mustafa karataş
-
adi soyadi: mustafa karataş
dogum yeri vetarihi: sivas 20.03.1961
medeni durumu: evli 4 çocuk babasi
uyrugu: t.c.
yabanci dil: arapça - ingilizce
ögrenim durumu ve akademik ünvanlar
bölüm: temel islam bilimleri
anabilim dali: hadis
ocak 2008 doçent istanbul üniversitesi
aralik 2000 yard.doç. istanbul üniversitesi, ilahiyat fakültesi
ekim 1998 doktora m.ü.s.b. e. temel islam bilimleri hadis anabilim dali
subat 1989 yüksek lisans m.ü.s.b. e. temel islam bilimleri hadis anabilim dali
haziran 1984 lisans m.ü.ilahiyat fakültesi
idari görevleri
aralik 2000 – 2007 hadis anabilim dali baskani
5 ekim 2001-2008 ilahiyat fakültesi rehberlik danismanlik ve sosyal destek birimi bsk.
ocak 2003- 2006 fakülte kurulu üyesi
bilimsel yayinlar
türkçe
kitaplar:
1- hadislerde ve uygulamada yemek dualari, istanbul 1991.
2.ibadetlerde ruh ve sekil, istanbul 2005.
3.mutlu bir yuva için dört mektup, istanbul 2005.
4. hadislerin sayısı
5. hz. peygamberin beden dili
6. kul peygamber
tezler
1. rivayet teknigi açisindan hadislerin artmasi ve sayisi (m.ü. sosyal bil. ens., basilmamis doktora tezi, istanbul 1998).
2. ibrahim b. abdissamed el-hasimi ve el-emâlî isimli hadis cüz’ü (m.ü. sosyal bil. ens., basilmamis yüksek lisans tezi, istanbul 1989).
makaleler:
1. hadis sayim metotlarinin hadislerin sayisina etkisi (ilam arastirma dergisi, yil:1998, c.3, sayi:2, s.51-72).
2. muksirûn ve hadis sayilari (diyanet ilmî dergi, yil:1999, c.35, sayi: 4, s.83-100).
3. hadis rivayeti karsisinda sahâbenin tutumu (kur’an mesaji ilmî arastirmalar dergisi, yil:1999, sayi:13,14,15, s.184-194).
4. sünen-i erbea ve diger bazi hadis kitaplarindaki hadislerin sihhat durumu (kur’an mesaji ilmî arastirmalar dergisi, yil:1999, sayi: 19,20,21, s.170-190).
5. astronomik hesaplar isiginda küsûf hadislerinin degerlendirilmesi (diyanet ilmî dergi, yil:2000, sayi: 2, s. 77-85).
6. mukillûn ve hadis sayilari, diyanet ilmî dergi, yil:2001, c.37, sayi: 2, s.109-128).
7. dinî rivayetler, zakir kâdirî ugan, (sadelestirme), i.ü. ilahiyat fakültesi der., yil 2001, sayi:4, s.207-257.
8. fazlur rahman and concept of living sunna (yayinlanmaya hazir makale).
9. hadisler isiginda teravih namazi, diyanet avrupa dergisi, yil 2001, sayi 32, s.14-19.
10. hazreti peygamber gibi çalismak, diyanet ilmi dergi, yil:2001, c.37, sayi 1, s.33-39.
11.hadisleri yeniden anlamak, i.ü. ilahiyat fakültesi der., yil 2002, sayi 6, s.100-140.
12.hadislerde isnad sistemi, diyanet ilmî dergi, yil: 2003, c.39, sayi:4, s.71-74.
13. hz. peygamberin beden dili, i.ü. ilahiyat fakültesi dergisi, yil 2003, sayi 8, sayfa 49-71.
14. istanbul'un fethi ile ilgili hadisler ve yorumlari, istanbul'un fethi ve istanbul üniversitesi'nin kurulusunun 550. yili sempozyumu (24 aralik 2003), istanbul 2004. s.123-137.
15.çagdas yazar muhammed gazali'nin hadis ve sünnete iliskin görüsleri (i.ü.ilahiyat fakültesi dergisi, 2004, sayi:10.
16. fazlurrahman’in islami ilimlerde metodoloji arayisi, i.ü.ilahiyat fakültesi dergisi, yil 2005, sayi 11,
bildiriler:
1- sosyal degisim ve islâm teblig müzakeresi d.i.b. 24-26 mayis 2002, ankara
2- sünnet ya da diger bir deyisle hz. peygamberin kur’an yorumu, fatih müftülügü, istanbul, mayis 2001
3. hz. peygamberin şehirleşme ve yerleşim konusunda çevre bilincini geliştirmeye yönelik çabaları, istanbul üniversitesi uluslararası çevre ve din sempozyumu, istanbul 2008.
madde yazarligi
1.sâbit b. kays b. es-semmâs (d.i.b. islam ansiklopedisi)
2.sâbit b. kays b. hâtim ( “ “ )
3. ravh b. ubâde ( “ “ )
4-râfi b. mâlik ( “ “ )
5. women, gender and pilgrimages: turkey , ewic; ancyclopedia of women and islamic cultures, volume 5, netherlands 2007.
yönetilen tezler
y.lisans
1.hadislerde topluma yararli insan kavrami,
ali osman acar, istanbul universitesi sosyal bilimler enstitüsü (2004)
2. tedlis ve müdelles hadis çesitleri
cüneyt coskun, istanbul universitesi sosyal bilimler enstitüsü 2006
3.maktu hadis ve delil değeri
m. macit karagözoğlu, istanbul üniversitesi, 2007
4. cenine ruh üflenmesi hadisi hakkında değerlendirme
hüseyin çetini istanbul üniversitesi, 2008.
5. lanet hadisleri çerçevesinde kınanan kadın tipolojisi
merve güney (devam ediyor)
doktora
1. hadis rivayetinde aile isnadi,
bekir kuzudisli istanbul üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü (2005)
2. kufe ekolü temsilcisi olarak alkame ve hadisçiliği
cüneyt coşkun (devam ediyor)
3. ibn huzeymenin kitabu't-tevhid'i çerçevesinde ehl-i hadisin itikadi görüşleri
rabia zahide temiz (devam ediyor)
konferanslar
hz. peygamber’in örnek ahlâki uzunköprü –edirne, mayis 2001.
“ “ “ hafsa - edirne 31 mayis 2002.
" “ “ pendik- istanbul, haziran 2002.
hz. peygamber'in beden dili fatih mayis 2003.
bedirden çanakkale’ye almanya 20 mart 2005
biga, havran, ivrindi, çerkezköy, bozüyük, ilgaz, çankırı, polatlı, elbistan,safranbolu, kastamonu, araç, maçka gibi bir çok şehirde konferanslar verilmiş ve verilmeye devam edilmektedir.
kıbrıs, almanya, hollanda, danimarka, fransa, isviçre gibi bir çok avrupa ülkesinde değişik şehirlerinde çeşitli konferanslar verilmiştir, verilmeye devam edilmektedir.
suudi arabistan, suriye, mısır, kırım, güney afrika cumhuriyeti, ürdün gibi ülkelere görev ve araştırma amaçlı seyahat ve ziyaretler yapılmıştır.
radyo ve televizyon konusmalari
tatli dil ve güler yüz trt ankara radyosu 10-11 ekim 2002
anne babaya karşı görevlerimiz “ “
islamda estetik duygusu “ “
hadislerde oruç “ “
gösteristen uzak bir ibadet " 7 temmuz 2004
iyiligin kapsami ve toplumsal hayata katkilari " 7 temmuz 2004
hadislerle hz. peygamberin ahlaki 1-30 ramazan (4 kasim - 4 aralik 2002)
(televizyon konuşması)
cuma sabahlari sohbet ve dini sorulara cevaplar (kanal 7 televizyonu 2004'ten itibaren)
eyüp sultan ramazan iftar programları (kanal 7)
muhabbet kapısı (her pazartesi 21.30'da ve her perşembe 19.40'da kanal 7
ve diğer televizyonlarda bazı programlarda konuk olarak
atiflar
makale ve kitaplara pek çok atıf mevcuttur.
hazırlandığı tarih: 05 kasım 2008 -
özellikle kürtaj üzerine yaptığı yayınlar çok etkili ve çok takdire şayan olan ilahiyatçı.
bu konuda şu an toplumda o kadar bir çürümüşlük o kadar bir kokuşmuşluk gözlemliyorum ki. allah affetsin kuran-ı kerim de tarifi yapılmış helak olmuş kavimlere benziyoruz. etrafta sudan sebeplerle hergün kürtaj yaptırmış birilerinin hikayelerini duyuyorum. toplumun vicdanının bu konuda çok ciddi ırgalanması lazım. hatta ne kadar bu konuda yayın ve bilinçlendirme yapılsa az. insanlar kendi keyif ve rahatlarından başkasını düşünmez hale gelmişler. toplumu şöyle bir sarsıp kendine getirmek lazım.
"beyninde pörtleme oldu, doktorlar kesin alınması lazım diyor" bıdı bıdı extrem örnekleri kendi lisanında abartıp hocaya pislik atmaya çalışanlar varsa ancak vicdanının sesini bastırabilirler. o sesi de en fazla bastıran bi 70-80 sene bastırabilir. bence bastırıp da kulunç yapacağınıza, koyverin gitsin... şöyle bir derin nefes alın, rahatlayın...
özetle. allah hocadan razı olsun. -
aslında kendisi hakkında fazla bir bilgim yok üstelik öyle uzun uzun oturup izlemişliğim de yoktur. söylediklerim sadece gördüklerimden ibarettir. kendisi -nedendir bilmiyorum- çok doğal geliyor bana. hep aynı ses tonundan konuştuğu için biraz sıkıcı olabiliyor, ancak lafı çok dolandırmıyor, kısa ve net cevaplar veriyor, cümleler kuruyor. bu da sanırım kendisinin doçentliğini almış bir bilim adamı olmasından kaynaklanıyor.
-
kredi kartlarındaki hediye puan sistemine faiz
dolayısıyla helal olmadığını söylediğine şahit olmam
münasebeti ile tanıştığım ilahiyat bilgisini sorgulayamıyacağım
ama bankacılık ve iktisat bilgisinin yetersiz olduğunu belli eden insan
edit: yazım hatası -
ihtiyatlı dua yöntemiyle dikkatimi çeken ilahiyatçı.dua ederken hiç açık vermiyor.örneğin; "günahlarımız için tövbe ediyoruz.ancak kötü alışkanlıkları olup da tövbeleri bozanların da tövbelerini kabul et." gibi.
galiba bu yöntemi daha çok dua edenin din'e karşı umudunun kırılmaması, soğumaması için tercih ediyor.ancak bu yöntem uzun sürdüğü için de bu sefer dikkatleri dağılıyor insanların.
ayrıca mekke'ye iftar saatinde bağlanarak yapılan konuşmaları simultane çeviri yapabilecek kadar iyi bir arapçası var. -
ne kadar abuk soru varsa sorulan hoca.
bugün bir kadın telefonda şu soruyu sordu;
-hristiyanım ama oruç tutuyorum, yasak mı?
heyt be! soruya bak!
tut kardeşim ya da tutma. ibadet de inanç da sana ait. senin yaratıcıyla kurduğun ilişkiyle alakalı bu.
allah niye yarattığı insanın kendini ibadetle anmasını yasaklasın?
ayrıca ne abuk cevap varsa veren hoca (bkz: #35557681) -
dini reyting ve para kavgasına alet eden kişilerden, bu tarz insanların dini birbirinden farklı şekilde yorumladıklarından dolayı, insanların ibadet şeklinde ve dini konularda ayrılmalar meydana gelmekte.
-
"benim ibrahim saraçoğlu'ndan neyim eksik?" demiş olmalı ki ayetlere ve hadislere dayanarak alternatif tıp kitabı yazmıştır.
-
alternatif tıp ile alakası yoktur, dini bu işlere alet eden din sömürüsü ile insanlarin sağligi ile oynayanlara karşı, kuran ve hadislerde geçen beslenme ve sağlık konularını bir kitapta derlemiştir.
-
az once kendini hoca olarak tanitarak sizde buyu var diyerek insanlari kandiran sahtekarlara ayar veren profosor doktor.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap