şükela:  tümü | bugün
  • itunes'un yeni hizmeti, bir nevi opencourseware enhanced. stanford , mit gibi unlu universitelerin bazi derslerini ve seminerleri video formatinda ucretsiz olarak sunuyor. kesinlikle saatlerinizi gecirebileceginiz bir yer

    http://www.apple.com/education/itunesu
  • (bkz: yale/#16505039) artik yale de katildi kervana.
  • itunes 9 ile daha da derli toplu olmuş müthiş uygulama. öğrenmenin sonu yok..
  • son bir yıldır ted konuşmaları ile birlikte en renkli beslenme kaynağım. sürekli yeni dersler indiriyorum telefona, kızımı anaokulu çıkışında beklerken, işime beş dakika çay - kahve arası verirken, yemek yerken hatta tuvalette vakit geçirirken bunları izliyorum, dinliyorum. aklım hep orada çünkü. misafir öğrenciliklerim dahil, kendi üniversite hayatımda aldığım derslerin toplamından çok daha fazlasını izlemişimdir şimdiye kadar. yakın bir gelecekte alnıma itunes u inside dövmesi yaptırabilirim.
  • tek başına itunes kullanma sebebi olan hadise. bunu çok daha önceleri opensource komünitesinin yapması gerekiyordu bence. bütün bu podcastler, coursewareler filan internette heryerde herkese açık bir halde senelerdir var zaten. apple'ın yaptığı her zamanki gibi bunları çok güzel bir şekilde bir araya getirip kolayca ve topluca erişebilinen bir hale sokmak, user experience'ı maksimize etmedeki efsanevi yetenekleri. yani basit -en azından görünürde- ama kimsenin bi tarafını kaldırıp yapmadığı şey -linkleri topla biraraya getir güzel bir arayüzle sun. bu yüzden apple.

    şimdi sitem ediyim biraz: sözüm s(b)ize open source'çular, açık kaynak kodu sevdalıları: buna çok daha önce komuniteden birilerinin önayak olması gerekmez miydi? miro? gpodder? rhytmbox? hangisi?

    bu olaya en yakın duran miro gibi görünüyor bana: apple store gibi bir arayüzleri var ve link de eklenebiliyor filan. ben de hem link eklemeye çalıştım (kendi çapımda) hem de yazdım* bu fikrimi. hiç de ümitli değilim açıkçası.

    kötü mü olurdu itunes u yanında/yerine* bir free academy filan gibi bişey olması? tabi hepsini bulabiliyoruz internetten, ama dediğim gibi olay bu değil, önemli olan bunların son kullanıcıya en güzel ve kolay şekilde ulaşmasını sağlamak. bu yüzden herşeye** rağmen apple apple galiba.

    edith: erken postaladım yannışlıkla, özür.
  • gözünü sevdiğimin linuxunun, yalnızca kendi bünyesinde toparlanmış olan podcastleri indirmek için bile bir programa sahip olduğu itunes üniversitesi:
    (bkz: tunesviewer)
  • i tunes'un akademik şekeri.
  • ingilizceyi geliştirme motivasyonunun yoldan çıkmasına sebeptir, ibook ile beraber. dostoyevski'nini budalasını (the idiot) okumaya heveslenen bünye, kallavi abd üniversitelerinin felsefe, din, ortadoğu politikaları (türk-türkiye ilgili genelde bu alan çıkıyor karşınıza) derslerine (course) merak sarar, podcastları indirir, girer web sitelerine, yazılı metinleri indirir falan ama tabii ki her şey yarım kalır zira öğrenme hevesi hala 13 yaş dinamizmini barındırsa da devamlılık, disiplin ve hafıza maalesef 5-6 yaş grubunda takılmaktadır. işin kötüsü o yaşlarda ne yaparsan yap ya da neyi yarım bırakırsan bırak, yine de bir tortu oluşmaktayken, otuzların ortasına doğru sallapati bir hevestir elimde kalan. yine de ipad almak için tek başına sebeptir, tavsiye edilir.
  • artik bagimsiz bir app olarak yuklenebiliyor:
    http://itunes.apple.com/…/itunes-u/id490217893?mt=8
  • daha fazla konuşulup daha fazla insanın haberinin olmasını istediğim yazilimdir. son zamanlarda yale üniversitesinin entrepreneurship derslerini dinliyorum. isin en güzel kısmı ven yda yürürken kulağımda alanının en yetkin kişilerinin deneyimlerini ucretsiz dinlemek müthiş bir şey eğer ileride bir gün coursera gibi sertifika da vermeye başlarsa daha da buyuyecegini düşünüyorum.