1 entry daha
  • doğada bulunan fenomenlerin matematiksel olarak ifade edilebiliyor olması kadar heyecanlandıran çok az şey var, bu da onlardan biri. daha da güzel olanı ise karınca simülasyonu yapılırken circle of death (bkz: ölüm çemberi) modellenmemesine rağmen bir bugmışçasına ortaya çıkıyor.

    karınca simülasyonu

    şurada da görülebileceği üzere c++ ile yapılan bir karınca simülasyonunda da aynı şekilde bir ölüm çemberi oluşmakta. 1.40 dolaylarında görülebilir.

    bu simülasyonları farklı diller ve araçlar üzerinde yapanlar var ve istatistik biliminin güzel yanı olarak eğer sizler de denemek isterseniz bu fenomeni kendiniz deneyimlemeniz de olası.

    github üzerinde basit bir arama ile bu simülasyonların kaynak kodlarına ulaşabilirsiniz ancak neyi neden yaptığınızı ve nasıl bu sonuçlara ulaştığınızı da iyice kavramak isterseniz bir o kadar da makale bulunmakta.
2 entry daha
hesabın var mı? giriş yap