• normal olmayan, anormal insanların, celestial/baatorian** işlerden uzak kalmaları için bir sebep değildir.
  • şu bakımdan diş fırçalamaya benzer: hiç yapmıyorsanız eksikliğini hissetmeyebilirsiniz, ama sürekli yapıyorsanız, bir kez yapmadığınızda büyük rahatsızlık duyarsınız. şimdi diş fırçalamanın faydalarını, fırçalamamanın zararlarını düşünün.. evet, namaz kılmanın az da olsa devamlı olmasının tavsiye edilmesi de bundandır.
  • … filistin de hz. ömer camiinde türkiye de süleymaniye de, priştine`deki fatih sultan mehmet camiinde, fransa da büyük paris camiinde, kanada da baitun nur camisinde, tataristan da kul şerif camiinde, avustralya'nın sidney kentindeki redfern camii’nde, nijer de agadez camiin de , yolların ulaşmadığı, unutulmuş yitmiş köy mescitlerinde, bazen tek başına bir ağaç gölgesinde bazen küba da ki camisi olmayan yedi bin müslümanın yaptığı gibi balkonlarda, işyerlerinin depolarında, arşivlerinde, üniversitelerin bodrum katlarında, nemli ve fakir öğrenci evlerinin bir köşesinde, bazen ravzai mutaharra da bazen sadece hasta yatağında ima ile, bazen safların sıklığından omuzların aşındığı eyup sultan camiinde, bazen medine de ki 30 futbol sahası büyüklüğündeki hz. muhammed camiinde, durmadan, bıkmadan döne döne yana yana yapılan eylemdir. ki eylemlerin en şereflisidir.
  • “…. onlar emanetlerini ve ahitlerini gözetirler.
    şahitliklerinde dürüsttürler.
    namazlarına devam ederler.
    işte bunlar cennetlerde ağırlanırlar.
    şimdi ne oluyor o inkâr edenlere ki, sana doğru boyunlarını uzatarak koşuyorlar:
    sağdan ve soldan bölük bölük.
    onlardan her biri, bir nimet cennetine sokulacağını mı umuyor?”

    me’aric-32,38)
  • huzur'a durarak bulunan huzur. o an için anlamak kolay değil. ama kim’in huzuruna durduğunu bilse insan, sanırım edebinden-saygısından-sevgisinden iki büklüm olur, kendiliğinden secdeye gitmiş olur durduğu yerde. çok üstün bir paye, o anda seni dinlediğini bilmek, sözünde durarak karşısına geçmiş olmak.

    beş vakit namaz kılmaya başlayanlar için şeytanın en güzel tezgah vaktidir namaz anı. çok tuhaf gelebilecek hayaller (bir kadının çıplak görüntüsü, yaratıcı'yı insan olarak düşünmek gibi..) salar insanın hayaline. allah’a ve peygamberi’ne küfrettirdiği bile olur. saf insan kalbi panik yapar, namaz esnasında, imanını yitirdiğini sanabilir. namazı terk eder bu tedirginlikle. vesvese’nin en güzeli ve en etkilisidir oysaki ve amacına ulaşır böylece. insan bilse ki şeytanın akla düşürdüğü bir tuzaklar bütünüdür görünen her hayal ve düşünülen her söz, kendisiyle ve düşünceleriyle alakası yoktur.. işte o andan sonra şeytan aynı tuzağı tekrarlamaz. kişi rahata erer. bu ilk imtihandır, namaza başlayanlarda.
  • arapça bilen ya da bilmeyen, hiç kimsenin anlamadığı bir dil konuşan hatta konuşma özürlü olan, kolları ya da ayakları olmayan..kısacası zeka özürlü olmayan herkesin yapabileceği bir şeydir. müslümana farz olması başka bir konu, isteyen kılar isteyen kılmaz. ama kılmak isteyene de engel yoktur. bütün vücudu felçli olan bir insan bile göz hareketleriyle yapabilir bunu. ben yaptım oldu deyimine en iyi uyan eylemlerden biridir herhalde.
hesabın var mı? giriş yap