6 entry daha
  • sosyal medyada ve sinema dünyasında korean gothic lesbian revenge thriller olarak anılan film. ve bu tamlamanın hakkını da dibine kadar vermektedir.

    2016'nın en iyi filmlerinden biri diyenler olmuş, bence açıkça 2016'nın en iyi filmi. cannes'dan iki adaylıkla döndü ama berlin ve oscarlar'dan da iyi performans bekliyorum kendisinden. gerçi oscarlar lezbiyen ilişki içeren filmlere hala hakettikleri değeri vermiyor (bkz: carol) ama olsun, o başka entrynin konusu.

    --- spoiler ---

    filmin başaramadığı şey çok az. atmosfer, sinematografi, sanat yönetmenliği, oyunculuk, üç boyutlu karakterler... hepsi orgazmik.

    en iyi yanı da teknik açıdan bu kadar başarılı bir filmin cinsiyet eşitliğini gerçekten ciddiye almış olması. feminist bir film bile denebilir. hatta denebilir falan değil direkt feminist bir film işte. iki ana karakterin de kadın olması, önemli erkek karakterlerin filmin sonunda ölmesi ve kadın karakterlerin mutlu mesut yaşaması sinema dünyasında (ya da herhangi bir dizide, filmde, kitapta, hikayede...) neredeyse hiç görülmeyen bir olay. (ayrıca queer filmlerin kötü sonla bitmesi çok eleştirilen bir detaydır, bu film bu klişeyi de kırmıştır.) chan-wook park da filmin bu yönüyle özel olarak uğraşmış, çabalarını çok takdir ettim. zaten hikaye orijinal olarak sarah waters'ın bir romanı, park bir de bunun üzerine senaryoda başka bir kadın senarist ile çalışmış, queer kadın arkadaşlarıyla da senaryonun üzerinden geçmiş.

    film çok hassas, çok başarılı, on üzerinden dokuzluk falan filan da hiç kötü yanı da yok değil tabi. bence bir puan male gaze'den kırılabilir. hikayenin bir kadın tarafından yazıldığı ne kadar belliyse yönetmenin erkek olduğu da o kadar belli. gerçi bir arkadaşım the handmaiden'ın birçok kadın yönetmenin filminden çok daha az male gaze barındırdığını söylemişti. ama bence hala göze batıyor.

    göze batan ayrı bir detay da film boyunca en hafif tabirle eleştirilen ve gerçek olmadıkları üzerine basıla basıla vurgulanan heteroseksüel erkeklerin erotik fantezilerinin filmin sonunda iki ana kadın karakter tarafından tekrarlanması oldu. bu ayrıntıyı yakalayan başka kimseye rastlamadım şu ana kadar ama bence filmin mesajlarından birini çürüten bir sahne olduğu için önemli. gönül isterdi ki hideko'yla sook-hee daha gerçekçi sevişsin... neyse bu da filmin nazar boncuğu olsun.

    --- spoiler ---

    kısaca izleyin, izlettirin efenim.
54 entry daha
hesabın var mı? giriş yap