• x y ve z eksenlerine alternatif olarak, texture düzmek için koordinatlardır. baya gizemli bir bok bu. neredeyse modelleme kadar zor bir olay. bir 3d programındaki hazır geometrik şekiller, genelde uv koordinatlarına sahiptirler. ama bunun komplike modellerde fazla bir anlamı yoktur. o uv'leri "germek", sanal bir oklavayla açmak gerekir. böylece fatoş yahut başka bir grafik işleme programında texture'u, diffuse maptir, bump maptir, displace maptir, opacity maptir falan filan olarak düzenleyebilirsiniz. bunun için, örneğin 3ds max'te unwrap uv gibi modifier'lar vardır. bulabilirseniz, modelin direk olarak üstünde çalışmanızı sağlayan programlar vardır. en iyisi uv'lere bulaşmamak. at güzel bir sss shader, mis gibi takıl. yalan lan, teksçır olayı harika bişi. "teksçır artiz" denen bişi var, oradan anladım.
  • abd'de üretilen bir votka markası.

    http://www.uvvodka.com/
  • bir gilles paquet-brenner filmi.
  • bu insan sağlığına zararlı ışınlar o kadar acımasızdır ki çok bulutlu, neredeyse güneşin görülmediği havalarda dahi sizi perişan ederler. avustralya'da bolca maruz kalırsınız bu ışınlara. bu yüzden insanlar her gün uv değerini kontrol ederek çeşitli koruyucu kremler kullanarak dışarı çıkarlar. mesela bugün hava çok bulutlu ve yağmurlu ancak uv değeri çok yüksek. uv
  • çok duyulan o mor ötesi ışınların adı. cerrahi sterilizasyon, su dezenfektasyonu ya da hijyen ve kontrol amaçlı olarakta lamba olarak kullanılabilir.
  • (bkz: uzun vade)
hesabın var mı? giriş yap