şükela:  tümü | bugün
  • neyine bok attınız anlamadığım film. aksiyon, savaş, sex izlemek isteyen gitsin got izlesin burda efendilik var.

    sevdiği kızla olan ayrılma sahnesi, endişeleri... kişiliğinde oluşan bi savunma mekanizması yüzünden insanlara şans verememesi(kaçması)... yakışıklı olan arkadaşının"bizim özendiğimiz hayatı senin hergün elinin tersiyle itip burda sürtmen bize bir küfürdür. senin elinde bir bilet var bunu değerlendir"benzeri bir cümle etmesi (kapıyı çalana kadar geçen o 10 saniye ile ilgili mutluluğu)... ve iki profesörün hayatlarını neyin üzerine kurduklarına dair mantık çatışması...

    daha birçok detay var bu saatte açıklamaya üşendim ama beğenilmeyecek bir film değil. ben kıza hayran kaldım. minnie driver gibi hatun kişisi lazım bu hayatta hem komik hem sevgi dolu.
  • will come to california with me.
  • imdb top 250’de haksız yere yer işgal eden overrated film.

    matt damon o kadar itici ki, bir de matematik biliyo diye çocuğu bir önemsemeler bi şeyler. egoist pisliğin teki ama gereksiz bir romantizmle yüceltiliyor. sıkıcı bir senaryosu var. ne zaman bitcek diye çok saate baktım, bitirmeden kapattım.

    5/10.

    --- spoiler ---

    sahnelerden birinde eleman kızlara asılmak için kültür şov yapıyor, bu will piçi gelip çocuğu rezil ediyor ve sonra kızlarla kendi muhabbet kuruyor. o kadar saçma sahne ki eleman kitaplardan ordan burdan öğrendiklerini kültür şov olarak pazarlıyo diye gidip herifi rezil ediyo. hayır sen nerden öğrendin yani annenin karnından mı? böyle kalsa yine iyi çocuğu başka mekanda görüp yine camdan taşak geçiyo. bi de bu yaptığı yanına kar kalıyor, doğru bir şeymiş gibi gösteriliyor.
    --- spoiler ---
  • - 2014'te robin williams'ın ani ölümü sonrası, filmde williams'ın matt damon ile sohbet ettiği, boston public garden park'ta bulunan bank, seyirci akınına uğramıştır .. bankın üzeri ve çevresi yüzlerce çiçek, kağıtlara yazılmış notlar ve williams'ın sevenlerinin bıraktığı objelerle dolmuştur ..
    - matt damon ve ben affleck ellerindeki senaryo için hangi stüdyoyla anlaşabilecekleri, daha doğrusu doğru stüdyoyu nasıl bulabilecekleri konusunda müthiş bir yöntem geliştirmişlerdi : senaryonun 60. sayfasına filmle hiç alakası olmayan bir sahne yazmışlardı .. sahne, will ve chuckie'nin (yani damon ve affleck'in karakterlerinin) sevişme sahnesiydi .. senaryoyu belli başlı tüm stüdyolara götürmüşler ve hiçbirinden tepki almamışlardı .. tek tepki veren miramax'tan harvey weinstein olmuştu ve aynen şunu söylemişti : "senaryo ile ilgili herşey ok ama bir tek 60.sayfada iki başrol karakteri heteroseksüel erkek aniden sevişiyor, bu ne allah aşkına ?" .. damon ve affleck, senaryonun gerçekten okunup okunmadığını tespit edebilmek için bu yola başvurduklarını gülerek açıklamışlardı .. filmi miramax çekmişti ..
    - çekimlerin başladığı ilk gün matt damon ve ben affleck, aniden mutluluktan ağlamaya başlamışlardı .. ikisi de beş yıldır o günü bekliyordu ..
    - robin williams'ın vefat etmiş karısının yatakta osurmasıyla ilgili konuştuğu sahne tamamen doğaçlamadır ve senaryoda yoktur .. matt damon, sahne dikkatle izlenirse görülecektir ki doğal şekilde deli gibi gülmüştür .. eğer biraz daha dikkat edilirse kamera çekiminin de hafif sallantılı olduğu görülür ki muhtemelen kameraman da bu emprovize duruma gülmektedir ..
    - parktaki bank sahnesinde robin williams ve matt damon'ın sohbetleri sırasında yalnız oldukları görülür .. oysa bu sahne, oyuncu robin williams'ın işinde ne kadar profesyonel ve usta olduğunun kanıtıdır çünkü çekim sırasında arka planda yaklaşık 3.000 kişi onları izlemektedir ..
    - casey affleck, birçok repliğinde senaryodaki orjinal satır yerine doğaçlama yaparak konuşmuştur (ekip de sonrasında onun doğaçlamalarının senaryodan daha komik ve iyi olduğunu kabul etmiştir) ..
    - robin williams'a senaryoyu okuması için gönderen francis ford coppola'dır .. robin williams senaryoyu çok beğenmiş ve coppola'ya "kim bu herifler ?" diye sormuştur (affleck ve damon'ı kastederek) ..
    - minnie driver'ın karakteri 'skylar' aslında damon'ın gerçek hayattaki kız arkadaşının ismidir .. skylar satenstein, matt damon'ı filmin çekimleri başlamadan kısa bir süre önce metallica'nın bateristi lars ulrich için terk etmiştir ..
    - robin williams'ın canlandırdığı karakter olan sean maguire'ın çalışma ofisindeki resim, aslında filmin yönetmeni gus van sant'ın kendisinin çizmiş olduğu bir orjinaldir ..

    t : ona nasıl davranması gerektiğini bilemeyen toy bir babanın, lise çağındaki ultra zeki oğluyla birlikte mutlaka izlemesi gereken bir filmdir ..

    kaynak : imdb, wikipedia (çeviriler bana aittir)
  • sadece iyi oyunculuklar olan film. gerisi gerçekten sıkıcı. ciddi anlamda sıkıcı. evet, genellikle kaliteli olan filmler sıkıcı olur ama izlemeye devam edersiniz; bitsin diye kıvranmazsınız. ama bu film çok sıkıcı. kalite, diyaloglarda ve iyi oyunculuklarda hissediliyor. ancak kurgu o kadar dağınık, senaryo o kadar dallı budaklı ki tam olarak ne anlattığını çözemiyorsunuz. eğer bir şey anlatma kaygısı olmasaydı, ya da anlattıklarını çok perdeli bir şekilde sunsaydı anlardım ama senaryo gayet yavan ve alışılagelmiş. buna rağmen derli toplu bir olay akışı göremiyoruz. sonuç olarak, başlarda bir şeyler olacak gibi geliyor ama sonunu zor getiriyorsunuz. en azından bende öyle oldu.
  • robin williams'ın parkta matt damon'a yaptığı konuşma akıllara masumiyet'te haluk bilginer'in güven kıraç'a yaptığı tiradı getirmiştir.

    ikisi de muhteşemdi.
  • dünyanın en sıkıcı filmi olabilir
  • "gerçek kaybı bilemezsin. çünkü bu sadece birini kendinden daha çok sevdiğin zaman olur."
  • robin williams'ın ömrünün belki de son anlarına doğru intihar etmesinden dolayı beni bir kez daha derinden etkilemiş filmdir. bu filmi pursuit of happiness filmi kadar başarılı buluyorum bence bir başyapıt. ilkinde parasızlığın ne kadar acı ve korkutucu olabileceği ve insanların buna ihtiyacına bağlı bir mutluluk modeli oluşturulurken good will hunting için de durum biraz aksi yönde gibi duruyor. sevgi yoksa para da anlamsız vurgusu çok belirgin. anlam sevgiyle eşleşmiş. diğer filmde de sevgi arka planı çok yüksek bir motivasyon ama good will hunting'in hedonizme karşı koyucu varoluşsal arayışı çok daha derin etkiledi beni.
  • “mukemmel degilsin. seni supheden kurtarayim. tanistigin kiz da mukemmel degil. asil onemli olan birbiriniz icin mukemmel olup olmadiginiz. onemli olan bu.” gibi guzel tespitleri barindiran guzelim filmlerden.

hesabın var mı? giriş yap