17 entry daha
  • atina'da kaldıkları eve fkö'nün gelmesi, mossad ajanlarının kendilerini bask'lı koministler diye tanıtması, iki düşmanın aynı odada kalması. spielbergvari bir anlatımla birinin göbek havası diğerinin klasik müzik çalıp sonra ikisinin birden rock'n roll'da anlaşması, mossan ajanı avner ile filistin kurtuluş örgütünden ali'nin konuşmaları üzerinde çok düşünülmüş, filmin merkezini ve tepe noktasını oluşturuyor bu sahneler. ancak ben bu filme tarafsız diyemem. bir katilin anatomisini de anlatmaktan uzak. evet ne yaparsa yapsın iki taraf da katil. filmde kimseye sıcak bakılamaz. saving private ryan'da sonra en vahşi spielberg filmi kesinlikle. buna barışçıl film diyenlere önerim taking sides'dır. bir de inspired by true events olayı var ki evlere şenlik, adamlar iki kişi bir dolu adama dalıp canlı kurtuluyorlar. tamam hollywood aksiyon ister de kurtal vadisi: beyrut, israil de yapılmaz ki gerçeklere dayanan bir senaryo. bunu bir yahudi propaganda filmi olarak değil amerikan propagandası olarak görmek gerekir. spielberg dünyalar savaşı'ndan alttan hafifçe verdiği amerika propagandasını bu filmde en üstlere çıkarıyor. avner'ın vatanında kalmak yerine, ölüm korkusuyla birlikte amerika'da yaşamayı seçmesi başka türlü açıklanamaz.
    tüm bu eleştirilerime rağmen eli yüzü düzgün bir film var ortada ıssız sahrada su bulmuş gibi oldum. en azından bazı şeyleri düşündürmeyi başarması bile güzel. yanlız filmi seyrederken türkiye'de buna benzer onca acı yaşanmasına rağmen niye bu tarz dünyaya kendimizi anlatabileceğimiz filmler yapmak yerine ırağa dalıp amerikalara saldırdığımız bir film çektik anlamıyorum. bu topraklarda munich gibi ne olaylar yaşanmış bizim derdimiz kafamıza geçirilen çuval.
162 entry daha
hesabın var mı? giriş yap