5 entry daha
  • cambridge üniversitesinden matematikçi horton conway tarafından geliştirilen çok basit kurallara sahip olan ve sadece bu kuralları uygulayan hücrelerden oluşan sıfır oyunculu bir oyundur. bir düzlem tamamen aynı olan eşit karelere yani hücrelere bölünmüştür. bu hücreler yalnızca dört basit kurala tabiidir. bu kurallar;
    1- 2'den az canlı komşusu olan canlı hücre ölür.
    2- 2 ya da 3 canlı komşusu olan canlı hücre canlı kalır.
    3- 3'ten fazla canlı komşusu olan canlı hücre ölür.
    4- tam olarak 3 komşusu olan ölü bir hücre hayata döner.

    şeklinde sıralanmıştır. işin ilginç yanı bu oyunu başlatmak için birkaç canlı hücre seçip onların ne yaptığını izlediğinizde, çok karmaşık motifler(pattern) oluşturduklarını, hareket eden şekiller meydana getirdiklerini hatta ileri seviyelerde karmaşık sistemler (fabrikaya benzer şekiller üreten yapılar) oluşturdukları fark edilir. oysaki her bir hücre bilinçsiz, sadece dört basit kuralı uygulamaktadır. bu da bize aslında neden özünde basit ve küçük yapı taşları barındıran bir şeyin, bütün olarak oldukça kompleks bir yapıya sahip olduğunu %100 olmasa da kısmen açıklar. beynimizdeki nöronların, oldukça basit olan sinyal alma, gönderme, taşıma görevlerini yapmaktan başka bir vasıfları olmamasına rağmen milyarlarca nöron bu kurallarla çalıştığında ortaya hatırlama, algılama, düşünme gibi gerçekleşmesi oldukça karmaşık olaylar eylemler çıkmaktadır. bundan dolayı game of life oldukça basit ama bir o kadar da derin bir anlam taşıyan bir modellemedir.
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap