• 2.0 versiyonuyla birlikte 4k çözünürlük kalitesine çok yakın bir kaliteyi 1080p ile verebilen, üstüne bir de hareket eden dokunun ghosting yaratması sorununu ortadan kaldırarak 4k'dan daha keskin görüntü verebilen, cidden etkileyici teknoloji. rtx sahipleri çılgın atabilir. rtx serisi ilk defa beni etkilemeyi başardı.
  • 3-5 yıl içerisinde donanım seviyesine ineceğini düşündüğüm teknolojidir. yani bilgisayarınız, telefonunuz tükettiğiniz her içeriği çok daha düşük çözünürlükte işleyip yüksek çözünürlüğe upscale ederek enerji tüketimlerini azaltacaktır. bunun için programda dlss gerekmeyecek, cihazın kendisi tüm dlss işini haledecek. sadece google'ın bu teknoloji sayesinde ne kadar kazanacağını düşünsenize :d dünyadaki tüm server giderleri yarı yarıya azalır(tabii insanlar daha fazla veri tüketmeye başlarlar) ve çok daha hızlı ve performanslı cihazlara kavuşuruz.

    dlss muhteşem bir teknoloji, dlss 1.9'dan (bkz: dlss 2.0) arasındaki fark bile insanı hayrete düşürüyor. son yıllarda çıkan ve henüz değeri anlaşılmamış en iyi teknoloji olabilir. çok büyük beklentilerim var.
  • basit anlatimla once tum sahneyi dusuk cozunurlukte renderliyor, ardindan makine ogrenmesi + yapay zeka ile yuksek cozunurlukte renderliyor. bu sayede 2 kat performans sagliyor. unreal engine oyun motorunda destegi mevcut. unity de ise virtual reality tarafinda dlss destegi var, diger kisimlarda yok. gelmemesi de normal unity'de yapilan seyler genelde hypercasual, casual ve belki indie oyunlar.

    aslinda bu baglamda pes 2022 in de dlss kullanacagini söyleyebiliriz (unreal engine kullanıyorlar).
  • nvidia çok güzel pazarlıyor bunu. dlss duymaktan gına geldi artık. güzel bir teknoloji olsa da güncel oyunların birbiriyle anlaşmış gibi optimizasyon rezaleti olmaları da çok manidar. dlss'e göre yapıyorlar işte oyunları bildiğin. yani normalde 60 fps çalışabilecek bir oyunu dlss ile 60 fps çalışacak şekilde optimize ettiklerini düşünüyorum.
  • msaa, ssaa' dan sonra anti aliasing'in bir sonraki çizimleri makine öğrenmesi denen teknikle tahmin ederek 2 katından daha fazla performans olanağı sağlayan nvidianın yeni teknolojisi.
  • teoride güzel gözüken ancak pazarlama yönteminde üçkağıtçılık yapılan teknoloji. hatta öyle bir algı oluşmuş ki yukarıda hem kaliteyi hem de fps'yi arttırdığı yazılmış.

    bu teknolojiyi neredeyse yok denecek kadar az bir görüntü kaybına neden olur diyerek pazarlıyorlar ancak 30-40 fps kazanç karşılığında inanılmaz bulanık bir görüntü sunuyor. özellikle uzak mesafelerin işlendiği açık dünya oyunlarında çekilecek çile değil.

    üst seviye ekran kartına sahip insanların bu teknolojiyi kullanması için hiçbir sebep yok. rtx 2060, 3060, 3070 gibi kartınız varsa oyununa göre işe yarayabilir.
  • ımage processing algorithm vs aı research model

    death stranding with nvıdıa dlss 2.0

    mechwarrior 4 : dlss2.0

    dlss destekleyen ekran kartları:

    geforce rtx 3090 (20.583tl): 24gb, gddr6x, 384bit.
    geforce rtx 3080 (10.410tl): 10gb, gddr6x, 320
    geforce rtx 3070 (4.805tl): 8gb, gddr6, 256bit.
    geforce rtx 2080 ti (13.246tl): 11gb, gddr6, 352bit.
    geforce rtx 2080 super (10.657tl): 8gb, gddr6, 256bit.
    geforce rtx 2080 (9.255tl): 8gb, gddr6, 256bit.
    geforce rtx 2070 (6.108tl): 8gb, gddr6, 256bit.
    geforce rtx 2070 super (6.296tl): 8gb, gddr6, 256bit.
    geforce rtx 2060 (3.775tl): 6gb, gddr6, 192bit.
    geforce rtx 2060 super (5.631tl): 8gb, gddr6, 256bit.

    **********************************************************
    dlss destekleyen oyunlar:

    mechwarrior 5: mercenaries
    metro exodus
    minecraft
    wolfenstein: youngblood
    monster hunter world
    final fantasy xv
    battlefield 5
    control
    deliver us the moon
    fortnite
    f1 2020
    shadow of the tomb raider
    death stranding
    fear the wolves
    darksiders 3
    ark: survival evolved
    atomic heart
    jx3
    we happy few
    stormdrivers
    srious sam 4: planet badass
    hitman 2
    the forge arena
  • bunu ve rtx'i productiona goturen takimi yoneten vp'den david luebke ders almis biri olarak diyecegim su, iki seneye vr alaninda fena bombalar patlayacak, hazir olun.
  • bu teknolojinin çıkacağını yıllar önce biliyordum ve hatta çıkması gerektiğini söylüyordum. hatta geç kalınmış bir teknoloji. bir çok kişi dalga geçti benimle "saçmalıyorsun. bir gpu-cpu'nun işlem gücü bellidir. onu aşamassın" diye dediler. iyide aşmıyorsun ki. az yükle çok iş yapıyorsun. yapay zekanın gücü ile düşük donanımdan yüksek verim almanın yolu. mesela video sıkıştırma codecleri de böyle çalışıyor. pixeller birbirini taklit ediyor ama görüntü kalitesi düşmeden boyut düşüyor. bu da oyun codeci-pixel sıkıştırma teknolojisi gibi bir şey. nvidia yıllardır yapay zeka üzerinde çalışıyordu zaten. şimdi meyvelerini toplayacak. ama diğerleri de eli armut toplamayacak. rekabet ne kadar kızışırsa teknoloji o kadar hızlı gelişir.

    bunu çalıştırmak için nvidia kartı almak lazım ama ilerde yaygınlaştırırlar bence. çünkü yazılımsal bir şey.
  • kim çıkardı bunu ya reklamlarda çok iyi süper muazzam diye. bildiğin baya baya görüntüyü bulanıklaştırıyor. hele de fps türü oyunlarda daha rezalet oluyor oyun. hangi mod olursa olsun keskinlik baya baya gidiyor.
hesabın var mı? giriş yap