamanin ondan sonra yapildigini dusunmenin dayanilmaz bir cekiciligi vardir. oof of!
  • diet kola'nın numara yapmayan kıza bir alkışşşşşşş! anladık resim siyah reklamı kurbanı tablo. diet kola kutu tasarımlarına bile dolaylı yoldan ilham vermiş (yol vermiş) bi sanat eseriyle bole dalga geçen reklamcıları da canı gonulden tebrik ediyorum, cehalet erdemdir..
  • http://www.russianpaintings.net/…malevich_black.jpg adresinden gorulebilecek, kanimca zerre kadar sanat degeri tasimayan bir eserdir. cok pis karsiyim.
  • hakkındaki yorumlara göz gezdirirken belki on kere "simsiyah kare bir tablo" olduğunu okuduğum halde merak edip baktığım daha da garibi görünce " aa hakkaten kapkara bi tabloymuş lan.." diyerek şaşırdığım eser.
  • "e$siz bir parca. kor bir adamin gozlerinden paris tablosu"
    peg bundy