7 entry daha
  • edindiğim vakitler bağımlılık yaratıp, kollektif doğaçlama ve müziğe bakışımı biraz daha düzeltmiş şaheser albüm. 1997 tarihli bu çalışma, tümüyle kenny wheeler kompozisyonlarından oluşuyor. almış olduğum cd'yi açtığımda, ilk duyduğum an hissettiğim tadı halen alabiliyorum giriş parçası olan nicolette'de. içindeki her bir parçanın tekrar tekrar dinlenmesi farz ve yıllar geçtikçe ayrı bir tad bırakıyor her bir performans. bir ritm enstrüman içermiyor oluşuyla, bu albüm özellikle bas çalan bir kişi için de ilginç etüd imkânlarının yanında, çalış biçimine yeni bakış açıları sunar nitelikte. davulun yokluğunu geçelim; "bas, müziği nasıl kendine çeker ?" "diğer enstrümanlara nasıl yollar açar ?" gibi sorulara ve bunların yanıtlarına dair imkânlar verdiği söylenebilir holland'ın performansı için. holland'ın yanında, deneyimiyle yılları gerilerde bırakmış konitz, wheeler gibi usta bir trompetçi, kompozitör ve gitarda zaman zaman yaptığı yaramazlıklarıyla bilinen ama sessizliğin ve yavaşlığın timsali frisell, bu kompozisyonlar için leziz bir dörtlü olmuş. albümün güzel kapağı şuradan ve ecm'deki sayfası da buradan görüntülenebilir.

    // kadro
    kenny wheeler (trompet, flügelhorn)
    lee konitz (alto saksafon)
    dave holland (kontrbas)
    bill frisell (gitar)

    // parça listesi
    01 nicolette
    02 present past
    03 kind folk
    04 unti
    05 angel song
    06 onmo
    07 nonetheless
    08 past present
    09 kind of gentle

    ve bu kadar övdükten sonra, bu abümden bir parça dinletmemek olmaz sanırım: nicolette...

    [edit: aynı kadronun, bir albüm olarak basılmamış ve bu parçaları çaldıkları bir konser kaydı vardı. bir ara soulseek'de denk gelmiştim. bu kayda sahip olanlar veya ilgili bir adres konusunda bilgisi olanlar tarafıma ulaşabilirlerse memnun olurum.]
2 entry daha
hesabın var mı? giriş yap