4 entry daha
  • filmi seyrettim, bu loznitsa'dan seyretiğim ilk film, kim ne yazmış bir bakayım dedim,basınımız filme fazla ilgi göstermemiş, murat erşahin'in eleştirisini buldum, şöyle diyor erşahin;

    "...ukrayna-almanya-fransa-hollanda-romanya ortak yapımı, hiçbir ayrım yapmadan bölgede yaşamı yok eden her kim ve ne varsa taşıyor kamerasının önüne" http://www.sinemamuzik.com/…etay.aspx?haberid=23736

    gerçekten öyle mi acaba? hem erşahin hem de bir üstteki yazar (bkz: tintoretto) loznitsa'nın kamerasının savaşın her iki tarafındaki (ukrayna ve rusya destekli ayrılıkçı ruslar) haksızlıkları gösterdiğini söylüyorlar,

    bu yorumları okuyunca acaba aynı filmi mi seyretik diye düşündüm, belarusya da doğan ukraynalı yönetmen sergey loznitsa ortak yapımcıları arasında ukrayna kültür bakanlığının da olduğu donbass filminde gerçekten de ukrayna daki iç savaşı "tarafsızca" yansıtıyor muydu?

    bana kalırsa, anlatım dilini bunuel'in "özgürlüğün hayaleti"nden alan (ki bunu kendisi de doğruluyor https://www.thewrap.com/donbass/) bu film aldığı prestijli "2018 un certain regard en iyi yönetmen "ödülüne rağmen başarılı bir ukrayna propaganda filmi olmaktan öteye geçemiyor,

    bunun en temel nedeni de ukraynada yaşanan bu kirli savaşı sadece ukrayna cephesinden anlatması, oysa tarih bize göstermiştir ki savaş başladıktan sonra kimin haklı kimin haksız olduğunun bir önemi yoktur, savaş bir kere başladı mı bulaşanı da kendine benzeten bir çamurdur,

    bu anlamda donbass, ayrılıkçı rusların manipülasyonlarından bahsederken bu kirli savaşın bir tarafını iyi diğer tarafını kötü göstermek suretiyle eleştirdiği manipülasyonu kendisinin yapması bakımından oldukça ironik bir örnek oluşturuyor
21 entry daha
hesabın var mı? giriş yap