• 1994 yılında anne rice'ın aynı adlı romanının interview with the vampire adlı film adaptasyonu için guns n' roses tarafından cover'lanmıştır. sebep olduğu iki makus olay ile grubun dağılması sürecinde sonun başlangıcını tetiklemiştir.

    1. o dönem grubun resmi üyesi olan gilby clarke'a böyle bir çalışma yapılacağı haber dahi verilmemiştir.
    2. sebebi rock tarihi açısından hala muamma olmakla beraber, yapımcıya teslim edilmeden önce slash'in gitar partları axl rose tarafından paul huge'a tekrar çaldırılarak son kayıt gerçekleştirilmiştir. bu 1996'da slash'in grubu terketmesindeki başat sebep olarak gösterilmiştir.

    the rolling stones ise parçanın yayınlandığı dönemde kamuoyunda ciddi satanizm suçlamalarıyla karşılaşmıştır.
  • jagger'ın, insanın karanlık yüzünü anlattığını (satanizme övgü olmadığını) söylediği şarkı aynı zamanda rolling stones'a -temiz çoçuklar the beatles'ın aksine - kötü çocuklar imajını sağlayan şarkıdır.

    parçanın orijinal ismi the devil is my name'dir. jagger şöyle anlatır:

    "şarkılar değişim geçirebilir. sympathy for the devil de bu şekilde başlayıp yazıldı ancak sonra ritmi değiştirmeye karar verdik. ardından tamamen farklı bir hale geldi. çok heyecan vericiydi. bir folk şarkısı olarak başladı ve ardından bir sambaya dönüştü. iyi bir şarkı her şey olabilir. hele ki içinde pek çok tarihi gönderme ve şiir varsa."

    sözlerde, mikhail bulgakov'un the master and margarita isimli kitabından esinlenildi (kaktus yukarıda bahsetmiş: (bkz: #11993620)). ingiliz şarkıcı marianne faithfull o sırada jagger'ın kız arkadaşıydı ve kitabı jagger'a o vermişti (üst sınıf bir aileden gelen faithfull, jagger'a kariyerinde pek çok başarılı fikir verdi). kitapta şeytan; üst düzey, sofistike, servet ve zevk sahibi bir karakter olarak anlatılıyordu.

    açılış cümlesi "please allow me to introduce myself i'm a man of wealth and taste," the toxic avenger part iii* isimli filmde rick collins'in canlandırdığı şeytan karakteri tarafından dile getirilir. aynı satır ayrıca 10 bölümlük resimli roman v for vendetta'nın 2. bölümünde de kullanılır.

    sözlerin bir bölümü,kasım 1998'de microsoft'un kartelleşme davasında intel başkanı steve mcgeady'nin ifadesinde de kullanılır. mcgeady, microsoft hakkında sympathy for the devil başlıklı bir yazı yazmıştır.

    "troubadours who got killed before they reached bombay" satırı bir görüşe göre hipi güzergahında (istanbul - yeni delhi) seyahat eden hipileri işaret ederken (birçoğu afganistan ve pakistan'da uyuşturucu satıcıları tarafından öldürüldü), başka bir görüşe göre de soygunlar ve katliamlarla ünlü thuggee isimli hint tarikatından bahseder (suffocated yukarıda bahsetmiş: (bkz: #27289765)). ölüm tanrıçası kali'ye tapan thug'lar, hindistan'a seyahat eden grupları topluca öldürerek değerli mallarına el koyarlardı. gelmiş geçmiş en ölümcül topluluklardan biri olarak kabul edilen thuggee tarikatı (2 milyon insan öldürdükleri söylenir) ingiltere'de de oldukça iyi biliniyordu. bu tarikata son veren de sömürgeleşme döneminde ingiliz ordusu olmuştu.

    "whoo - whoo" şeklinde ilerleyen arka vokaller, richard'ın kız arkadaşı anita pallenberg'in fikridir. pallenberg, kayıtlar sırasında kendi kendine bu şekilde mırıldanırken, bu vokal grubun hoşuna gider. parçada pallenberg, keith richards, brian jones, bill wyman (marakas), marianne faithfull ve jimmy miller arka vokalleri yaparlar.

    parçada samba ritmi esas alınmıştır. richards şöyle anlatır:

    "sympathy for the devil akustik bir folk şarkısı olarak başladı ve benim bass çaldığım bir çeşit çılgın samba olarak son buldu. işte bu yüzden bütün şarkılar önceden çalışılmış ve planlanmış olarak stüdyoya girmeyi sevmiyorum."
  • bu güne kadar dinlediğim en iyi versiyonu jane's addiction'a aittir.sons of anarchy 5.sezonda çalmıştır. buyrun
  • kimse yazmamış ama muazzam bir motörhead coverına sahiptir.**
  • black ops 1 oyunundaki crash site isimli campaign bölümünde duyulabilen şarkı.
  • lemmy kilmister'in gider ayak rock tarihine geçecek bir hard rock cover'ını yaptığı, nedendir bilinmez bana içimizdeki şeytan'ı çağrıştıran şarkı.
  • geçenlerde bu şarkının anlamıyla ilgili araştırma yaparken, şarkının aslında şeytanı değil, tanrıyı anlattığı; daha doğrusu şeytanın yalnızca tanrının farklı bir ruh halinde büründüğü kişiliği olduğu ve şarkının da bu ruh haline ilişkin olduğu şeklinde bir yorum okumuştum. şarkının geneline bakınca bu yorumun haklılık payı olabileceği görülüyor ama özellikle şu kısım bence bu yorumu baya destekler nitelikte:

    "just as every cop is a criminal
    and all the sinners saints
    as heads is tails
    just call me lucifer
    'cause i'm in need of some restraint"

    bir kere şarkının başından beri o kadar ipucu vermesine rağmen bu noktada bir de kör gözüm kör parmağına "bana lucifer de" demesi şarkıyı konvansiyonel şekilde anladığımızda biraz manasız. halbuki şarkının tanrının ağzından söylendiğini kabul edersek burada kötülük yaptığı zamanlar için lucifer olarak anılmayı istediği gibi bir anlam çıkıyor. zaten bunun hemen öncesinde de kötülük ve iyiliğin bir arada bulunduğuna dair üç ayrı alegori yapıyor.
  • motörhead cover'ı bugüne kadar duyduğum en kadim şarkıdır. o ses o sözlerle birleşince ımmah bir eser ortaya çıkmış.
  • esin kaynağı marianne faithfull tarafından, mick jagger'a verilen "usta ve margarita" adlı kitaptır. şarkıyla ilgili ilginç bir olay yaşanmıştır zamanında. bir konser sırasında şarkı çalındığında, beyaz renkli bir dinleyici yanında bulunan siyahi bir kişinin boğazına yapışmış ve bu olay sonrası şarkı listelerde zirveye çıkmış.
  • sizi kayıtsız şartsız dünyanın en güzel şarkısı ilan ediyorum efenim. ** neptunes remix
hesabın var mı? giriş yap