3 entry daha
  • chora kilisesi ( kariye) 'deki en olaganustu sahnelerden biridir. koimesis; meryem’in ölümü sahnesinin bizans kiliselerinin ikonografik programında görülmeye başlaması 11.yy’dan itibaren başlar (underwood,1975:164-167). orta ve geç bizans döneminin en populer ikonalarından biri olan sahne inananların kilisedeki görevlerini yerine getirdikten sonra yaşam ve ölümde ilgili düşünmeleri için kiliselerde genellikle çıkışa doğru yönelen kapıların üzerinde resmedilmiştir. bu anlamda inananlara ruhun sonsuzluğu ile ilgili son bir hatırlatma gibidir. kariye’deki örnek, daha çok sadece meryem’in ölüm anını resimlenmesi biçiminde ilk yapılan örneklerdeki gibi daha kısıtlı bir çerçevede işlenmiştir, mermer levhaların arasında konumlandığı ve üzerine çok kalın bir alçı tabakası sıvanmış olduğu için naostaki ikonografik çevrimden elimizde tek kalan sahnedir. meryem’in yatay durumdaki bedeni ile isa’nın dikey pozisyonu resmi genişletmek anlamında birbirine denk getirilmiş, daha ileri dönemde bazı kiliselerdeki sahnelerde ise isa’nın çevresini saran melekler korosu ile resim daha da genişletilmiştir. hastasiyim. tavsiyem bir de caravaggio'nun meryem'in ölümü tablosuna göz atmanız, karşısına geçip göz yaşı dökmenizdir. insan aşka geliyor. ya da sırf ben geliyorum bilemeyeceğim.
    buyrun; http://www.abcgallery.com/…vaggio/caravaggio30.html

    editore edit notu: bu başlık koimesis değil midir? "koimisis"tir de ben mi bilmiyorum? lakin bilmedigim durumda da dogrusunun koimesis olduğu durumda da kapının arkasında gizli gizli göz yaşı dökeceğim, ondan soruyorum.
2 entry daha
hesabın var mı? giriş yap